امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بازدید معاون وزیر ارشاد از ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح؛

حشمتی: از تعامل با هنرمندان و سینماگران برای برگزاری غنی‌تر این حرکت استقبال می‌کنیم

خبرایران: معاون قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه هیاتی متشکل از مسئولان این معاونت از ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح بازدید کردند.
حشمتی: از تعامل با  هنرمندان و سینماگران  برای برگزاری غنی‌تر این حرکت استقبال می‌کنیم

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی، معاون قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بازدید از بخش‌های مختلف جشنواره طی نشستی با مدیران ستاد برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و سینمایی گفت: خدا را شاکریم که جشنواره محمد(ص) در گام اول با استقبال و همراهی اهالی  فرهنگ و سینما روبرو شده و انتظار از جامعه هنری و سینمایی کشور هم جز این نبود.

وی ادامه داد: نام پیغمبر(ص) به طور قطع بسترساز امور است و این گستردگی و وسعت و مشارکت وسیع هم از برکت نام حضرت رسول(ص) است.

به گفته وی، جای جشنواره بین‌المللی محمد(ص) در میان جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی کشور خالی بود و امیدواریم این حرکت که امسال گام نخست و شماره یک آن است بتواند فضا و فرصت‌های مناسب و مغتنمی را برای کشور فراهم سازد تا با همدلی و خلاقیت هنرمندان ایران و جهان و سینماگران متعهد و متدین گوشه‌های از ابعاد شخصیت والای پیامبر و رحمانیت آن حضرت به دنیا معرفی شود.

معاون قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اگر این حرکت بتواند زوایای از رحمانیت و سجایای اخلاقی بی‌نظیر آن حضرت را نمایش دهد به هدف خودش رسیده است.

به گفته وی جشنواره محمد(ص) باید در شرایطی که غربی‌ها و صهیونیست‌ها تلاش دارند که تصویر نامناسب و خشن و تحریف شده‌ای را از پیامبر با کمک رسانه‌ها و تصاویر معرفی کنند سیمای درست و واقعی و چهره رحمانی و رحمانیت پیامبر را نشان دهد.

وی اضافه کرد: امروزه هجمه‌های زیادی از سوی دشمنان نسبت به اسلام و پیامبر وجود دارد و این اقدام لازم بود و می‌دانستیم که بسیاری در این مسیر با ما همراه خواهند شد و شایسته است هنرمندان صاحب نام کشور هم پا پیش بگذارند و با این کاروان همراه شوند.

حشمتی در ادامه با اشاره به اینکه قرآن درباره پیامبران تمام ادیان به زیبایی سخن گفته است، اظهار داشت: در قرآن از تمام پیامبران به نیکی و با الفاظ خوب چون برادر و جد بزرگوار یاد شده است اما دشمنان در مقابل چنین اخلاق و معرفتی در قرآن دست به بی‌اخلاقی‌های بزرگی زدند. اطمینان داریم که خلق داعش همزمان با توطئه‌هایی دیگر در مورد اسلام در این جهت هستند که رحمانیت دین ما را خدشه‌دار کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: از همین جا تقاضا دارم فیلمسازان بعد رحمانی پیامبر را در آثارشان به نمایش بگذارند و در مجموع غیر از رحمانیت هم در دین ما صحبتی به میان نیامده است و پیامبر اسلام بهانه‌ای برای رحمت خداست. تمام دلایلی که باعث شده چنین جشنواره‌ای شکل بگیرد این است که بتوانیم جلوه‌های رحمت پیامبر و اسلام را به جهانیان نشان دهیم و تصویر غلط که در ذهن آنها توسط صهیونیست‌ها و هم‌ دستانشان شکل پیدا کرده است را اصلاح کنیم.

در این جلسه مهدی حقیقی دبیرجشنواره فیلم محمد(ص) پیامبر صلح گزارشی از روند فعالیت بخش‌های مختلف جشنواره ارائه داد.

شایان ذکر است، جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح دی ماه سالجاری در تهران برگزار می‌شود.

 

پیام تسلیت جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح در پی فاجعه منا

جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح با صدور اطلاعیه‌ای ضمن ابراز همدردی با خانواده‌ی قربانیان و درگذشتگان فاجعه منا عنوان کرد: مصیبت بزرگ و اندوه عظیم فاجعه منا، عید قربان را به قربانگاه مؤمنان و عاشقان حرم کبریا مبدل کرد و بی‌تدبیری دولت آل سعود، سراسر جهان اسلام را در عزای حجاج و مؤمنین از دست رفته در این فاجعه مصیبت بار نشانده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح از دست رفتن جمع کثیری از مسلمانان جهان و کشور عزیزمان در فاجعه‌ی منا را به عموم هم وطنان مسلمان تسلیت می‌گوید.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب