امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12152 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دادستان کل کشور اعلام کرد؛

وظیفه سنگینی درخصوص احقاق حقوق جانباختگان در حادثه منا بر دوش همه مسئولین است/ شعبه ‌ای در دادسرای تهران مسئول ثبت شکایات خانواده قربانیان فاجعه منا شد/مسئولیت سنگین عربستان در قبال کشورها

خبرایران: دادستان کل کشور با اشاره به این مطلب که مسئولیت سنگینی به عهده عربستان است و ما پیگیری موضوع را رها نخواهیم کرد، گفت: یکی از شعبات دادسرای تهران برای ثبت شکایات خانواده قربانیان فاجعه منا و همچنین جمع آوری مستندات مربوط به آن مسئولیت یافته است.
وظیفه سنگینی درخصوص احقاق حقوق جانباختگان در حادثه منا بر دوش همه مسئولین است/ شعبه ‌ای در دادسرای تهران مسئول ثبت شکایات خانواده قربانیان فاجعه منا شد/مسئولیت سنگین عربستان در قبال کشورها
به گزارش خبرایران، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور پیش از ظهر امروز درباره اقدامات دستگاه قضایی کشور در موضوع فاجعه منا گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده شعبه‌ای در دادسرای تهران مسئول ثبت شکایات خانواده قربانیان منا شده است. این شعبه همچنین پس از ثبت و جمع آوری شکایات قربانیان تلاش می‌کند تا اقدامات قضایی لازم را انجام دهد.

دادستان کل کشور گفت: امروز وظیفه سنگینی بر دوش همه مسئولین است و آن چیزی جز احقاق حقوق جانباختگان در حادثه منا نیست.

وی افزود: با همکاران و قضات دادسرای دیوان عالی کشور و صاحب‌نظران حقوقی نشست‌هایی داشتیم نشست امروز هم چندمین نشستی بود که ما با مسئولین در بخش حقوقی ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت داشتیم.

حجت الاسلام رئیسی گفت: نکته ای که در اینجا وجود دارد کار مقدماتی است، وکالتی که خانواده جانباختگان به کنسولگری می‌دهند در عربستان و همانجا اخذ می‌شود اما چون این یک مساله بسیار مهمی است و تحت هیچ عنوانی نمی توانیم از آن بگذریم شکایات و گزارشاتی که در این  مورد باشد شعبه‌ای در دادستانی تهران قرار شد ماموریت داشته باشد و کلیه این شکایات را جمع آوری کند و مستنداتی که ارائه می شود جمع آوری کند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: همجنین بخش‌هایی مسئولیت پیدا کردند مانند وزارت اطلاعات و سازمان حج و همچنین از حجاج و افراد مطلع گزارشات و مستندات اخذ می‌شود و در دادسرای تهران جمع آوری و مورد بررسی قرار می‌گیرد البته بخش بین المللی وزارت امور خارجه در خط مقدم این پیگیری ها قرار دارد.

حجت الاسلام رئیسی گفت: اولا از خود دولت عربستان مساله تشکیل کمیته حقیقت یاب همچنان مورد تاکید است و یک امر کاملاً ضروری است، در اختیار گذاشتن فیلم هایی که در مسیر گرفته شده همچنان مورد تأکید ماست، باید این فیلم‌هایی که در مسیر گرفته شده به ویژه در سرزمین منا در اختیار ما قرار گیرد چه در اختیار جمهوری اسلامی و چه کشورهایی که در این ماجرا قربانی داشتند.

وی افزود: ما فکر می کنیم این مستندات حتما باید مورد بررسی قرار گیرد، کمیته حقیقت یاب می تواند در این رابطه نقش ایفا کند، به نظرم می‌رسد گذشت زمان تأکید را در این قضیه بیشتر می کند که مستندات در اختیار قرار گیرد.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: نکته بعدی مساله پیگیری است، من روزهای ابتدایی این فاجعه نامه‌ای به دادستان عربستان نوشتم با این امید که همه ابعاد قضیه و دست‌های پشت پرده مشخص شود.

حجت الاسلام رئیسی گفت: یک وظیفه سنگین برای دادستان کل عربستان وجود دارد که این ماجرا را پیگیری کند و ما تا مشخص شدن مقصرین این فاجعه و کیفر کردن ان ها حتما مصمم هستیم و از طریق مجامع بین المللی همچون سازمان ملل متحد پیگیر خواهیم بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب