امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12040 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۸:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

طی مراسمی در مجموعه شهدای انقلاب؛

برگزیدگان نخستین جایزه دعبل اعلام شدند

خبرایران: نخستین دوره جایزه دعبل(کتاب سال عاشورا) با معرفی آثار برگزیده و تقدیری به کار خود پایان داد.
برگزیدگان نخستین جایزه دعبل اعلام شدند

به گزارش خبرایران، مراسم اختتامیه نخستین دوره جایزه دعبل با عنوان کتاب سال عاشورا عصر امروز، 7 مهرماه با حضور سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد و جمعی از مداحان، شاعران و اهل قلم در مجموعه شهدای انقلاب برگزار شد.

براساس این گزارش در این مراسم در بخش هنر در رشته عکس از مجموعه «جامه‌دران» اثر «هادی لزیری»، در رشته خوشنویسی مجموعه «ترکیب‌بند محتشم کاشانی» اثر مجتبی ملک‌زاده، در رشته تجسمی «روزی که شبیه هیچ روزی نیست» اثر محمد فدایی و در رشته پژوهش هنری کتاب «شعر و موسیقی در نوحه‌های تهران قدیم» اثر مهدی امین‌‌فروغی به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

در گروه کودک و نوجوان در رشته شعر هیچ اثری به عنوان برگزیده انتخاب نشد و در رشته داستان کتاب «یاد یار و دیار» اثر حمید گروگان و در گروه تصویرگری کودک و نوجوان کتاب «عطر گل سرخ» با تصویرگری مرضیه صادقی و در رشته تصویرگری و طراحی کتاب «قصه عاشورا» در 15 جلد با تصویرگری فرهاد جمشیدی برگزیده شدند.

در بخش ادبیات در رشته شعر «ضربان ذات» نوشته قربان ولیئی و در رشته ادبیات داستانی «ماه به روایت آه» اثر ابوالفضل زرویی نصرآباد شایسته تقدیر شدند. همچنین دررشته نوحه کتاب «هم‌صدا با جبرئیل» اثر سیدمحمد سادات اخوی، در رشته نمایشنامه و مجلس تعزیه «این رستاخیز عام» اثر غلامعلی نادعلی‌زاده به عنوان تقدیری و «دفتر تعزیه 11 و 12» اثر داوود فتحعلی بیگی به عنوان برگزیده انتخاب شدند و در رشته نثر ادبی هیچ اثری نامزد این رشته نشد و در رشته پژوهش ادبی نیز «حسین زبانی دیگر» نوشته نرگس انصاری برگزیده شد.

در رشته مقتل و تاریخ «تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا» اثر مهدی پیشوایی و کتاب «شهادت‌نامه امام حسین(ع)» اثر آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری به عنوان برگزیده معرفی شدند و در گروه پژوهش اجتماعی کتاب «آیین و اسطوره در ایران شیعی» اثر جبار رحمانی شایسته تقدیر شد.

همچنین کتاب‌های «ذبح عظیم» اثر محمدالطاهر القادری و کتاب «زینب فریاد فرمند» اثر آنتوان بارا در حوزه ترجمه مورد تقدیر قرار گرفتند. 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب