امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1202 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

همایش بررسی فرصت‌ها و تهدید‌های بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد

حبرایران: همایش بررسی فرصت‌هاو تهدید‌های بازی‌های رایانه‌ای با بررسی مزایاو معایت این حوزه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.
همایش بررسی فرصت‌ها و تهدید‌های بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد

به گزارش خبرایران، در این همایش مسعود کوثری، مدیر گروه ارتباطات دانشگاه تهران به بررسی مزایا و معایب باز یهای رایانه ای برای خانواده‌ها پرداخت و اظهار کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، آموزش همراه با موسیقی، بهره هوشی کودک را افزایش می‌دهد.
وی افزود: اگر بازی رایانه‌ای درست انتخاب شود، برای کودک مفید خواهد بود به شرط آنکه بازی‌های خارج از خانه حذف نشود.
مدیر گروه ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به اینکه خانواده‌ها نیابد از بازی‌های رایانه‌ای هراس داشته باشند، خاطرنشان کرد: این هراس موجب می‌شود که در انتخاب بازی برای فرزندان‌مان دچار اشتباه شویم و توجه داشته باشیم که به سمت بازی‌های جدی و آموزنده برویم.
وی یادآورشد: بحث بازی‌های رایانه‌ای از دیرباز موجب دغدغه مسئولان و خانواده‌ها بوده و باید گفت  که 80 درصد بازی‌های رایانه‌ای مفید بوده است، زیرا برخی جنبه آموزشی و برخی جنبه ورزشی دارند و اعتماد به نفس را در مخاطب افزایش می‌دهد.

کوثری اظهار کرد: بازی رایانه‌ای می‌تواند حتی بسیار خطرناک باشد و سبب بروز جرم و جنایت شود که خانواده‌ها با توجه به گروه سنی فرزندشان به انتخاب بازی دست بزنند.
محمدصادق افراسیابی، معاون فرهنگی، مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اظهار کرد: اهمیت حوزه بازی‌های رایانه‌ای سبب شد تا چنین همایشی برگزار شود و به خانواده‌ها آگاهی‌دهی صورت گیرد.
وی افزود: این اداره‌کل آمادگی دارد تا هر دو هفته یکبار چنین همایش‌هایی که مورد نیاز جامعه باشد را برگزار کند تا گامی در جهت تقویت حوزه فرهنگ و هنر کشور بر دارد.
در ادامه بهروز مینایی، مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای وسیداُف، کارشناس و حسین احمدی، کارشناس به بیان مسائل و مشکلات بازی‌های روز و مورد علاقه نوجوانان پرداختند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب