امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12084 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون مدیر کل شرکت Senergy انگلستان ؛

برای من بسیار لذت بخش است که این همه فعالیت و مثبت نگری در ایران را ببنیم / با ایجاد اطمینان از سوی سیاستمداران خود به طور کامل در ایران وارد عمل می شویم

خبرایران: دکتر ایان موریسون معاون مدیر کل شرکت Senergy انگلستان گفت: این شرکت سالهاست در ایران حضور داشته و فعالیت های مختلفی در عرصه های نفت و گاز ایران انجام می دهد، با وجود تحریمها هم نتوانسته این شرکت را از امضای قراردادهای جدید و رسیدن به توافق به طرفهای ایرانی منصرف کند.
برای من بسیار لذت بخش است که این همه فعالیت و مثبت نگری در ایران را ببنیم / با ایجاد اطمینان از سوی سیاستمداران خود به طور کامل در ایران وارد عمل می شویم

به گزارش خبرایران ازروابط عمومی پژوهشگاه صنعت نفت، دکتر ایان موریسون در مصاحبه ای اختصاصی با واحد خبر ارتباطات پژوهشگاه صنعت نفت (ریپی) در حاشیه دومین همایش فرصتهای فناورانه نفت و گاز ایران که روز چهارشنبه 8 مهرماه در تهران برگزار شد، گفت: اکنون، ما در حال مذاکره با شرکتهای ایرانی برای امضای قراردادهای جدید با این شرکتها هستیم. البته تنظیم این قراردادها فعلا به نحوی نیست که مانعی برای این کار وجود داشته باشد و هیچ تحریمی ما را از امضای قراردادهای جدید منع نمی کند.

وی گفت: ما در ایران هر کاری که بتوانیم انجام می دهیم تا بتوانیم جایگاه قبلی خود را در دوران پسا تحریم در این کشور به دست آوریم. تنها موردی که وجود دارد، زمان است و ما همچنین منتظر ایجاد اطمینان از سیاستمداران خود هستیم تا به طور کامل در ایران وارد عمل شویم.

دکتر موریسون ادامه داد: به هر حال فضا بسیار مثبت است و این برای من بسیار لذت بخش است که این همه فعالیت و مثبت نگری در ایران را ببنیم. من انتظار آن را می کشم که هر چه زودتر به ایران برگردیم و دوباره فعالیتهای خود را از سر گیریم.

موریسون همچنین گفت که تا به حال سفرهای زیادی به ایران داشته و حتی دو هفته قبل هم به این کشور آمده بود و با قائم مقام پژوهشگاه ملاقات داشته که در این دیدار، موضوعات مورد توجه در همایش امروز بحث شده بود.

یکی از موضوعاتی که در همایش روز چهارشنبه (8 مهر ماه 94) نظر وی را به خود جلب کرد این بود که در این همایش نه تنها فناوری های ازدیاد برداشت، بلکه نحوه عملکرد و استفاده صحیح از آنها مورد توجه قرار گرفت تا به بهترین نحو میدان های نفتی به بهره برداری برسند تا نرخ قابل برداشت فعلی ایران از حدود 25 درصد به چیزی نزدیک به نرخ های معمول جهان که حدود 50 درصد است، برسند.

 

وی ادامه داد: فرصتهای زیادی در صنعت نفت ایران برای شرکت های نفتی وجود دارد و شرکت Senergy هم در تلاش است تا قدم به قدم حضور خود را در ایران مستحکم تر کند و این فناوری ها را در اختیار ایران قرار دهد.

دفتر اصلی شرکت Senergy به عنوان یک واحد خدماتی مطرح در جهان، در انگلستان قرار گرفته است و با بسیاری از شرکت های ایرانی همکاری داشته و دارد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب