امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12278 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی‌اکبرزاده خبر داد؛

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی ‌در ‌بیش از ۹۰ هزار مدرسه برگزار می‌شود/تمام مدیران جلسات شوراها را طبق آئین‌نامه برگزار کنند

خبرایران: مدیر کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضا‌های پرورشی با اشاره به اینکه شوراها بازوهای اصلی و عملیاتی مدیر هستند، از جزئیات انتخابات شوراهای دانش‌آموزی گفت و افزود: این انتخابات پنجم آبان ماه در بیش از ۹۰ هزار مدرسه برگزار می‌شود.
انتخابات شوراهای دانش‌آموزی ‌در ‌بیش از ۹۰ هزار مدرسه برگزار می‌شود/تمام مدیران جلسات شوراها را طبق آئین‌نامه برگزار کنند

به گزارش خبرایران،  نشست خبری «هجدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی»امروز 25 مهرماه با حضور «مهدی‌علی‌ اکبر‌زاده» مدیر کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش و اصحاب رسانه برگزار  دراین نشست خبری «مهدی‌علی‌ اکبر‌زاده» مدیر کل فرهنگی، هنری، اردوها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: در آستانه برگزاری هجدهمین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی هستیم که در آموزش و پرورش به یک رویداد ملی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی نشان از رویکرد دانش‌آموزمحوری و دانش‌آموز‌باوری وزارت آموزش و پرورش دارد افزود: این رویکرد‌ها دانش‌آموزان را با اعتماد به نفس آماده می‌کند تا در عرصه‌های اجتماع مشارکت داشته باشند و حضور خود را برای آینده تمرین کنند.

مدیر کل فرهنگی، هنری و پرورشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان در چارچوب قانون تعیین شده در این انتخابات حضور پیدا‌ می‌کنند و شرایطی مهیا می‌شود که تمرینی را انجام دهند؛ چرا که در آینده ممکن است تک تک این دانش‌آموزان به عنوان نمایندگان مجلس و یا مسئولیت‌های رده‌های بالا و اثرگذار کشور عهده‌دار شوند که این رویداد موجب می‌شود مشارکت و مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان تقویت شود.

علی‌اکبرزاده با اشاره به مصوبه شورایعالی آموزش و پرورش برای آئین‌نامه برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی هم گفت: طبق این آئین نامه، اجرا و برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی یکی از وظایف مدیران معرفی شده است.

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی ‌در ‌بیش از ۹۰ هزار مدرسه برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه انتخابات شوراهای دانش‌آموزی پنجم آبان ماه به صورت همزمان در سراسر کشور و با بیش از ۹۰ هزار مدرسه برگزار می‌شود، تصریح کرد: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی شامل همه مقاطع تحصیلی می‌شود و تمامی دانش‌آموزان پایه‌های سوم ابتدایی به بالا می‌توانند در این انتخابات کاندید شوند و یا منتخب خود را اعلام کنند.

مدیر کل فرهنگی، هنری و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد اعضای شورای دانش‌آموزی در هر مدرسه بستگی به تعداد دانش‌آموزان آن مدرسه ‌دارد، خاطرنشان کرد: مدارس ابتدایی که تا ۱۰۰ دانش‌آموز دارند، ۵ عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل، مدارس ابتدایی ۱۵۰ نفر به بالا، ۷ عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل، مدارس ۱۵۰ نفر به بالا، ۹ عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل خواهند داشت.

علی‌اکبرزاده افزود: ترکیب اعضای شورای دانش‌آموزی در مقطع متوسطه نیز در مدارس ۲۵۰ نفر دانش‌آموز، ۵ نفر عضو اصلی دو نفر عضو علی‌البدل، از ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر ۷ عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل، از ۳۵۰ تا ۵۵۰ نفر ۹ عضو اصلی و دو عضو علی البدل و مدارس متوسطه بالای ۵۵۰ دانش آموز به بالا ۱۱ عضو اصلی و دو عضو علی البدل خواهند داشت.

تمام مدیران جلسات شوراها را طبق آئین‌نامه برگزار کنند

وی با بیان اینکه تبلیغات مدارس پنج روز قبل از برگزاری انتخابات با نظارت مدیر مدرسه و همکاران آنها شروع ‌خواهد شد گفت: بدلیل اینکه دانش‌آموزان در عرصه مشارکت و تجربه پختگی لازم را ندارند، نقش مدیر در اینجا بسیار موثر و تاثیرگذار‌خواهد بود. ‌لذا از تمام مدیران می‌خواهیم ضمن احترام به رای دانش‌آموزان، جلسات شوراها را طبق آئین نامه برگزار کنند.

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: شوراها به عنوان بازوهای اصلی و عملیاتی مدیر مدرسه فعالیت می‌کنند و آنها فرصت بسیار مغتنمی هستند تا مدیر مدرسه از این طریق بتواند دانش‌آموزان خود را وارد فعالیت‌های جمعی کند.

علی اکبرزاده پیشنهاد کرد: شوراها در مدت یک‌ساله خود به طور منظم در جلسات حضور فعال داشته باشند. واحدهای استانی آموزش و پرورش نیز امسال این حق را دارند که ارزیابی و ارزشیابی‌های لازم را از شوراهای دانش‌آموزی به عمل آورند.‌

وی گفت: از وزارت کشور، استانداری‌ها و بخشداری‌ها درخواست می‌کنیم ‌تا ‌جریان شوراهای آموزش و پرورش را همراهی کنند. در سال‌های گذشته از طریق وزارت کشور و بخشداری‌ها صندوق‌های انتخاباتی در اختیار مدارس گذاشته می‌شد که این مسئله خود باعث افزایش انگیزه در میان دانش‌آموزان شده بود.

علی‌اکبرزاده در ادامه با بیان اینکه اعضای مجلس دانش‌آموزی از طریق شوراهای دانش‌آموزی انتخاب خواهند شد، افزود: شوراهای مدارس دارای شورای مرکزی در شهرستان هستند و شورای مرکزی شهرستان‌ها نیز دارای شورای مرکزی در استان است که در نهایت تمام این شوراها به صورت متمرکز تحت عنوان مجلس دانش‌آموزی فعالیت می‌کنند؛ که این مجلس جلساتی را به صورت سالانه برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: از تمامی نمایندگان مجلس تقاضا داریم تا در روز انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس حضور پیدا کنند زیرا این اتفاق باعث افزایش انگیزه در بین دانش‌آموزان خواهد شد و همچنین اعتماد به نفس آنها را نیز افزایش خواهد داد.

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش در خاتمه بیان کرد: امیدواریم این انتخابات مانند سایر شوراهای دانش‌آموزی در سال‌های گذشته به طور موفق و با قدرت بیشتر برگزار شود‌؛ در پنجم آبان ماه نیز حتما پیام وزیر آموزش و پرورش را در سراسر کشور قرائت خواهیم کرد و از همه مسئولین آموزش و پرورش خواسته‌ایم تا طبق تقسیم‌بندی‌های انجام شده در روز انتخابات در مدارس حضور پیدا کنند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب