امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12102 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیر‌عامل انجمن سینمای جوانان ایران خبرداد؛

برگزاری مسابقه بزرگ عکاسی با موضوع فاجعه «منا»/ چاپ آثار در قالب یک کتاب

خبرایران: فرید فرخنده کیش مدیر‌عامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: از همه اعضای خانواده انجمن سینمای جوانان ایران در ۵۹ دفتر انجمن و عکاسان سراسر ایران اسلامی دعوت می‌نمایم طی اقدامی پرشور جهت حفظ یاد حج خونین امسال برای آیندگان و مردم کشورهای دیگر در مسابقه بزرگ عکاسی «فراموش نخواهیم کرد» شرکت کنند
برگزاری مسابقه بزرگ عکاسی با موضوع فاجعه «منا»/ چاپ آثار در قالب یک کتاب

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری« مسابقه بزرگ عکاسی با موضوع فاجعه «منا» عصر امروز شنبه ۱۱ مهر ماه ۹۴ با حضور«فرید فرخنده کیش»مدیر‌عامل انجمن سینمای جوانان ایران،«سعید پوراسماعیلی» معاون آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران و اصحاب رسانه در سالن جلسات ساختمان مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران برگزار و در این نشست خبری «فرید فرخنده کیش» مدیر‌عامل انجمن سینمای جوانان ایران اظهار داشت: ما هم همچون ملت بزرگ ایران از فاجعه منا داغدار هستیم و اتفاقات ناخوشایندی در عربستان روی داد، دل هر انسانی را به درد می‌آورد. زیرا با هیچ توجیهی نمی‌توان این فاجعه را توضیح داد.

فرخنده کیش  تصریح کرد: برای این اتفاق در اورد تنها می‌توان سهل انگاری و بی‌مبالاتی آل سعود را دلیل این اتفاق دانست؛ اما افسوس که آنها حاضر به پذیریش بی کفایتی شان نیستند و انجمن سینمای جوانان ایران بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری اقدام به برگزاری مسابقه عکاسی کرده است تا بتوان به واسطه عکس‌های که در این رویداد حضور خواهند داشت به عمق فاجعه رخداده پرداخت.

مدیر‌عامل انجمن سینمای جوانان ایران خاطرنشان کرد: از همه اعضای خانواده انجمن سینمای جوانان ایران در ۵۹ دفتر انجمن و عکاسان سراسر ایران اسلامی دعوت می‌نمایم طی اقدامی پرشور جهت حفظ یاد حج خونین امسال برای آیندگان و مردم کشورهای دیگر در مسابقه بزرگ عکاسی «فراموش نخواهیم کرد» شرکت کنند والبته عکس‌های که در این مسابقه شرکت می‌کنند از خود حادثه نخواهند بود؛ چون اتفاق رخ داده و دولت عربستان نیز طی چند روز گذشته اجازه پوشش خبری را برای فعالان رسانه‌ای فراهم نکرده بود، برای همین عکس‌ها به حاشیه اتفاق فاجعه رخ داده توجه خواهند کرد.

وی افزود: برای مثال تشییع پیکر زائران خدا و اتفاقاتی که به نوعی مرتبط با این حادثه هستند می‌تواند محور عکس‌های مورد نظر باشد. لازم به ذکر است تمام آثاری که در این مسابقه حضور خواهند داشت قرار است در قالب یک کتابی به عنوان منبع و سند چاپ و در اختیار جامعه قرار گیرد و اطلاعات دقیقتر پیرامون این مسابقه طی هفته آینده از سوی آژانس عکس ایران اعلام خواهد شد.

فرخنده کیش درپایان گفت: این مرکز سینمای در راستای تربیت و حمایت از فیلمسازان جوانان اقدام به برگزار دوره آموزش فیلمسازی در سگام کرده است. این دوره آموزشی رشته‌های عکاسی، کارگردانی، فیلم نامه نویسی، تدوین، صدا، تصویر برداری، کارگاه فیلمسازی داستانی، کارگاه مستند سازی، کارگاه فیلم سازی تجربه گرا به عنوان دروس مد نظر دارد.

سعید پور اسماعیلی معاون آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران، در ادامه این نشست خبری طی سخنانی اظهارداشت: در سال ۹۴ ما بر سینمای تجربه گرا متمرکز خواهیم بود. سینمای جوان نیاز به دوره های عملی و کوتاه مدت دارد تا بتواند به ویژگی های شایسته سینمای کوتاه بازگرد وخوشبختانه تجربه ثابت کرده که در این دوره ها موفقیت نسبت به دوره های آکادمیک بیشتر است. ما شیوه های آزموده شده پیشین را در دوره ها استفاده کردیم و خوشبختانه این اتفاق باعث شد تا پاسخ مثبتی دریافت نماییم.

اسماعیلی عنوان داشت: تولید زیاد، رضایت و ریزش کم هنرجو دستاورد دوره جدید آموزش فیلمسازی در انجمن سینمای جوانان بوده است و ما بسیار خرسندیم که این اتفاق رخ داده است. ما در حین برگزاری دوره ها به جشنواره نمی اندیشیم و برایمان برگزاری هفته های فیلم و عکس در اولویت قرار دارد که نزدیک به ۵۰ دفتر از ۵۹ دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در دوره قبل آن را برگزار کردند.

معاون آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران درپایان گفت: ۱۴ مهرماه آخرین مهلت ثبت نام اینترنتی آزمون و ۱۷ مهرماه روز برگزاری آزمون ورود است و کلاس های انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشو از ۳ آبان ماه آغاز به کار خواهند کرد. این مرکز سینمای در راستای تربیت و حمایت از فیلمسازان جوانان اقدام به برگزار دوره آموزش فیلمسازی در سه گام کرده است این دوره آموزشی رشته‌های عکاسی، کارگردانی، فیلم نامه نویسی، تدوین، صدا، تصویر برداری، کارگاه فیلمسازی داستانی، کارگاه مستند سازی، کارگاه فیلم سازی تجربه گرا به عنوان دروس مد نظر دارد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب