امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12335 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور 5 هزار نفر از بانوان هیئات مذهبی پایتخت؛

نهمین گردهمایی و میثاق بزرگ زنان عاشورایی در تهران برگزار شد

خبرایران: نهمین گردهمایی و میثاق زنان بزرگ عاشورایی با حضور بیش از پنج هزار نفر از بانوان هیات های مذهبی شهر تهران در حسینیه شهدای بسیج منطقه 14 شهرداری تهران برگزار شد.
نهمین گردهمایی و میثاق بزرگ زنان عاشورایی در تهران برگزار شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، در این مراسم هزاران تن از بانوان کانونهای عاشورایی و شهروند شهر تهران با هدف تعمیق و ترویج فرهنگ عزاداری امام حسین(ع) و میثاق با حضرت زینب (س) گردهم آمدند.

نرگس معدنی پور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در حاشیه این گردهمایی گفت: گردهمایی و میثاق زنان عاشورایی همه ساله به مناسبت سومین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان برگزار می شود.

معدنی پور هدف از برگزاری این گردهمایی را تعظیم شعائر اسلامی، گرامیداشت مراسم مذهبی و عزاداری ها عنوان کرد و گفت: ارائه الگوی مناسب برای انتقال پیام قیام عاشورا، بیان نقش زنان در این قیام به ویژه نقش حضرت زینب(س) در انتقال پیام عاشورا از دیگر اهداف این گردهمایی است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از ماموریت های شهرداری تهران در حوزه امور بانوان ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است، افزود: مراسم مذهبی همچون گردهمایی و میثاق زنان عاشورایی بهانه و فرصتی برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در بین بانوان شهر تهران است.

معدنی پور تحکیم بنیان خانواده و تربیت صحیح فرزندان را از دیگر اهداف شهرداری تهران در حوزه امور بانوان عنوان کرد و گفت: با برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی در مناسبت های مختلف همچون ماه های محرم و صفر، سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، روز ملی خانواده، روز ملی عفاف و حجاب و روز زن، روز ملی دختران، اهل بیت(ع) را به عنوان الگوی شایسته به بانوان معرفی می کنیم تا آنان نقش موثر خود را در تحکیم بنیان خانواده و تربیت صحیح فرزندان به خوبی ایفا کنند.

براساس این گزارش، سخنرانی مذهبی، مرثیه خوانی، تعزیه خوانی و اجرای گروه نمایشی حنانه از جمله بخش های آیین نهمین گردهمایی و میثاق زنان عاشورایی بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب