امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12191 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نصراله آبادیان خبرداد؛

میدان های قدیمی شهر تهران باز پیرایی می شوند

خبرایران: شهردار منطقه 11 از بازسازی و بازپیرایی فضای سبز و آبنما های دو میدان قدیمی رازی و پاستوربا هدف زیبا سازی محیطی و ایجاد منظر شهری آرام بخش خبر داد.
میدان های قدیمی شهر تهران باز پیرایی می شوند

نصراله آبادیان با ا اشاره به این که میدان رازی و پاستور یکی از میدان های قدیمی شهر تهران هستند که در بافت پر ترافیک و شلوغ پایتخت قرار گرفته اند ؛ اظهار داشت: در همین راستا با در نظر گرفتن ضرورت زیبا سازی سیمای شهر و اولویت برنامه‌های شهری در حفظ و بازسازی هویت میادین اصلی طرح بازپیرایی  میدان  پاستور و رازی انجام می‌شود.

او ادامه داد: در این طرح بازسازی و بازپیرایی فضای سبز و آبنما های موجود با توجه به شرایط محیطی،  موقیعت میدان  و  بار ترافیکی انجام  می شود.

آبادیان با بیان این که ميدان ها به‌عنوان گلوگاه ‌هاي ارتباطي و فضاهايي براي حركت شهروندان‌ داراي اهميت هستند ؛بیان داشت: دراین خصوص  اداره فضای سبز منطقه به منظور بهبود و بهسازی نمای بصری سطح شهر اقدام به بازپیرایی میدان  می‌کند.

شهردار منطقه 11 با اشاره به این که دو میدان قدیمی رازی و پاستور از میادین مهم شهر تهران هستند خاطر نشان که میدان رازی که در خیابان کارگر جنوبی قرار گرفته است در جهت شرق با خیابان مولوی و در جهت غرب با خیابان هلال احمر و خیابان رباط کریم ارتباط دارد . همچنین تندیس رازی  نخستین مجسمه ای است که پس از انقلاب اسلامی در این میدان نصب شده است.

به گفته آبادیان میدان رازی که به دروازه گمرک مشهور است نقش مهمی در ارتباط با بازار و رونق اقتصادی جنوب تهران دارد که به لحاظ وجود بورس فروشگاه های موتور سیکلت ، دوچرخه فروشی و پوشاک نظامی و ... قابل توجه است.

وی در ادامه با اشاره به این که میدان پاستور مهم ترین میدان کشور است که به دلیل وجود پردیس حکومتی و بیت مقام معظم رهبری (مدظله) از اهمیت بسیاری برخوردار بوده  و لزوم توجه جدی به نمای محیطی و زیبایی بصری این میدان را می طلبد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب