امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12061 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سید مرتضی موسویان اعلام کرد؛

دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی از 10 مهرتا 10 دی ماه ادامه خواهد داشت/ سازمان فرهنگی هنری شهرداری و صدا و سیما همپا این جشنواره هستند/ برای برگزیدگان کلاسها‌ی آموزشی جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی برگزارمی شود

خبرایران: سید مرتضی موسویان رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد گفت: مراحل اجرایی دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی از 10 مهرماه، آغاز و تا 10 دی ماه ادامه خواهد .
دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی از 10 مهرتا 10 دی ماه ادامه خواهد داشت/ سازمان فرهنگی هنری شهرداری و صدا و سیما همپا این جشنواره هستند/ برای برگزیدگان کلاسها‌ی آموزشی جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی برگزارمی شود

به گزارش خبرایران، نشست خبری دومین جشنواره تخصصی رسانه‌های دیجیتال علوی پیش از ظهر امروز با حضور «سید مرتضی موسویان» رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،«ابوالقاسم حبیبی» دبیر جشنواره و اصحاب رسانه در مرکز رسانه‌های دیجیتال برگزار و دراین نشست خبری «سید مرتضی موسویان» با اشاره به موضوع ولایت و امامت اشاره کرد: آنچه که در غدیر رخ داد، مولود ولایت و امامت بود و ما معتقدیم آنچه که در عالم وجود دارد به استمرار وجود حضرت مهدی(عج) است.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی توسط بنیاد بعثت و موسسه فرهنگی آفرینش‌های غدیر و با همکاری مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد برگزار می‌شود. این دو مرکز اهمیت ویژه‌ای برای ترویج فرهنگ علوی قائل هستند تا جایی که در بازدید از بنیاد بعثت شاهد تجهیزات و امکاناتی بود یم که می‌توانستند آماد ه برگزاری چنین جشنواره‌ای باشند.مراحل اجرایی دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی از 10 مهرماه، آغاز می‌شود و تا 10 دی ماه ادامه خواهد داشت همچنین مراسم اختتامیه و اهدا جوایز بهمن ماه خواهد بود. همچنین پیش بینی می‌شود که وزیر ارشاد در این مراسم حضور داشته باشد.

وی بیان کرد: کاربران برای شرکت در جشنواره دیجیتال علوی می‌توانندآثار خود را به نشانی www.alavimf.saramad.ir ارسال کنند؛ واقعه تاریخی غدیر و مفهوم آن و شخصیت برجسته امام علی(ع) در تمام ابعاد شخصیت آن حضرت، فضیلت علوی، تمام مباحث مرتبط با موضوع امامت و ولایت از موضوعات جشنواره به شمار می‌رود.

وی با اشاره به بخش‌های یازده گانه جشنواره تاکید کرد: بخش‌های یازده گانه جشنواره شامل: نرم افزارهای تلفن همراه و اندروید، نرم افزارهای چند رسانه‌ای، رسانه‌های برتر، بازیهای رایانه‌ای، پویا نمایی، هنرهای دیجیتال، تولیدات مردمی، پژوهش و نو آوری، خادمین دیجیتال برتر، بین الملل و کتاب دیجیتال است و تعداد جوایز برای نفرات اول از دو تا پنج سکه بهار آزادی نفرات دوم یک تا سه سکه بهار آزادی و نفرات سوم از یک تا دو سکه بهار آزادی خواهد بود. همچنین تعداد سکه‌ها در بخش‌های یازدگانه جشنواره متفاوت از یکدیگر خواهد بود.

موسویان در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه چه حمایت‌هایی از برگزیدگان علوی خواهد شد، گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری و صدا و سیما همپا این جشنواره هستند و از آثار برگزیدگان بهره‌مند خواهند شد. همچنین برای برگزیدگان جشنواره که آمادگی لازم را داشته باشند مجوز فعالیت خواهیم داد تا از کسب و کار در این زمینه بهره‌مند شوند.

وی افزود: برای برگزیدگان کلاسها‌ی آموزشی برگزار خواهیم کرد تا در زمینه تولید محتوای دیجیتال به عنوان کسب و کار دیجیتال فعالیت کنند و این کسبی و کارهای کوچکشان تبدیل به کسب و کار بزرگ شود.

در ادامه ابوالقاسم حبیبی، دبیر جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی اظهار کرد: با هدف ترویج و تبلیغ و گرامیداشت ایام غدیر و تشویق و ترغیب تولیدکنندگان و فعالان حوزه‌ رسانه‌های مجازی به تولید محصولات جدید نرم افزاری با موضوع غدیر، امامت و ولایت و به پاس قدردانی خادمان دیجیتال غدیر این جشنواره تخصصی را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: اهداف جشنواره شامل تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلام ناب با طرح موضوع امامت و ولایت با بهره گیری از ظرفیت‌های هنری در داخل و خارج کشور، تشویق و ترغیب هنرمندان به تفکر و خلق آثار نو و جدید پیرامون غدیر، بهره‌گیری از ابزارهای نوین رسانه‌ای (رسانه دیجیتال) در نشر و گسترش فرهنگ اسلام، بستر سازی برای رشد استعدادهای درخشان در حوزه فرهنگ و هنر با محوریت غدیر حضور فعال و هدفمند فرهنگی در عرصه‌های بین المللی با بهره گیری از بیان رسانه‌ای، ایجاد وحدت بین مذاهب و فرق اسلامی با محوریت محبت و ارادت به علی(ع) و غدیر از اهداف جشنواره به شمار می‌رود.

وی با اشاره به دستاوردهای و نتایج جشنواره گفت: شناسایی و دریافت آمار و اطلاعات از آثار تولید شده پیرامون موضوع غدیر، امامت و ولایت و به دنبال آن برنامه ریزی و ساماندهی این بخش از پایه فکری و اعتقادی نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یکی از اهداف و راهبردهای استراتژیک نظام، فراهم شدن زمینه‌های ایجاد بانک اطلاعات رسانه‌های علوی، امامت و ولایت، بستر سازی برای تشکیل سازمان مردم نهاد با عنوان رسانه‌های علوی در کنار دیگر گروه‌های علوی به منظور پاسداری و نشر و گسترش ارزشهای اسلامی از جمله دستاوردهای‌ست که قرار است به آن برسیم.

وی بیان کرد: جذب و حمایت رسانه‌های مجازی حول محور غدیر، امامت و ولایت، تولید فکر و خلق آثار جدید هنری توسط هنرمندان داخل کشور با محوریت غدیر امیر غدیر علی(ع) امامت و ولایت و بستر سازی برای حضور گسترده هنرمندان، جوانان و نوجوانان در این جشنواره با توجه به فراگیر بودن آن از دستاوردهای این جشنواره پیش بینی شده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب