امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1213 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۸:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر اطلاعات خبرداد؛

رسانه ای کردن برخورد با مفاسد اقتصادی بر امنیت سرمایه گذاری تاثیرگذاراست/ از سرمایه گذار حمایت می کنیم

خبرایران:حجت الاسلام ولمسلمین « سید محمود علوی» وزیر اطلاعات گفت: رسانه ای کردن برخورد با مفاسد اقتصادی بجای اینکه بر مهار فساد اقتصادی کمک کند، بر امنیت سرمایه گذاری تاثیر می گذارد.
 رسانه ای کردن برخورد با مفاسد اقتصادی بر امنیت سرمایه گذاری تاثیرگذاراست/ از سرمایه گذار حمایت می کنیم

به گزارش خبرایران، حجت الاسلام ولمسلمین « سید محمود علوی»وزیر اطلاعات سه شنبه شب در نخستین روز از سفر رییس جمهوری به استان خوزستان در حاشیه دیدار علما با دکتر روحانی و در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد.

علوی در پاسخ به این سئوال که آیا نگرانی هایی وجود داشته که به موضوع امنیت سرمایه گذاری ورود کرده اید، افزود: اصولا با رسانه ای کردن موارد فساد اقتصادی نظر مساعدی نداریم و باید طبق قانون عادلانه برخورد شود.

وی همچنین برخورد هوشمندانه رسانه ها و دوری از جنجال ها و برخورد غیر منطقی با این مسایل تاکید کرد. ممکن بود دستگاه های اطلاعاتی و حتی افرادی که می خواستند سرمایه گذاری کنند به اشتباه به عنوان مفسد اقتصادی بحساب آیند که ما این مسایل را حل کردیم.

وزیر اطلاعات با تاکید بر این که با سرمایه گذار به عنوان فاسد اقتصادی برخورد نمی شود گفت: به سرمایه گذار کمک می شود و از او حمایت می کنیم.فردی که سرمایه کلان دارد گاهی به جای این که آن را در کار تولید بکار گیرد با آن بازار سکه، ارز، خودرو و گاهی مسکن را ملتهب می کند که این کارها جنبه تولیدی ندارد و تاثیر منفی روی اقتصاد می گذارد.طبیعی است دستگاه اطلاعاتی با آن برخورد کند و برخورد هم می شود.

 

وزیر اطلاعات در پاسخ به درخواست خبرنگاری برای بیان نمونه ای در این خصوص، گفت: نمونه ها فراوان است و نمی توان در مورد جزییات آن صحبت کرد.ضمن این که معتقدیم با مصادیق فساد اقتصادی باید از مجاری قانونی برخورد شود و کسانی که مرتکب فساد اقتصادی می شوند به مجازات برسند، هیچ نیازی هم به رسانه ای شدن آنها نیست.

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره آخرین اقدامات دولت و وزارت اطلاعات در زمینه امنیت سرمایه گذاری گفت: تامین امنیت سرمایه گذاری موضوعی نیست که روی آن اقدامات خاصی انجام شود.کسانی که علاقه مند به سرمایه گذاری باشند، طبیعی است که در پی گیری کارهای اداری، کسب مجوزها و موافقتنامه های لازم باید مسیری را طی کنند که در این مسیر با مشکلاتی مواجهیم.

وزیر اطلاعات ادامه داد: افرادی ممکن است در این مسیر به ناحق مبالغی را بگیرند و در غیر این صورت کارشکنی هایی در مسیر اخذ مجوزها و موافقتنامه ایجاد کنند.در صورتی که کسانی با این مسایل مواجه می شوند اگر تشکیلات ما را در جریان قرار دهند، سعی می کنیم این مزاحمت ها را از سر راه آنها برداریم و دستگاه مسئول و افراد شاغل درآن بدون این که از فرد مبلغ غیر قانونی دریافت کنند، وظیفه شان را انجام دهند.

علوی در پاسخ به سئوالی دیگر مبنی بر این که گفته شده برای بیست و چهار مقام دولت قبل پرونده قضایی تشکیل شده و این که آیا گزارشی از وزارت اطلاعات در این خصوص خواسته شده است یا خیر، گفت: هنوز نمی توانیم به طور مسجل اظهار نظر کنیم.هنگامی که برای پرونده ای در دستگاه قضایی حکم صادر نشود، نمی توان کسی را که صرفا متهم به یک خلاف است، به عنوان متخلف معرفی کنیم و آن را در رسانه ها بازتاب دهیم.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب