امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12100 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سرتیپ دوم پاسدارگودرزی خبرداد؛

تخفیف 15 و 25 درصد خرید شاغلین و بازنشستگان نیروهای مسلح از فروشگاه‌های اتکا/09621 سامانه ارتباط با بازنشستگان نیروهای مسلح/ راه اندازی سامانه الکترونیکی خرید و فروش سهام شرکت امین توان آفرین‌ساز

خبرایران: رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح گفت: با سازمان اتکا قراردادی منعقد شده که با استفاده از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا، شاغلین نیروهای مسلح با 15 درصد و بازنشستگان با 25 درصد تخفیف، اقلام خود را خریداری کنند.
تخفیف 15 و 25 درصد خرید شاغلین و بازنشستگان نیروهای مسلح از فروشگاه‌های اتکا/09621 سامانه ارتباط با بازنشستگان نیروهای مسلح/ راه اندازی سامانه الکترونیکی خرید و فروش سهام شرکت امین توان آفرین‌ساز

به گزارش خبرنگارخبرایران ، نشست خبری «خرید وفروش سهام بازنشستگان نیروهای مسلح» صبح امروز با حضور« سرتیپ دوم پاسدارمحمدرضا گودرزی» رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح و اصحاب رسانه برگزارودراین نشست خبری«سرتیپ دوم پاسدارمحمدرضا گودرزی» رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح در خصوص خرید و فروش سهام بازنشستگان نیروهای مسلح اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، تمامی پرسنل‌های شاغل و بازنشسته نیروهای مسلح را همراه با خانواده‌های آنها تحت پوشش دارد و نخستین راهبرد و سیاست سازمان این است که فعالیتها و برنامه‌هایی را که دارد، موجب کرامت بازنشستگان شود که با توجه به اینکه بیش از نیمی از جامعه این سازمان، ایثارگران هستند، باید ارائه خدمات به این افراد همراه با کرامت باشد.

رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح تصریح کرد: با سازمان اتکا قراردادی منعقد شده که با استفاده از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا، شاغلین نیروهای مسلح با 15 درصد و بازنشستگان با 25 درصد تخفیف، اقلام خود را خریداری کنند و در شش ماهه نخست امسال 2 میلیون بار خرید صورت گرفته و تاکنون سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح 0.2 میلیارد تومان یارانه بابت تخفیف به سازمان اتکا پرداخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد؛ 4 قلم کالای روغن، گوشت، برنج و مرغ در ایام ماه مبارک رمضان و دهه فجر دو برابر شاغلین دراختیار بازنشستگان نیروهای مسلح قرار می‌گیرد که اعتبار آن بالغ 65 میلیارد تومان است و خرید لوازم خانگی تا سقف 10 میلیون تومان با اقساط 24 ماهه برای بازنشستگان درنظر گرفته شده است.

سرتیپ دوم پاسدار گودرزی به اجرای سامانه پاسخگویی به بازنشستگان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح اشاره وعنوان داشت:09621 سامانه ارتباط با بازنشستگان نیروهای مسلح که کارشناسان ما پاسخ‌های آنها را جوابگو خواهند بود و تعاونی‌هایی که توسط بازنشستگان تشکیل می‌شود حمایت  شده و به هر عضو این تعاونی مبلغ 5 میلیون تومان وام با کارمزد 3 درصد ارائه می‌شود.

وی ابرازداشت: در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، افزایش سقف و میزان وام است. وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان این سازمان به 5 میلیون تومان افزایش یافته است و سقف اعتبارات نیز 150 میلیارد تومان است که تاکنون 40 تا 50 هزار نفر از این وام‌ها استفاده کرده‌اند.

رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح  به پرداخت مطالبات بازنشستگان نیز اشاره و گفت: بازنشستگان نیروهای مسلح برای اجرای قانون خدمات کشوری و پاداش قبل از سال 79 مطالباتی داشته است که تاکنون بخشی از این مطالبات به صورت نقدی و یا در قالب سهام به آنها پرداخت شده است.

وی درباره جزئیات سامانه خرید و فروش سهام بازنشستگان اظهار داشت: این سامانه در استان‌های قم و مرکزی به صورت پایلوت راه‌اندازی شده است و طی روزهای آینده در تمام کشور راه‌اندازی خواهد شد و این سهام به بازنشستگانی که بخشی از مطالباتشان بابت اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری تأیید نشده، بازنشستگانی که پیش از سال 79 هنوز پاداش پایان خدمت خود را به صورت کامل دریافت نکرده‌اند، اعضای مؤسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح به میزان پس‌انداز حاصل از حق عضویت‌شان و عرضه اقساطی 1600 سهم به بازنشستگان و 800 سهم به مستمری‌بگیران که تا پیش از آبان 92 جزو این دو گروه قرار گرفته‌اند، پرداخت می‌شود.

وی افزود: این سهام در قالب شرکت امین توان آفرین‌ساز به بازنشستگان واگذار می‌شود. سرمایه‌ای معادل یک هزار میلیارد تومان در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است که حدود 30 درصد از سهام آن به میزان مجموع طلب و سایر واگذاری‌های بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیروهای مسلح به آنها تعلق دارد و به منظور واگذاری سهام بازنشستگان و مستمری‌بگیران، از آنان درخواست شده برای ثبت‌نام و دریافت برگه سهام خود به شعبات سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مراجعه، که خوشبختانه تاکنون نزدیک به 70 درصد از سهامداران با مراجعه به این دفاتر، برگه سهام خود را دریافت و از مزایای آن بهره‌مند شدند.

سرتیپ دوم پاسدار در مورد خرید و فروش سهام خود افزود: سامانه الکترونیکی خرید و فروش سهام شرکت امین توان آفرین‌ساز طراحی و آماده عملیاتی شدند که با راه‌اندازی این سامانه، بازنشستگان می‌توانند به آسانی نسبت به خرید و فروش آنلاین سهام خود اقدام کنند و این سامانه از تاریخ 11 مهر 94 به صورت آزمایشی و به مدت دو هفته آغاز به کار کرده است و تا 25 مهر در سراسر کشور راه‌اندازی خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چنانچه بازنشستگان سهامدار فوت شده باشند، وضعیت سهام مربوطه به چه شکل است؟ گفت: ورثه آنها می‌توانند پس از طی فرایند لازم، با به همراه داشتن مدارک از جمله کپی فیش حقوقی، کپی کارت ملی، اصل برگه دائم یا موقت سهام و اصل نامه گواهی واریز مالیات بر ارث نسبت به دریافت سهام اقدام کنند و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح بیش از 600 هزار نفر بازنشسته تحت پوشش دارد که با احتساب خانواده‌های آنها به بیش از دو میلیون نفر می‌رسد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب