امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1215 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۹:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد؛

بودجه سال آینده بخش فرهنگ و هنر مطلوب نیست/ با نگاه امنیتی به فرهنگ مخالفم

خبرایران : علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه ای که به بخش فرهنگ و هنر اختصاص داده شده است، مطلوب نیست.
بودجه سال آینده بخش فرهنگ و هنر مطلوب نیست/ با نگاه امنیتی به فرهنگ مخالفم

به گزارش خبرایران، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کاهش بودجه وزارت ارشاد در سال آینده اظهار کرد: با این بودجه کم انجام ماموریت ها دشوار می شود اما می بایست با همین اعتبارات کم هم برنامه های خود را پیاده کنیم.اگر تبصره 14 بودجه ارشاد در مجلس به توافق برسد تمامی سازمان های دولتی ملزم می شوند تا یک درصد از بودجه خود را در امور فرهنگی خرج کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تشکیل نظام صنفی مطبوعات در مجلس تائید شده تا این نظام صنفی به کارهای مربوط به مطبوعات کل کشور رسیدگی کند، تصریح کرد: مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شناسنامه کاملی از هنرمندان استان ارائه دهند.

جنتی اضافه کرد: می بایست یک بازنگری اساسی و کامل در قانون تبلیغات انجام شود زیرا با ضعف و خلا قانونی در زمینه تبلیغات مواجه هستیم که همین وضع باعث تخلفات فراوان در حوزه تبلیغات شده است در حالی که باید توسط دستگاه ارشاد از این تخلفات جلوگیری کرد.سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ و هنر مبتنی بر اعتماد به هنرمندان و صاحبان اندیشه است زیرا تکریم اصحاب هنر و اندیشه در واقع تکریم ارزش ها و پاسداشت خوبی ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: جشنواره های زیادی در خوزستان برگزار می شود که این مسئله موجب شده است خوزستان به پایگاه جشنواره های فرهنگی کشور تبدیل شود.

عضو دولت تدبیر و امید با بیان این که مبنای حرکت دولت در بخش فرهنگی سیاست های نظام است خط مشی های دولت تدبیر و امید را در چارچوب این سیاست ها برشمرد.برای برگزاری جشنواره های ملی در خورستان باید برنامه ریزی منسجمی صورت گیرد که این نیازمند همکاری و همفکری همه بخش ها است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب