امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12032 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۷:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مقامات سعودی به تناقض‌گویی افتادند؛

اعتراف وزارت بهداشت عربستان به مرگ 4100 حاجی +اسناد/ توییتر وزارت: صحت ندارد/ عربستان خبر را حذف کرد +عکس

خبرایران: وزارت بهداشت عربستان امروز به درگذشت بیش از 4100 حاجی در حادثه «منا» اعتراف کرد اما صفحه توییتر این وزارتخانه این خبر را تکذیب سپس خبر را از خروجی خود حذف کرد.
اعتراف وزارت بهداشت عربستان به مرگ 4100 حاجی +اسناد/ توییتر وزارت: صحت ندارد/ عربستان خبر را حذف کرد +عکس

به گزارش  خبرایران، وزارت بهداشت عربستان سعودی امروز در سایت رسمی خود اعتراف کرد که بیش از 4100 حاجی در حادثه «منا» کشته شده‌اند.

سایت وزارت بهداشت عربستان نوشت: حمد بن محمد الضویلع معاون وزیر بهداشت صبح امروز سه‌شنبه خبر داد که آلبوم تصویر 4173 حاجی را دریافت کرده که در حادثه منا جان خود را از دست داده‌اند و کار شناسایی آنان آغاز شده است.

سایت وزارت بهداشت عربستان بدون اشاره به مسئولیت‌پذیری مقامات این کشور باز هم علت حادثه را ناشی از «افزایش دمای هوا و ازدحام شدید» اعلام کرد.

تصویر خبر سایت وزارت بهداشت عربستان از افزایش کشته‌های حادثه «منا»

 

ساعاتی پس از انتشار این خبر، صفحه رسمی توئیتر وزارت بهداشت عربستان در تناقضی آشکار خبر سایت خود را تکذیب کرد و نوشت که افزایش تعداد قربانیان حادثه منا صحت ندارد.

صفحه رسمی تویتر وزارت بهداشت عربستان

 

اما در خبر سایت وزارت بهداشت آمده است: آمار اولیه تعداد فوت‌شده‌ها که کادرهای میدانی اعلام کرده بودند، 769 نفر بود اما جدیدترین آمارها تاکنون و طبق تعداد اجسادی که وزارت بهداشت عربستان تا دیشب (دوشنبه‌شب) دریافت کرده است، نشان می‌دهد که 4173 نفر کشته شده‌اند.

پیش از این ایران، مقامات نیجریه و کشورهای دیگری اعلام کرده بودند که تعداد کشته‌های حادثه منا بیش از آن چیزی است که عربستان اعلام کرده است.

هنوز مقامات عربستان درباره این تناقض آشکار موضع رسمی اتخاذ نکرده‌اند. اما لحظاتی پس از انتشار این خبر در رسانه‌های ایران، مقامات وزارت بهداشت عربستان این خبر را از خروجی خود حذف کردند.

تصویر خبر حذف شده از سایت وزارت بهداشت عربستان

 

سایت «گوگل» هم که بر اساس روند معمول خود، از همه صفحات بارگذاری شده در فضای اینترنت یک نسخه پشتیبان ذخیره می‌کند، در ساعت 13:18 به وقت گرینویچ، از این خبر یک نسخه پشتیبان گرفته است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب