امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 11983 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۸:۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

یک تصویرگر کتاب کودک مطرح کرد؛

کالاهای فرهنگی ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار نیستند/ متاسفانه مدل کالاهای ما بسیار قدیمی است

خبرایران: استفاده از کالاهای فرهنگی ایرانی نیاز به فرهنگ سازی دارد تا از این طریق کودکان هم به سمت و سوی آنها اشتیاق پیدا کنند. مشکل بزرگی که کالاهای فرهنگی ایران با آن روبرو است کیفیت کالاها است. متاسفانه لوازم تحریری که برای کودکان ما در بازار وجود دارد از کیفیت خوبی برخوردار نیست.
کالاهای فرهنگی ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار نیستند/ متاسفانه مدل کالاهای ما بسیار قدیمی است

به گزارش خبرایران از ستاد خبری اولین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی، "لیدا معتمد" تصویرگر کتاب کودک با بیان این مطلب گفت: باید توجه داشت که برای خانواده ها جنبه مالی  و کیفیت کالایی که می خرند اهمیت زیادی دارد، ضمن اینکه بسیاری از لوازم تحریر که مورد استقبال کودکان ما قرار می گیرد مشابه ایرانی آن وجود ندارد.

معتمد افزود: متاسفانه مدل کالاهای ما بسیار قدیمی است و با تکنولوژی جدید جلو نرفته ایم و رنگ و طرح ها از تنوع زیادی برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: می توان تصاویر کارتن های خودمان مثل هادی و هدی، شهر موش ها، کلاه قرمزی و ... که مناسب کودکان ما است بر روی جلد دفترها قرار گیرد و ما دائم شاهد عکس های نظیر بنتن و پینوکیو و ... نباشیم.

این تصویرگر کتاب کودک افزود: همین موضوعات موجب می شود تا کودکان بیشتر به سمت کالاهای خارجی کشیده شوند درحالیکه اگر کالاهای ایرانی را بیشتر تبلیغ کنیم کودکانمان هم آنها را خریداری می کنند. تبلیغات بر روی استفاده از کالاهای ایرانی تاثیر بسیار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در زمینه تصاویر و برچسب ها مشکلات زیادی داریم ، افزود: هنرمندان تصویرگر زیادی داریم که تصویرگری کودکانه انجام می دهند سوال این است که چرا از تصاویر این تصویرگران که کیفیت بسیار خوبی هم دارد بر روی لوازم تحریر استفاده نمی شود؟ چرا تولیدکنندگان از این تصاویر استفاده نمی کنند؟

معتمد ادامه داد: البته در زمینه تصاویر کتاب این مشکلات را نداریم و حتی تصویرگران ما در این حوزه در جشنواره های خارجی هم درخشیدند و موفق به دریافت جوایزی هم شده اند.

وی گفت: از این نوع  فعالیت ها باید بیشتر در کشور صورت پذیرد و بدانیم که از این نوع کارها استقبال هم می شود.

وی خاطرنشان کرد: با وضعیتی که امروز در بازار ایران وجود دارد موجب می شود تا کالاهای خارجی پررنگ تر ظاهر شوند درحالیکه اگر از طرح های هنرمندان ایرانی خودمان بر روی مدادها و سایر کالاهای فرهنگی استفاده شود قطعا با استقبال مواجه خواهد شد.

این تصویرگر کتاب کودک همچنین گفت: البته مشکل عمده دیگری هم که در این زمینه وجود دارد این است که تصویر و طرح های ایرانی را با قیمت ارزان خریداری می کنند درحالیکه باید بدانیم هر هنری قیمت خود را دارد و خالق آن اثر از خلاقیتش استفاده می کند.

معتمد ادامه داد: در تصویرسازی کتاب ناشرانی هستند که ریسک می کنند و کتاب را با کیفیت بالا منتشر می کنند و این درحالیست که خرید آنها هم بالا است و مورد استقبال هم قرار می گیرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار اولین جشنواره مصرف کالاهای فرهنگی  به نشانی http://masrafefarhangi.ir/ مراجعه کنید.

 

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب