امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11957 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۱۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس جمهور خطاب به دانش‌آموزان؛

هیچ‌وقت از شرایط فعلی خود راضی نباشید/ کشور برای ساختن آینده دانش‌آموزان بسیج شده است

خبرایران: دکتر روحانی در آئین بازگشایی مدارس، خطاب به دانش‌آموزان گفت: هیچ‌وقت از شرایط فعلی خود راضی نباشید و به دنبال شرایط بهتر باشید زیرا این طرز تفکر مسیری است که می‌تواند زندگی ما را متحول کند.
هیچ‌وقت از شرایط فعلی خود راضی نباشید/ کشور برای ساختن آینده دانش‌آموزان بسیج شده است

به گزارش خبرایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی امروز، چهارشنبه اول مهر، در مراسم بازگشایی مدارس کشور و آغاز سال تحصیلی 95-94 با طرح پرسش مهر از دانش‌آموزان و سرمایه‌های اصلی کشور خواست تا به این سؤال که «به نظر شما بعد از انجام توافق هسته‌ای با 6 قدرت بزرگ دنیا  و لغو تحریم ها ، چه فرصت هایی پیش روی ما است و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت ها استفاده کنیم؟»، پاسخ دهند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این فرصت‌ها در ابعاد مختلف علمی، فناوری، دانش، محیط کار، اقتصاد، روابط با همسایگان و ایجاد شرایط بهتر برای زندگی و حل مشکلاتی نظیر محیط زیست و اشتغال جوانان قابل بررسی است، گفت: همه دانش‌آموزان و 13 میلیون پسر و دختری که کلاس درس را آغاز کرده‌اند و همه دانشگاهیان باید بدانند که با تلاش بزرگی که ملت ما و دیپلمات‌ها  در مذاکرات هسته‌ای انجام دادند، امروز فضای جدیدی پیش روی کشور قرار دارد و همه امید ما این است که با برداشته شدن غل و زنجیر‌های نابجا از دست و پای اقتصاد کشور در هفته‌های آینده بتوانیم از امکانات کشور برای رشد و توسعه بیشتر استفاده کنیم.

رئیس جمهور خطاب به دانش‌آموزان کشور گفت: هیچ‌وقت در شرایط فعلی خود راضی نباشید و به دنبال شرایط بهتر باشید زیرا این طرز تفکر مسیری است که می‌تواند زندگی ما را متحول کند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه دانش آموزان نباید فقط به مدرسه بیایند که تنها کتاب و درس بخوانند و توضیح دهند، تکلیف منزل را براساس کتاب‌ها، انجام دهند و چیزهایی یاد بگیرند و پس از امتحان به کلاس دیگر بروند، اظهار کرد: مدرسه باید محیط شناخت برای دانش آموزان باشد و وظیفه شما شناخت دنیا، کشور و مسایل اطرافتان است شما باید فکر کنید که چگونه آینده و زندگی‌تان را بسازید بنابراین از همه چیز سؤال کنید، زیرا کلید علم و ترقی و پیشرفت، سؤال کردن است.

رئیس جمهور ادامه داد: دانش‌آموزان هیچ‌گاه نباید از سؤال کردن خجالت بکشند و در هیچ شرایطی هیچ دانش‌آموزی نباید همکلاسی و دوستش را به خاطر سؤالی که شاید دقیق و یا به جا نبوده، مورد استهزا قرار دهد، یکدیگر را به سؤال کردن تشویق کنید و مدام بپرسید که چرا اینگونه باید بخوانیم، چرا پایان ثلث ما باید اینگونه باشد. چرا محیط زیست ما دچار این وضعیت است؟

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه باید همه جا به فکر بهتر بودن و ارایه ایده‌های جدید باشیم، تلاش اولیا و مسئولان جامعه را برای برنامه‌ریزی و رقم زدن آینده و فردایی بهتر برای نسل جدید دانست و گفت: از جمع شما در دو دهه آینده، متخصصان کاردان، پزشکان متبحر، ادیبانی خلاق و هنرمندانی حضور خواهند داشت. هر کدام شما باید شغلی بر عهده بگیرید و آن شغل را به بهترین نحو انجام دهید. اگر همه به فکر آینده بهتر کشور باشیم و کشورمان را با دیگر کشورها مقایسه کنیم و بپرسیم گذشتگان برای ما چه کردند، شهدا، ایثارگران و کسانی که انقلاب کردند چه تلاش‌هایی برای کشور انجام دادند، می‌توانیم آینده بهتری را برای ایران طراحی کنیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کشور برای ساختن آینده دانش آموزان بسیج شده است، خاطرنشان کرد: بدانیم همه چیز در گرو علم و دانش است. از فرصت مدرسه به بهترین وجه استفاده کنیم. آینده، شغل، مقام و منزلت شما از همین کلاس‌ها، یادگرفتن‌ها، فهمیدن‌ها، مطالعه‌ کردن‌ها و گفتگوها بوجود می‌آید. این فرصت را قدر بدانید که بهترین سال‌های زندگی شماست.

دکتر روحانی در ابتدای این سخنرانی با بیان اینکه دو بهار در سال داریم یکی بهار آغاز فروردین و بهار طبیعت و دیگری بهار اول مهر، گفت: ‌بهار علم، اندیشه، مدرسه، دانشگاه، یادگرفتن، اولین تماس با همکلاسی‌ها و دیدار با آنان پس از  چند ماه تعطیلات، بهار مهر است؛ آغاز شکوهمند زندگی و دانش در کنار معلمان عزیز.

رئیس جمهور افزود: گل مهر، چقدر از گل فروردین زیباتر و مؤثرتر و برای همه ما دل‌انگیزتر است. بهترین محیط باید محیط مدرسه و علم باشد این محیط را معلمان و دانش‌آموزان با هم می‌سازند.

دکتر روحانی همچنین آغاز سال تحصیلی جدید را به همه دانش‌آموزان، آموزگاران، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش، اولیا و همه جامعه فرهیخته و بزرگ ایران زمین تبریک گفت.

پیش از سخنان رئیس‌ جمهوری، دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این وزارتخانه در دو سال گذشته توانسته گام‌های مؤثری در توسعه و بسط عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزش در کشور بردارد، گزارشی از عملکرد این وزارتخانه نظیر افزایش سهم مدارس غیردولتی، خرید خدمات آموزشی، فعال کرد شوراهای آموزش و پرورش توسعه و مشارکت دانش‌آموزان، افزایش کمک‌های خیرین، اریه کرد و گفت: این وزارتخانه در راستای اجرایی و فراگیر شدن طرح رییس‌ جمهوری، اجرای سه زنگ طلایی مطالعه، انشاء و گفتگوی آزاد و نقادانه، گام‌های مؤثری برداشته است.

وی با بیان اینکه  بدون تردید پس از توافق هسته‌ای چرخ تولید در کشور حرکت سریع‌تری خواهد داشت از توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای در نظام آموزشی کشور، خبر داد و اظهار داشت: این وزارتخانه با ایجاد زیرساخت‌های بنیادین و آینده پژوهانه تمام سعی خود را بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش قرار داده است.

رئیس‌ جمهور در پایان با حضور در یکی از کلاس‌های مقطع ششم مدرسه پسرانه باقرالعلوم در منطقه 14 تهران با دانش‌آموزان و معلمان گفتگو کرد و هنگام خروج از مدرسه با حضور در جمع پدران و مادران دانش‌آموزان به ابراز احساسات آنان پاسخ داد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب