امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12186 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار تهران اعلام کرد؛

ظرف 10 سال گذشته سرانه فضای سبز را از 9.5 متر به 15.5 متر افزایش دادیم/ یک پیکان سالانه به اندازه وزن خود آلایندگی تولید می‌کند/ مصمم به تعطیلی کارخانه روغن نباتی هستیم

خبرایران: محمدباقر قالیباف شهردار تهران گفت: یک پیکان در شهر در شرایطی حرکت می‌کند که سالانه به اندازه وزن خود تولید آلایندگی می‌کند.
ظرف 10 سال گذشته سرانه فضای سبز را از 9.5 متر به 15.5 متر افزایش دادیم/ یک پیکان سالانه به اندازه وزن خود آلایندگی تولید می‌کند/ مصمم به تعطیلی کارخانه روغن نباتی هستیم

به گزارش خبرایران، محمدباقر قالیباف در  افتتاح هفتمین دوره نمایشگاه فصلی گل و گیاه در بوستان گفت‌وگو  به شهادت سردار همدانی اشاره کرد واظهارداشت: برخی چهره‌ها برای جامعه ما ناشناخته هستند.این ناشناختگی هم در زمان حیات آنها و هم پس از شهادتشان وجود دارد. سردار همدانی یکی از این چهره‌ها بود. فردی که قبل از انقلاب در مبارزات به عنوان عنصری فعال و تاثیرگذار شرکت داشت و پس از انقلاب نیز لحظه‌ای آرام نبود.

به گفته قالیباف، با مرور عملکرد سردار همدانی متوجه می‌شویم که در شمال غرب کشور نقطه‌ای وجود نداشته که شاهد مجاهدت‌های ایشان نبوده باشیم. در عملیات‌های بزرگ و کوچکی حضور داشتند و از موسسین سپاه در استان همدان محسوب می‌شوند.

شهردار تهران با بیان اینکه سردار همدانی در هر کجا که نظام نیازمند بود، حاضر شده و مجاهدت‌های بسیاری انجام داده است، گفت: هنگامی که خبر شهادت سردار همدانی را شنیدم از این حیث خوشحال شدم که مزد مجاهدت‌های فردی مانند سردار همدانی جز ختم شدن به شهادت اگر چیز دیگری بود ظلم به حقش بود. اما در اندوه این هستم که خانواده و فرزندان ایشان پدری شریف و کشورمان نیز مردی شجاع و با درایت را از دست داده است.

قالیباف دربخش دیگر سخنانش در خصوص نمایشگاه گل و گیاه گفت: امروز در تمامی استراتژی‌های کلان و بخشی در تمام دنیا موضوع مهم محیط زیست است. هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند این موضوع را رها کند و نسبت به آن بی تفاوت باشد.

به گفته شهردار تهران، در حقیقت یکی از چالش‌های امروز ما موضوع محیط زیست است که در آن مصرف درست از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.یک پیکان در شهر در شرایطی حرکت می‌کند که سالانه به اندازه وزن خود تولید آلایندگی می‌کند.

قالیباف تاکید کرد: بخشی از این معضل با گسترش فضای سبز و بخش دیگر با کنترل منابع تولید آلایندگی امکانپذیر است اما بخش مهمتر نیز مصرف درست تک تک شهروندان در همه حوزه‌هاست. باید برای تحقق ارتقای کیفیت زندگی که شهرداری تهران نیز به جد آنرا دنبال می‌کند فرهنگ درست مصرف کردن را در دستور کار قرار دهیم .

 شهردار تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  ظرف 10 سال گذشته سرانه فضای سبز را از 9.5 متر به 15.5 متر افزایش دادیم، گفت: این موضوع در سطح شهر تهران مشهود است؛ البته مواردی هم در تخریب فضای سبز داشته‌ایم از جمله خشک کردن درختان که توسط برخی افراد سودجو انجام شده است که این موضوع مرتبا میان شهرداری تهران و این افراد محل درگیری بوده است.

شهردار تهران همچنین در خصوص افتتاح نخستین بوستان دوستدارکودک در منطقه 18 گفت: این بوستان برای نوجوانان تا رده سنی 14 سال قابل استفاده است.

وی درادامه در خصوص انتقال کارخانه‌های روغن نباتی و شن و ماسه در منطقه 18 گفت: شهرداری تهران و شورای شهر مصمم هستند که این کارخانه‌ها به صورت دائمی تعطیل شوند؛ اما حکم قطعی را قوه قضائیه صادر می‌کند.همچنین در راستای ساماندهی و توسعه این مناطق پس از انتقال کارخانه‌ها طرحی را آماده کرده‌ایم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب