امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12240 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم معاون زیست محیطی و خدمات شهری منطقه 21 عنوان کرد ؛

اتخاذ تدابیر و سیاست های لازم جهت برگزاری با شکوه مراسم عزاداری حسینی

خبرایران: همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و حاکم شدن فضای معنوی خاص در جامعه ، معاون زیست محیطی و خدمات شهری منطقه 21 از برگزاری ویژه برنامه های متعدد از سوی این معاونت در دهه اول محرم خبر داد .
اتخاذ تدابیر و سیاست های لازم جهت برگزاری با شکوه مراسم عزاداری حسینی

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 21 ، افشین سارویی معاون زیست محیطی و خدمات شهری منطقه ضمن اعلام این خبر بیان داشت : همزمان با فرا رسیدن ایام محرم فعالیت های این معاونت در سه حوزه اعم از نظافت و پاکسازی معابر ، تکایا ، مساجد و حسینیه ها ، تبلیغات محیطی و فضاسازی بصری و تفکیک پسماند از مبدأ اجرا می شود .

وی با بیان اینکه یکی از وظایف معاونت زیست محیطی و خدمات شهری منطقه کمک به ساماندهی و تجهیز سازه های موقت جهت برپایی مراسم عزاداری در دهه اول محرم است ، متذکر شد : اقداماتی نیز در راستای ایمن سازی مسیرهای برگزاری دسته جات عزاداری و همچنین ساماندهی تردد خودروهای سبک و سنگین در دهه ی اول محرم انجام خواهد شد.

مهندس سارویی در ادامه با اشاره به اینکه این اقدامات با محوریت نواحی سه گانه و با همکاری و تعامل خود جوش شهروندان انجام می شود افزود : در این ایام نواحی سه گانه در آماده باش کامل جهت خدمت رسانی بهینه به عزاداران حسینی خواهند بود .

به گفته ی این مقام مسئول ، هماهنگی و تدابیر لازم نیز در خصوص آماده باش نیروهای امدادی و خدماتی اعم از اورژانس ، آتش نشانی و کارگران خدمات شهری جهت انجام رفت و روب مکانیزه در اطراف تکایا ، مساجد و حسینیه ها بعمل آمده است.

معاون زیست محیطی و خدمات شهری منطقه 21 ، همچنین در خصوص تبلیغات محیطی ویژه ایام محرم نیز گفت : در این حوزه اقداماتی از قبیل سیاهپوش کردن سطح منطقه قبل از شروع ماه محرم آغاز شده بود که این اقدام با جلب مشارکت شهروندان سطح منطقه و بصورت خودجوش و با محوریت مساجد انجام شده است و شهرداری منطقه در این موضوع نقش راهبردی و پشتیبان را داشته است ، اما نقاط خاص مانند عرشه های پل های عابر پیاده ، میادین و سازه های پورتابل و پایه های پرچم را خود شهرداری منطقه سیاهپوش کرده است .

این مقام مسئول درباره بحث تفکیک پسماند از مبدأ نیز در ایام سوگواری با توجه به پخش نذورات و استفاده از ظروف یکبار مصرف در تکایا و مساجد و هیئات تصریح کرد : با توجه به اینکه تفکیک پسماند از مبدأ یکی از برنامه های محوری شهرداری تهران است در همین راستا با همکاری سازمان مدیریت پسماند مخازن ویژه پسماند بین مکان های مذکور توزیع خواهد شد .

سارویی همچنین خاطر نشان کرد : پاکسازی و نظافت محل های پخش نذورات و همچنین حاشیه ایستگاه های صلواتی نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد که این اقدامات در روز تاسوعا و عاشورای حسینی بصورت ویژه دنبال خواهد شد تا سطح کیفی خدمات به شهروندان ارتقا یابد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معاون زیست محیطی و خدمات شهری منطقه با حفظ سمت ، رئیس بخش عملیات ستاد مدیریت بحران منطقه نیز است خاطر نشان کرد : در ایام خاص مانند دهه ی اول محرم که سطح معابر عمومی با حجم زیادی از جمعیت مواجه هستند و احتمال وقوع حوادث پیش بینی نشده وجود دارد معاون زیست محیطی و خدمات شهری باید فضای حاکم را به بهترین شیوه مدیریت کند تا شاهد مشکلات احتمالی در سطح معابر و میان انبوه جمعیت عزادار نباشیم .

معاون زیست محیطی و خدمات شهری منطقه 21 در پایان با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا  در جامعه ی ما نهادینه شده است و با توجه به این امر همه ی شهروندان بصورت خودجوش و از صمیم قلب در برگزاری هر چه با شکوهتر مراسم عزاداری در این ایام تلاش می کنند ، تصریح کرد : در این میان ، وظیفه ی شرعی و عرفی مدیران شهری نیز پیوستن به دریای خروشان و عظیم مردم است تا با اتخاذ تدابیر و سیاست های لازم بستری امن و مناسب را برای سوگواری عزاداران حسینی فراهم کنیم تا در نهایت شاهد رضایت شهروندان و خداوند متعال باشیم .

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب