امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

به مناسبت روز جهانی گردشگری ؛

آیین رونمایی از نقشه گردشگری دو زبانه منطقه 11 در موزه آبگینه برگزارشد

خبرایران : همزمان با روز جهانی گردشگری طی مراسمی که در تالار همایش های موزه آبگینه برگزار شد ؛ ضمن معرفی جاذبه های گردشگری بخش مرکزی پایتخت نقشه گردشگری دوزبانه منطقه11 رونمایی شد.
آیین رونمایی از  نقشه گردشگری دو زبانه منطقه 11 در موزه آبگینه برگزارشد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، این مراسم که با حضور رجبعلی خسرو آبادی مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان تهران ، وحید محمدی قائم مقام شهردار منطقه 11 ، جمعی از مدیران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و علاقمندان در محل تالار همایش های موزه آبگبنه برگزار شد ؛ نقشه دو زبانه گردشگری منطقه 11 که حاصل تعاملات و تفاهم نامه های فی مابین شهرداری منطقه 11 و اماکن گردشگری و موزه های منطقه است معرفی و رونمایی شد.

وحید محمدی قائم مقام شهرداری منطقه 11 در این مراسم با بیان این که بخشی از تهران قدیم و بسیاری از اماکن ارزشمند از لحاظ معماری ، هنری ،تاریخی و فرهنگی در محدوده این منطقه قرار گرفته است ؛ به معرفی جاذبه های گردشگری بخش مرکزی پایتخت پرداخت .

قائم مقام شهرداری منطقه 11 وجود مساجد و خانه های قدیمی دارای ارزش میراثی ، بناهای حکومتی عهد ناصری و پهلوی اول و و وقوع بسیاری از اتفاقات مهم تاریخ ایران را که در خیابان ها و محله های این منطقه اتفاق افتاده ؛ میراث ارزشمند تاریخ و فرهنگ پایتخت عنوان کرد و بر لزوم برنامه ریزی برای جذب گردشگران و علاقمندان به این بخش از تاریخ و هویت شهر تهران تأکید نمود.

محمدی در ادامه به معرفی نقشه دو زبانه گردشگری منطقه 11 پرداخت و افزود: به منظور ترویج فرهنگ گردشگری و آشنایی علاقمندان با میراث فرهنگی و تاریخی پایتخت ایران ؛ نقشه گردشگری منطقه 11 به دو زبان فارسی و انگلیسی با هدف راهنمایی علاقمندان برای برنامه ریزی و مسیر یابی یک روز گردش در طهران یکصد سال پیش تهیه و تولید شد.

او خاطر نشان کرد: در این نقشه راهنمای گردشگری خانه های قاجاری ، مساجد قدیمی ، کلیساها ،موزه ها و اماکن تاریخی گنجانده شده تا علاقمندان با بهره گیری از آن بتوانند مکان های مورد نظر را شناسایی و مسیر یابی کنند.

این همایش با برپایی کارگاه های آموزشی با موضوع قوانین ناظر بر فعالیت ها های گردشگری در فضای مجازی توسط سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان تهران و رونمایی از کتاب" ارتباطات میان فرهنگی" تألیف "افسانه جباریان" به کار خود پایان داد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب