امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11965 تاریخ انتشار: جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام کرد؛

۱۰۰۰ جسد در سردخانه‌های عربستان/ اجازه شناسایی اجساد داده نشده/ فاجعه‌ای که هر لحظه ابعاد جدیدی پیدا می‌کند

خبرایران: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از وجود هزار جسد در سردخانه‌‌های عربستان خبر داد و گفت: هنوز این اجساد شناسایی نشده‌اند و احتمالاً زائر ایرانی نیز در بین اجساد وجود داشته باشد.
۱۰۰۰ جسد در سردخانه‌های عربستان/ اجازه شناسایی اجساد داده نشده/ فاجعه‌ای که هر لحظه ابعاد جدیدی پیدا می‌کند

سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در گفتگویی به تشریح شرایط زائران ایرانی در منا پرداخت و اظهار کرد: پس از حادثه منا خوشبختانه مجروحان حادثه افزایش پیدا نکرده است و مجروحان ایرانی را در بیمارستان‌های مختلف سعودی شناسایی کرده‌ام.

وی ادامه داد: البته تعدادی از مجروحان همه کشورها در بیمارستان‌های سعودی مجهول‌الهویه هستند که ممکن است مجروح ایرانی نیز در بین آنها باشند اما مصدومانی که در بیمارستان‌های ایران و عربستان در مکه و منا بستری هستند از وضعیت عمومی خوبی برخوردارند.

60 حاجی بستری در بیمارستان/ 2 زائر زیر دستگاه تنفس مصنوعی

مرعشی با اشاره به اینکه مصدومان حادثه زیاد بودند اما به صورت سرپایی درمان و به چادرهای خود در منا بازگشته‌اند، گفت: 60 نفر از حجاج ایرانی اکنون در بیمارستان‌ها مصدوم هستند که دو نفر آنها از طریق دستگاه تنفس مصنوعی تنفس می‌کنند. اسامی مصدومان در سایت پزشکی حج و زیارت اعلام شده است.

بیشترین مشکل زائران مصدوم

وی بیشترین مشکلات زائران مصدوم را له شدن زیر دست و پا، کوفتگی، شکستگی دنده، گرمازدگی اعلام کرد و افزود: تعداد کشته‌های ایران فعلاً همان 131 نفر است اما هنوز بیش از هزار جنازه در سردخانه‌های عربستان است و ممکن است از زائران ایرانی نیز در بین آنها باشند که در حال حاضر مسئولان عربستانی اجازه حضور در سردخانه و شناسایی این کشته شدگان را نداد‌‌ه‌اند که اگر اجازه بازدید به تیم پزشکی و مسئولان حج و زیارت ایران داده شود، آمار کشته شدگان قاعدتاً افزایش پیدا خواهد‌کرد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب