امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1217 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

وزيرصنعت،معدن وتجارت؛

زمينه براي گسترش روابط تجاري ايران وكنيا وجود دارد

خبرایران : محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : ایران و کنیا با توجه به اشتراکات زیادی که با هم دارند می توانند سطح روابط تجاری خود را گسترش دهند.
زمينه براي گسترش روابط تجاري ايران وكنيا وجود دارد

 به گزارش خبرایران به نقل از شاتا، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت  در دیدار رییس مجلس سنای کنیا با وی افزود : روابط تجاری متناسب با سطح روابط سیاسی نیست و ما علاقمند به افزایش روابط و توسعه آن هستیم.

مهندس نعمت زاده نبود خط پروازی مستقیم به این کشور و نیز وجود تحریمها را عامل عدم توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور برشمرد و بر گسترش و توسعه آن تاکید کرد.

در این دیدار همچنین اکوا ایتورو رییس مجلس سنای کنیا نیز با تاکید بر  توسعه دیپلماسی پارلمانی گفت : با توجه به بازدیدی که از کارخانه تراکتور سازی داشتیم و نیز نیاز حوزه کشاورزی کنیا ، علاقمندیم که در زمینه تامین تجهیزات کشاورزی نیز با ایران همکاری کنیم.

وی کنیا را دروازه ورود به بازار شرق آفریقا توصیف کرد و افزود : کنیا اقتصادی پیشرو است و بندر مومباسا بندری مهم در دنیاست که ما نیز تلاش می کنیم تسهیلات تردد را فراهم کنیم .

وی بر توسعه روابط تجاری با ایران با توجه به وجود روابط دیرینه تاکید کرد.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب