امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1209 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۶:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری دوره مهارت‌افزایی مدیران قرآنی مطرح شد؛

ارتقای سطح علمی و کمی و کیفی مدیران موسسات قرآنی / استقبال از دوره اتقان دوبرابر ظرفیت بود/ اتحادیه تشکل‌ها پیگیر بیمه‌های قرآنی است

خبرایران: در نشست خبری دوره مهارت‌افزایی مدیران قرآنی که امروز در خبرگزاری ایکنا برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور پیگیر حل مشکل بیمه‌های قرآنی است، عنوان شد که استقبال چشمگیر از دوره مهارت‌افزایی مدیران قرآنی، دوبرابر ظرفیت موجود بود.
  ارتقای سطح علمی و کمی و کیفی مدیران موسسات قرآنی / استقبال از دوره اتقان دوبرابر ظرفیت بود/ اتحادیه تشکل‌ها پیگیر بیمه‌های قرآنی است

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری دوره مهارت‌افزایی مدیران قرآنی کشور «اتقان» امروز، 24 دی‌ماه با حضور سیدعلی سرابی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، مجتبی منتظری، مدیر دوره مهارت‌افزایی مدیران قرآنی کشور و حبیب‌الله عزیزی، رئیس کمیته این اتحادیه و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات خبرگزاری بین‌المللی قرآن برگزار شد.

در این نشست سیدعلی سرابی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در این نشست با تاکید براینکه وحدت و انسجام یکی از ارزش‌های مورد تأکید قرآن است، اظهار کرد: ما در سال‌های گذشته دیدیم که مقام معظم رهبری یک سال را با عنوان «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» نام‌گذاری کردند؛ این بدان معنی است که وحدت و انسجام حتی در قرآن نیز مورد توصیه است.

وی با یادآوری اینکه ایجاد وحدت رویه در فعالیت موسسات قرآنی، فلسفه تأسیس اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور بوده است، عنوان کرد: بر این اساس ما که پرچم‌ موسسات قرآنی را برافراشته‌ایم، باید بر ارزش وحدت و انسجام پافشاری داشته باشیم و تلاش کنیم تا این مسیر را در فعالیت موسسات قرآنی کشور نیز دنبال کنیم.

سرابی در ادامه با اشاره به تأسیس اتحادیه موساست قرآنی ـ مردمی کشور طی سال‌های اخیر گفت: با تأسیس این موسسه جدید که با حمایت سازمان دارالقرآن‌الکریم انجام شد، شاهد تشتت در عرصه فعالیت‌های قرآنی مردمی شدیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه موضع ما برای ادغام اتحادیه‌ها، خیرخواهانه است، ادامه داد: خوب است که دوستان در اتحادیه موسسات قرآنی ـ مردمی کشور به این موضوع توجه جدی داشته باشند و بدانند که خواسته ما از موضع دلسوزانه است و امیدواریم به فصل الهی این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد.

سرابی با اشاره به انتخاب مدیر جدید اتحادیه موسسات قرآنی ـ مردمی کشور عنوان کرد: پس از اینکه مدیر این اتحادیه مجدداً از طریق رای‌گیری انتخاب شد، ما با ارسال نامه‌ای به سازمان دارالقرآن‌الکریم بر پیشنهاد خودمان تأکید کرده‌ایم و اعلام کردیم که خواهان ادغام این دو اتحادیه هستیم.

وی تصریح کرد: اگر مرتب پیشنهاد ادغام اتحادیه موسسات قرآنی را می‌دهیم به این معنی نیست که برای ادامه حیات اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور نیازمند ادغام اتحادیه‌ها هستیم، البته همان مقدار که این ادغام مهم است، برای اتحادیه موسسات قرآنی ـ مردمی نیز ضرورت دارد که این ادغام اتفاق بیافتد.

بر اساس این گزارش، حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در این نشست با اشاره به دوره مهارت‌افزایی مدیران قرآنی کشور که با عنوان «اتقان» برگزار می‌شود، اظهار کرد: این دوره آموزشی که در جهت ارتقای مهارت‌های مدیران قرآنی کشور است، بیش از یک سال است که مصوب شده و بحث تدوین دروس و جلسات آموزشی آن نیز از یک سال پیش انجام شده است.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور ادامه داد: یکی از اهدافی که منجر به تشکیل این دوره آموزشی شد ارتقای توأمان کمی و کیفی موسسات قرآنی بود، زیرا این موسسات در سال‌های اخیر رشد چشم‌گیر و جهش‌گونه‌ای داشته‌‌اند. در این سال‌ها شاهد رشد چند برابری موسسات قرآنی هستیم تا جایی که این موسسات از کمتر از 100 موسسه، در حال حاضر به بیش از دو هزار موسسه قرآنی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه برگزاری این دوره آموزشی موجب می‌شود تا موسسات با ظرفیت هم بیشتر آشنا شوند، اظهار کرد: این دوره آموزشی با تجمیع بیش از 400 موسسه قرآنی برگزار خواهد شد، البته زمانی که این موسسات با حضور در این دوره آموزشی با ظرفیت هم آشنا شوند، می‌توانند از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند.

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآن و عترت کشور عنوان کرد: همچنین در این دوره آموزشی تلاش داریم تا بحث‌های آکادمیک را نیز وارد کنیم، زیرا یکی از انتقاداتی که همواره به موسسات قرآنی وارد بوده این است که موسسات قرآنی تاکنون نتوانسته‌اند خود را با شیوه‌های آموزشی مدرن تطبیق دهند و رشد داشته باشند و بسیاری از این موسسات هنوز در شیوه‌های سنتی خود باقی مانده‌اند.

محمدی با عنوان این مطلب که این دوره آموزشی نخستین دوره با این عنوان نیست، اظهار کرد: در سال 89 نیز چهار دوره مختصر برگزار کرده‌ایم، اما در این دوره با یک حجم ملی روبرو هستیم؛ تا جایی که به دلیل تعداد بالای ثبت نام کنندگان، امکان ثبت نام از طریق سایت را قطع کردیم و با این حال 723 موسسه ثبت نام داشته‌اند که در نهایت مجبور هستیم از میان این موسسات 400 موسسه را انتخاب و در این دوره آموزشی مشارکت دهیم.

بنابر این گزارش، در ادامه این نشست خبری مجتبی منتظری، مدیر دوره مهارت‌افزایی مدیران قرآنی کشور به بیان مطالبی درباره این دوره آموزشی پرداخت و گفت: این دوره مهارت‌افزایی با هدف دانش‌افزایی مدیران و فعالان قرآنی کشور برگزار می‌شود و اعتقاد داریم که این دوره می‌تواند به ارتقای سطح علمی و کمی و کیفی مدیران موسسات قرآنی منجر شود.

وی ادامه داد: وقتی 400 مدیر قرآنی همزمان در یک مکان و به مدت سه روز گردهم بیایند، می‌توانند با آموزش‌هایی که به آنها ارائه می‌شود و فضای هم‌افزایی که برای آنها ایجاد می‌شود، به گسترش فعالیت‌های قرآنی در کشور بپردازند

وی یادآور شد: حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، معاون سابق قرآن و عترت وزارت ارشاد، صفارهرندی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله سیدصمصام الدین قوامی، خواجه‌پیری، رئیس سابق مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور، کاویانی از اساتید حوزه مدیریت، علی رضائیان، محمدحسین فریدونی، حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی، حجت‌الاسلام نخاولی و معاف از اساتیدی هستند که در این دوره‌ آموزشی به تدریس می‌پردازند.

همچنین، حبیب‌الله عزیزی، رئیس کمیته آموزش اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در این نشست خبری اظهار کرد: یکی از کارهای ارزشمندی که از زمان تشکیل کمیته آموزش اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور دنبال شد، برگزاری دوره آموزشی ویژه مدیران موسسات قرآنی بوده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسئولان و کارشناسان قرآنی معتقد بودند که کمبود امکانات موجب شکوفایی موسسات قرآنی نمی‌شود، افزود: ما در اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به این نتیجه رسیده‌ایم که به جای تمرکز بر امکانات باید به مدیریت توجه داشته و به ارتقای سطح مدیریت و بهره‌وری فعالیت‌های قرآنی بپردازیم

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب