امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12270 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۴:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آغاز به کار کمپین چهارراه ایمن با حضور هنرمندان و مسئولان

خبرایران: کمپین چهارراه ایمن با حضور تعدادی از هنرمندان، ورزشکاران و مدیران اجرایی کشور از جمله رامبد جوان بازیگر و مجری برنامه «خندوانه»، داود کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهندس سیدمحمد بهشتی رییس گروه تخصصی معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر ایران آغاز به کار کرد.
آغاز به کار کمپین چهارراه ایمن با حضور هنرمندان و مسئولان

به گزارش  خبرایران از ستاد خبری کمپین، هدف از برپایی این کمپین افزایش آگاهی‌های مردم و تلاش برای فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن با تاکید بر کاهش تصادفات جاده‌ای (با در نظر گرفتن چهار عامل اصلی راننده، جاده، خودرو و قوانین) است. شاخص‌ترین‌ عملکرد این کمپین ایجاد فضایی است که برآیند آن می‌تواند کاهش حوادث و تلفات رانندگی در شهر و جاده باشد. موضوع مهم ایجاد یکپارچگی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به منظور دستیابی به یک هدف واحد در کوتاه مدت، تلاش برای ارایه راهکار در خصوص کاهش تصادفات در میان مدت و تبدیل شدن رانندگی ایمن در طولانی مدت است.

اطلاع‌رسانی، متقاعد کردن مخاطبان و جلب خواست عمومی برای رعایت نکات ایمنی هنگام رانندگی، توجه بیش‌تر به ایمنی خودرو هنگام تولید، تعیین ضوابط و مقررات و احداث جاده‌ها و بهره‌برداری از آنها، همچنین تشویق و ترغیب مردم به رعایت ایمنی همراه با شور و نشاط در کنار نمایش آثار مر‌گبار، خانمان‌سوز و جبران‌ناپذیر تصادف‌ها مهم‌ترین اهداف این کمپین را تشکیل می‌دهد.

دکتر کامبیز بهنیا عضو هیئت علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران و دبیر چهارمین کنفرانس حوادث رانندگی و جاده‌ای، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، شادمهر راستین عضو هیئت مدیره خانه سینما، سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کل کشور، دکتر محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری، علی اکبر اولیا رییس سندیکای بیمه‌گران ایران، ، دکتر میرسید احمد محیط طباطبایی صاحب‌نظر امور فرهنگی، مدرس دانشگاه و مشاور رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی لاله اسکندری بازیگر و یکی از قربانیان تصادفات جاده‌ای، دکتر کاظمی دینان مشاور مدیرعامل بانک مرکزی و رییس انجمن روابط عمومی ایران، کمال تبریزی کارگردان، رضا کیانیان بازیگر تعدادی از اعضای این کمپین را تشکیل می‌دهند.

کمپین چهارراه ایمن در راستای برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای با محوریت بررسی چالش‌های موجود در زمینه حوادث رانندگی در کشور و اطلاع‌رسانی به منظور کاهش خسارت‌های جانی و مالی ناشی از حوادث رانندگی برپا شده است. این کنفرانس 19 تا 21 آبان 1394 در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب