امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11960 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درنشست خبری یادواره سردار شهید سید محمد اینانلو اعلام شد؛

برگزاری یادواره سردار شهید سید محمد اینانلو 22 شهید دفاع مقدس 9 مهرماه/ فرهنگ جبهه و جنگ را به نسل جوان منتقل کنیم/ مصاحبه با همرزمان شهدا برای تدوین و نشر کتاب یادمان دفاع مقدس/برگزاری دومین یادواره بعد از 9 سال

خبرایران: ولی الله توسلی دبیر ستاد برگزاری دومین یادواره سردار شهید سید محمد اینانلو22 شهید دفاع مقدس گفت: بعد از گذشت 9 سال دومین یادواره شهید اینانلو و 22 شهید روستاهای ارسطو ، کهریزک ، یوسف آباد قوام و کوشکک را با شکوهی هرچه تمام تر برگزار خواهیم کرد.
برگزاری یادواره سردار شهید سید محمد اینانلو 22 شهید دفاع مقدس 9 مهرماه/ فرهنگ جبهه و جنگ را به نسل جوان منتقل کنیم/ مصاحبه با همرزمان شهدا برای تدوین و نشر کتاب یادمان دفاع مقدس/برگزاری دومین یادواره بعد از 9 سال

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری ستاد برگزاری «دومین یادواره سردار شهید سید محمد اینانلو و 22 شهید دفاع مقدس» با حضور«سید سلمان اینانلو» فرزند شهید سید محمد اینانلو ، «ولی الله توسلی» دبیر ستاد برگزاری یادواره ، «عزیزالله یزدی» نماینده خانواده معظم شهدا و ایثارگران ، «محمدرضا قربانی» دبیر کمیته تبلیغات و فرهنگی ستاد ، «فرشید مقدمی» دبیر کمیته پشتیبانی و اجرایی ، «مجید توسلی» دبیر کمیته استقبال و تشریفات ستاد ، «سعید کردبچه» عضو کمیته ورزش و جوانان و اصجاب رسانه امروز اول مهرماه 1394 در سرای محله خواجه نظام الملک برگزار و دراین نشست خبری «سید سلمان اینانلو»در ارائه بیوگرافی کوتاهی از پدر شهیدش گفت: سید محمد اینانلو در 4 تیرماه 1343 در یوسف آباد قوام از توابع شهرستان ملارد بخش صفادشت در خانواده ای مذهبی و کشاورز به دنیا آمد . دوران تحصیل خود را در ملارد و شهریار گذراند .  در دوران انقلاب و پس از آن فعالیت های فرهنگی چشمگیری داشت و در بهمن 59 به پادگان آموزشی رفت و جز اولین افراد نظامی بود که به جبهه اعزام شد .

وی تصریح کرد: در سال 62 با فاطمه کاشی لو از خانواده ای مذهبی و فرهنگی ازدواج کرد . در آن سال به عنوان فرمانده بسیج شهریار فعالیت می کرد و در لشکر 27 محمد رسول الله دوست شهید همت بود . او در 11 اسفند ماه 62 در عملیات خیبر شهید شد و از آن جا که من در 6 شهریور 63 متولد شدم سعادت دیدن ایشان را نداشتم .

درادامه این نشست خبری«ولی الله توسلی» دبیر ستاد برگزاری یادواره ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد : اولین یادواره رسمی در سال 85 برای شهید اینانلو و بیست و چهار شهید دیگر برپا شد و توانست در سطح استان تهران رتبه ممتاز را به خود اختصاص دهد . این یادواره به قدری خوب بود که بسیاری ، از ما خواستند تا مدت ها این یادواره را برگزار نکنیم مبادا از کیفیت آن کاسته شود .

دبیر ستاد برگزاری یادواره افزود: حال تصمیم گرفتیم بعد از گذشت 9 سال دومین یادواره شهید اینانلو و بیست و دو شهید روستاهای ارسطو ، کهریزک ، یوسف آباد قوام و کوشکک را با شکوهی هرچه تمام تر برگزار نماییم . این یادواره در 9 مهرماه در مسجد جامع امام خمینی یوسف آباد قوام برگزار خواهد شد که پیش درآمد نمایشگاه دفاع مقدس خواهد بود که از 4 تا 10 مهرماه برگزار می گردد .

توسلی خاطرنشان کرد : همانطور که  رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ؛ زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست . در این راستا ما نیز تلاش داریم فرهنگ جبهه و جنگ را به نسل جوان منتقل کنیم و این دو نسل را به یکدیگر پیوند بزنیم و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش دهیم .

عزیزالله یزدی با اشاره به استقبال چشمگیر خانواده های معزز شهدا از این یادواره تصریح کرد : در ابتدا ضمن مراجعه به منازل شهدا و دلجویی از آن ها ، برای تدارک این یادواره از ایشان کسب تکلیف نمودیم که به لطف خدا مورد استقبال قرار گرفت و آن ها هم دوش به دوش اعضای ستادی در بیان خاطرات و جمع آوری دل نوشته ها و تصاویر شهدا ما را یاری کردند . آن ها از این که یاد و خاطره فرزندان شهیدشان فراموش نشده است بسیار خوشحال بودند .

محمدرضا قربانی به فعالیت های صورت گرفته در حوزه تبلیغات اشاره کرد و گفت : مصاحبه با همرزمان شهدا برای تدوین و نشر کتاب یادمان دفاع مقدس به همت حاج مرتضی خلج ، ایجاد نمایشگاه در دو بخش دالان جنگ و فروش محصولات فرهنگی شامل غرفه کودک ، عفاف و حجاب و پشتیبانی جنگ ، برگزاری مسابقات ورزشی ، تکمیل لوگو و تندیس یادواره که به رسم یادبود به خانواده شهدا و مسئولین اهدا خواهد شد ، طراحی و چاپ بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر ملارد ، شهریار و صفا دشت و ایجاد فضایی مجازی برای کمک به جمع آوری خاطرات و دل نوشته ها از جمله فعالیت های کمیته تبلیغات و فرهنگی این ستاد است .

در پایان فرشید مقدمی با تشکر از سردار جانباز حاج ولی الله توسلی ایشان را از زحمتکشان این یادواره دانست و گفت : به زعم من در انقلاب ما که جریانی ایدئولوژیک و دینی بوده است برگزاری چنین یادواره هایی تندیسی است برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره جان برکفانی که بی هیچ چشم داشتی جان و مال خود را فدای زنده ماندن این انقلاب کردند .

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب