امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12022 تاریخ انتشار: دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

همزمان با هفته دفاع مقدس و در حاشیه برگزاری یادواره شهدا؛

عملیات مسلم ابن عقیل در منطقه 22 بازسازی شد

خبرایران: همزمان با برگزاری یادواره شهدای منطقه 22 در هفته دفاع مقدس و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس، عملیات مسلم ابن عقیل(ع) در مقبره الشهدا واقع در شهرک شهید باقری برگزار شد.
عملیات مسلم ابن عقیل در منطقه 22 بازسازی شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 22 ، شایق معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه در این باره گفت:« رسالت و دینی بر دوش تک تک افراد جامعه در قبال شهدا و کسانی که در راه اعتلای این مرز و بوم جهاد کردند و جان خود را از دست دادند وجود دارد. در این راستا، آشنا کردن نسل جوان با آرمان های شهدا مبنایی برای زنده نگه‌داشتن، استمرار و تحقق پیام‌های امام(ره) و شهدا و مقام معظم رهبری خواهد بود و حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه22  تلاش می کند تا به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شیرمردان هشت سال دفاع مقدس و در سایه همدلی و همراهی شهروندان برنامه های فرهنگی مختلفی را در هفته دفاع مقدس برگزار کند.»

به گفته شایق مراسم یادواره شهدای منطقه روز پنجشنبه سوم مهرماه در مقبره الشهدا واقع در شهرک شهید باقری از ساعت 19 تا 21 با حضور خانواده های معظم شهدا ،ایثارگران و جانبازان برگزار شد.

وی با تأکید بر اهمیت اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در بین نسل جوان، خاطرنشان کرد: « اجرای عملیات‌های دوران دفاع مقدس به این علت است که جوانان با دشواری‌های جنگ حتی به صورت نمایش آشنا شده و خود را در شرایط سخت جنگی احساس کنند تا گوشه ای از رشادت‌های رزمندگان اسلام در آن دوران را لمس کنند.

عملیات مسلم بن عقیل در تاریخ 9 مهرماه سال 61 به اجرا در آمد و هدف آن نیز تصرف ارتفاعات مشرف به شهر سومار بود. در این عملیات 275 نفر از ارتش عراق به اسارت گرفته شده و 150 کیلومتر از خاک ایران نیز از بعثیها پس گرفته شد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب