امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12154 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

طي 6ماهه ابتداي سال 94؛

بالغ بر6ميليون و 53 هزار تن كالا از مرزهاي كشور ترانزيت شد

خبرایران : طي 6 ماهه ابتداي سال 94، بيش از 6 ميليون و 53هزار تن كالا از 32 مرز فعال زميني و آبي كشور ترانزيت شد .
بالغ بر6ميليون و 53 هزار تن كالا از مرزهاي كشور ترانزيت شد

به گزارش خبرایران از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، محمدجواد عطرچيان مديركل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي اين سازمان با اعلام اين خبر، افزود:

در پي اقدامات انجام شده از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در زمينه توسعه و بهبود زيرساخت‌هاي حمل و نقل و تقويت كريدورهاي ترانزيتي از مسير جمهوري اسلامي ايران، هماهنگي با سازمانهاي ذيربط و برنامه‌ريزي و فعال نمودن مناسبات ترانزيتي و حمل و نقلي با كشورهاي منطقه، همچنين تعامل و همكاري بخش خصوصي فعال در حوزه حمل و نقل بين‌المللي در كشور طي مدت مذكور از مجموع كالاهاي ترانزيت شده، 2ميليون و 910 هزار  تن را مواد نفتي و 3 ميليون و 142 هزار تن را مواد غيرنفتي تشكيل داده‌اند كه عمده‌ترين بخش مواد غيرنفتي كالاهايي نظير مواد سوختي، انواع تركيبات شيميايي، انواع پنبه، لوازم خانگي و مواد غذايي بوده است.

مديركل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي افزود: در مدت زمان مذكور، از ميان مرزهاي كشور پرويز خان در استان كرمانشاه با يك ميليون و 557 هزار تن معادل 7/25درصد فعال‌ترين مرز در زمينه ترانزيت ورود كالا به شمار مي‌رود. پس از آن مرزهاي بندر عباس با  4/24  درصد، باشماق با 6/13 درصد و بازرگان با 11 درصد در رده‌هاي بعدي قرار دارند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: در زمينه ترانزيت خروج كالا از كشور، بندر امام با 2 ميليون و 128هزار تن معادل  2/35 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهاي بندرعباس با 4/9 درصد، لطف‌آباد با  2/7  درصد و سرخس با  5/6 درصد در رده‌هاي بعدي قرار دارند.

عطرچيان بيشترين حجم تردد كاميون‌هاي حامل بار ترانزيتي را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام كرد و افزود: از 275 هزار دستگاه تعداد سفر كاميون‌هاي حمل كننده كالاهاي ترانزيتي، 178 هزار دستگاه معادل 65 درصد توسط كاميون ايراني و مابقي توسط ساير مليت‌ها از كشور حمل شده است.

وي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران به دليل موقعيت استراتژيك و ژئو پلتيك خود به عنوان چهار راه ترانزيتي آسيا و اروپا داراي پتانسيل‌هاي كافي براي افزايش ترانزيت كالا و مسافر از طريق شيوه‌هاي گوناگون حمل و نقل مي‌باشد.

 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب