امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12035 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

منتظر المهدی عنوان کرد؛

شوهای لباس زیر زمینی را در حوزه امنیت اخلاقی پیگیری می‌کنیم/هفته نیروی انتظامی از 11 مهرماه و تا جمعه 17 مهرماه برگزار می‌شود/ پلیس فتا مرزبان جمهوری اسلامی در فضای مجازی است/ اسامی خیریه‌های مجاز اعلام می‌شود

خبرایران: سخنگوی نیروی انتظامی کشورمان گفت:
شوهای لباس زیر زمینی را در حوزه امنیت اخلاقی پیگیری می‌کنیم/هفته نیروی انتظامی از 11 مهرماه و تا جمعه 17 مهرماه برگزار می‌شود/ پلیس فتا مرزبان جمهوری اسلامی در فضای مجازی است/  اسامی خیریه‌های مجاز اعلام می‌شود

به گزارش خبرایران، سردار سرتیپ دوم پاسدار منتظر المهدی سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در محل ستاد این نیرو برگزار شد با تاکید بر شعار هفته نیروی انتظامی مبنی بر اقتدار پلیس همدلی همزبانی و آرامش عنوان کرد: هر کدام از اجزاء این شعار خود می‌تواند ماموریت‌های زیادی را در عهده نیروی انتظامی بگذارد اقتدار به معنی استفاده از امکانات، تجهیزات، زور و قدرت با استفاده از فکر، عقل و اندیشه است که در این راستا پلیس می‌تواند مقتدر باشد که از این شیوه استفاده کند و افزایش سرمایه‌های اجتماعی که جالب مشارکت مردم با استفاده از روشهای ایجابی، اغنائی و تغییر اذهان همراه است.

منتظر المهدی عنوان کرد: هفته نیروی انتظامی از 11 مهرماه و تا جمعه 17 مهرماه برگزار می‌شود در واقع این هفته فرصتی برای ارائه خدمات مضاعف و ارائه کارنامه پلیس به مردم است.

وی در ادامه با تشریح برخی برنامه‌های نیروی انتظامی عنوان کرد: در روز جمعه فرمانده نیروی انتظامی در خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی می‌کند همچنین روز شنبه صبحگاه مشترکی کلیه نیروی مسلح در محل ستاد نیروی انتظامی برگزار می‌شود. همچنین در روز آخر هفته ناجا فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی با حضور در حرم مطهر امام خمینی به مقام شامخ و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی ادای احترام می‌کنند.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به برگزار نمایشگاه بین المللی تجهیزات پلیسی، امنیتی و پیشگیری ایپاس عنوان کرد: در این نمایشگاه 305 نوع تجهیزات به نمایندگی از 31 کشور حضور دارند. همچنین جشنواره مخصوص مبتکران و مخترعان نیز در کنار آن برگزار شد و جشنواره‌ای به منظور تقویت آموزش همگانی برای دانش آموزان به نام همیاران پلیس برگزار می‌شود.

معاونت اجتماعی ناجا با اشاره به افزایش ساعت خدمات دهی به مردم اعلام کرد: در هفته نیروی انتظامی خودروها و موتور سیکلت‌های توقیف شده مشروط به عدم وجود حکم قضای بر روی پرونده آنها و رفع توقیف می‌شوند.

وی با بیان اینکه 60 درصد کاهش تلفات موتور سیکلت‌های در سالهای گذشته وجود داشته است اظهار کرد: 277 نوع موتور را پلاک کرده که در این راستا 10 و نیم پلاک گذاری موتور داشته‌ایم همچنین 1 میلیون موتور سیکلت در پارکینگ رو به توقیف و 16 میلیون اعمال قانون شده‌اند.طرح تشدید با موتور سوانی که از دستورات راهنمایی و رانندگی تبعیت نمی‌کنند برخورد کرده هر چند این اعتقاد وجود دارد که هر نوع برخوردی لازمه آن کار فرهنگی است.

وی با اعلام اینکه امروز در دستور فرماندهی ناجا قرارگاه مواد مخدر با اولویت مبارزه با خرده فروشان تشکیل شد اعلام کرد: جمع آوری معتادان در 10 روز قابل اجرا است و ما نمی‌دانیم که پس از آن چه کنیم تمام نهادهای دیگر باید در این راه با نیروی انتظامی همکاری کنند.

شوهای لباس زیر زمینی را در حوزه امنیت اخلاقی پیگیری می‌کنیم

وی در ادامه به مسئله شوهای لباس زیر زمینی پرداخت و عنوان کرد: این مسئله را در حوزه امنیت اخلاقی پیگیری می‌کنیم.

پلیس فتا مرزبان جمهوری اسلامی در فضای مجازی است 

منتظر المهدی در ادامه به وظیفه پلیس فتا پرداخت و اظهار کرد: پلیس فتا مرزبان جمهوری اسلامی در فضای مجازی است گفت: اخیرا صفحاتی در فضای مجازی ایجاد شده بود مبنی بر اینکه از سوی پلیس فتا به مردم هشدارهای داده شده بود اینجا اعلام می‌کنم پلیس فتا هیچ صحفه‌ا‌ی در فضای مجازی و موبایلی ندارد. این صحفات از سوی کلاهبرداران ایجاد شده است اگر فتا اخطاریه برای کسی بدهد حتما به صورت مکتوب به در خانه آن فرد ارسال می‌کند. کاربران شبکه‌های اینستاگرام به دلیل عدم وجود سرورهای آن در ایران و فراهم شدن زمینه کلاهبرداری باید مراقب فعالیت‌های خود در این شبکه باشند.

سخنگویی نیروی انتظامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر جمع آوری محل فروش داروهای غیر مجاز اعلام کرد: مسئولیت اصلی در حوزه دارو بر عهده وزارت بهداشت بوده و تنها در صورت در خواست این نهاد ما همکاری خواهیم کرد.

منتظر المهدی با بیان اینکه براساس پیمایشی که در نیروی انتظامی در رابطه با گشت ارشاد و برخورد بد حجابان وجود داشته است اظهار کرد: میزان 52 درصد مردم از این کار اعلام رضایت داشته‌اند این حرف به این معنی نیست تمامی مردم ایران از این کار ابراز رضایت کردند بلکه به این معنی است تنها جامعه‌ای نمونه که مورد مطالعه ما قرار گرفته از این کار اعلام رضایت کرده‌اند.حجاب و عفاف هنجاری است که در جامعه ما پذیرفته شده و مردم باید در این خصوص قوانین را رعایت کنند. جامعه ما جامعه دینداری بوده و باید با استفاده از ریشه‌های دینی زمینه‌های بروز بد حجابی را کاهش دهیم.

منتظر المهدی در پاسخ به پرسش ایکنا مبنی بر لزوم کارهای ایجابی براساس فرهنگ دینی و قرآنی در حوزه حجاب و عفاف عنوان کرد: در حال حاضر 26 دستگاه مسئول امر حجاب و عفاف هستند که در این راستا نیروی انتظامی آخرین دستگاه بوده و به عنوان رابط قضائی عمل می‌کند ما معتقدیم که باید به طرف کارهای ایجابی و فرهنگی براساس فرهنگ دینی خود برای رشد حجاب و عفاف در جامعه حرکت کنیم. مطمئنا اگر آن 25 دستگاه نیز در این حوزه کار خود را انجام دهند نیروی انتظامی کار چندانی برای انجام دادن نخواهد داشت.

وی ادامه داد: از طریق امر به معروف و نهی از منکر براساس فرهنگ دینی باید فرهنگسازی کنیم. امر به معروف باید انسانی، لسانی، احسانی و اسلامی باشد در این صورت ما دیگر نیازی به برخوردهای قهری و سلبی نخواهیم داشت.

اسامی خیریه‌های مجاز اعلام می‌شود

معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه در پاسخ به پرسشی در رابطه سوء استفاده برخی موسسات خیریه اظهار کرد: موسسات خیریه که مجوز پلیس دریافت کرده‌اند احراز هویت شده و کاملا در فعالیت‌های آن واقفیم اگر خلافی از سوی آنها گزارش شود مطمئنا برخورد می‌کنیم. خیریه‌ها در معابر و امکان عمومی مجوز فعالیت ندارند بلکه تنها موسسه موسسه خود و فعالیت خودشان را تبلیغ کنند. به زودی اسامی خیریه‌های مجاز در سایت ناجا اعلام می‌شود و مردم می‌توانند نسبت به فعالیت موسسه خیریه به این سایت مراجعه کنند.

تمهیدات ناجا برای ورود حجاج به ایران

معاون اجتماعی ناجا در ادامه با بیان اینکه کارگروهی از سوی پلیس فرودگاه، راهبر و عوامل نیروی انتظامی ورود حجاج و همچنین تشییع پیکیرهای حجاج جان باخته تشکیل شده است اعلام کرد: نیروی انتظامی در این راستا تمهیدات خاصی فراهم کرده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه استفاده از آموزه‌های دینی بهترین راه مقابله با کنترل خشم است عنوان کرد: اگر بتوان خشم را کنترل کرد مطمئنا خشونت یکی از عوامل اصلی آن است کاهش یافته در این راستا ما نیاز به مشورت روانشناسان و جامعه شناسان هستیم.

منتظر المهدی با اشاره به اعطا مجوز کنسرت‌ها اعلام کرد: در شش ماه گذشته 410 کنسرت درخواست کرده از این مورد فقط 14 مورد تعطیل شده که تنها سه مورد آن از سوی نیروی انتظامی بوده است.هر فعالیتی بدون مجوز انجام شود مشمول برخورد قانونی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تماسهای مردم با 110 اعلام کرد: سال گذشته 13 میلیون تماس تلفنی و گزارش ازطریق سامانه 110 ثبت شده است همچنین 66 درصد مردم از این سامانه اعلام رضایت کرده‌اند. در سال گذشته 538 تن مواد مخدر و 2575 باند قاچاق منهدم شده‌اند.

سخنگویی نیروی انتظامی با اشاره به وجود 35 مرکز مشاور و مددکاری در مراکز استانها تصریح کرد: بالغ بر 298 هزار پرونده به این مراکز ارجاع داده که بیش از 70 درصد منجر به صلح شده‌اند.

وی با اشاره به ادامه کار پایگاه اربعین اعلام کرد: به زودی برنامه‌های نیروی انتظامی را در آستانه این روز اعلام می‌کنیم. قرارگاه اربعین که سال گذشته تشکیل شده به کار خود ادامه داده و پیش بینی می‌کنیم امسال بین 1 تا 1.5 میلیون زائر از مرز مهران، شلمچه و کذابه به عتباتت عالیات سفر کنند.

وی ضمن هشدار به کسانی بدون گذرنامه به عتبات سفر می‌کنند هر گونه ترددی تنها از طریق گذرنامه صورت می‌گیرد تمهیداتی از سوی نیروی انتظامی برای صدور گذرنامه فراهم می‌شود.تنها با همکاری مردم می‌توانیم امنیت را برای جامعه فراهم آوریم در واقع امنیت و آرامش گمشده‌ای است که همه به دنبال آن هستیم.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب