امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12232 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی؛

اولین جلسه کمیته خدمات و زیر ساخت ستاد باز آفرینی پایدار کلانشهر تهران برگزار شد

خبرایران: اولین جلسه کمیته خدمات و زیر ساخت ستاد باز آفرینی پایدار کلانشهر تهران با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و جمعی دیگر از معاونان، مدیران و مسئولان استانداری و شهرداری تهران برگزار شد.
اولین جلسه کمیته خدمات و زیر ساخت ستاد باز آفرینی پایدار کلانشهر تهران برگزار شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، عباداله فتح اللهی در اولین جلسه کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: نوسازی بافت های فرسوده یک امر فرابخشی است و مجموعه ای از دستگاه های مختلف حاکمیتی اعم از شهرداری ها به عنوان مدیریت محلی و اعضای دولت در انجام این مأموریت مسئولیت دارند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به تصویب سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در دولت تدبیر و امید، یادآور شد: ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به جهت همسویی با ستاد ملی نوسازی با ریاست شهردار تهران تشکیل شده و دبیرخانه این ستاد در سازمان نوسازی شهر تهران مستقر می باشد.

به گفته فتح اللهی کمیته خدمات و زیرساخت، کمیته توسعه فرهنگی و اجتماعی، کمیته توانمندسازی اقتصادی مشارکت های مردمی و کمیته حقوقی و مقررات از جمله کمیته های مصوب ستادبازآفرینی پایدار کلانشهر تهران است.

وی در اولین جلسه رسمی کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران ابراز امیدواری کرد که با مشارکت جدی همه دستگاه های اجرایی و اعضای حاضر در این کمیته بتوان به روند نوسازی بافت های فرسوده در سطح شهر سرعت بخشید.

فتح اللهی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی جامع از وضعیت بافت های فرسوده در شهر تهران به مرور رویکردها و تجارب نوسازی در سال های گذشته پرداخت و خاطرنشان کرد: رویکردی که سازمان نوسازی شهر تهران به تبع از مدیریت شهری اتخاذ نموده، ایفای نقش هماهنگی و مدیریت یکپارچه با نگاه توسعه محلی است.

در ادامه این جلسه فریبرز واحدی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در شهر تهران مورد دغدغه بوده این است که سیاست های دولت و شهرداری گاهاً واگراست و اختلافاتی در حوزه سیاست گذاری، برنامه ریزی، تخصیص منابع و اقدامات برای بازسازی و نوسازی مناطق هدف گذاری شده وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام آمادگی واحدهای استانی برای پوشش دادن به فاصله های ایجاد شده در راه رسیدن به هدف نوسازی، گفت: ظرفیت ها، داشته ها و پتانسیل های موجود در همه دستگاه های اجرایی می تواند در کمیته های ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در کنار هم قرار بگیرند و برنامه های موازی و مشابه سازماندهی شوند تا در نهایت شهروندان ساکن در بافت های فرسوده بتوانند تغییرات مثبت ایجاد شده را ملاحظه کرده و برای مشارکت در نوسازی تشویق شوند.

واحدی، مهمترین هدف تشکیل کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران را ارتقاء کیفیت زندگی و سرانه های شهری در بافت های فرسوده دانست و یادآور شد: به جهت این که تعداد قابل توجهی از دستگاه ها ی اجرایی در این کمیته حضور دارند، می توانند با اعمال تخفیفات، اعطای تسهیلات، تسریع فرآیندها، کوتاه کردن بروکراسی های ادارای و ... در مسیر نوسازی بافت های فرسوده تأثیرگذار و راهگشا باشند تا خروجی مناسب، قابل قبول و قابل اعتمادی برای شهروندان حاصل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان این که پروژه هایی به صورت پایلوت به منظور محرک توسعه در محلات فرسوده تعریف شده اند، تأکید کرد: مجموعه شهرداری تهران، استانداری، وزارت راه و شهرسازی نقش هماهنگ کننده را دارند و به دنبال این هستیم که خود شهروندان در نوسازی مشارکت کنند و امور نوسازی توسط مردم و NGO های مردمی دنبال شود.

حسن کریمی، معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری تهران و ریاست کمیته خدمات زیر ساخت ستاد باآزفرینی پایدار کلانشهر تهران  نیز در این جلسه تصریح کرد: در گذشته هماهنگی چشمگیری بین شهرداری و دستگاه های اجرایی استان وجود نداشته اما در دولت جدید تاکنون شاهد هیچ مطلبی که نشان دهتده اختلاف میان شهرداری، استانداری و دستگاه های دیگر باشد نبوده ایم و این امر شاه کلید حل مشکلات در استان تهران و به ویژه کلانشهر تهران است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به این مطلب که در بافت های فرسوده شهری علاوه بر مشکلات کالبدی؛ مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و غیره نیز نهفته است، اظهار داشت: این مشکلات برای ساکنان بافت های فرسوده و دیگر اقشار جامعه دردناک تر از مشکلات کالبدی است و این مسئله رسالت و مسئولیت ما را سنگین تر می کند.

ریاست کمیته خدمات زیر ساخت ستاد باآزفرینی پایدار کلانشهر تهران ضمن تشکر از حاضرین در جلسه، عنوان کرد: حضور مسئولان در اولین جلسه کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران نشان دهنده ی اهمیت موضوع و اعلام آمادگی این دستگاه ها برای همکاری در زمینه نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران است.

وی یادآور شد: دستگاه های خدمات رسان کار خود را انجام داده اند اما چون اقدامات موازی و پراکنده وجود داشته است نتوانستیم چیزی را که مورد انتظار مردم است انجام دهیم. این ستاد به منظور ساماندهی و یکپارچه سازی اقداماتی که هر دستگاه در گذشته به صورت جداگانه در زمینه نوسازی بافت های فرسوده انجام می داده شکل گرفته است و بنای دخالت در وظایف و مأموریت های هیچ یک از این دستگاه های اجرایی را ندارد.

لازم به توضیح است محمد کرمی، معاون فنی سازمان نوسازی شهر تهران دبیر کمیته خدمات زیرساخت دبیرخانه ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران است و معاون خدمات شهری شهرداری تهران، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، نماینده رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، مدیرکل فنی استانداری، مدیرعامل توزیع نیروی برق تهران بزرگ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران، نماینده وزارت بهداشت، مدیرکل مخابرات استان تهران، رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان تهران، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان تهران و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران از اعضای ثابت این کمیته هستند و مسئولان دیگر نیز در صورت ضرورت به صورت موردی به این کمیته دعوت خواهند شد.

در خاتمه مقرر شد به منظور پیشبرد هر چه بهتر امور و عملیاتی شدن مصوبات، این جلسات با حضور کلیه اعضا به صورت مستمر ادامه یافته و بنا به ضرورت در مناطق هدف برگزار شود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب