امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12350 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سازماندهی دومين گروههای دوام محلات در منطقه 15

خبرایران: مدیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 15 از سازماندهی دومین گروههای دوام محلات در منطقه 15 خبر داد و افزود: اکنون این گروهها در محلات والفجر و طیب تشکیل شدند.
سازماندهی دومين گروههای دوام محلات در منطقه 15

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، منوچهر رحیمی با اعلام مطلب فوق افزود: گروههای دوام یا گروههای داوطلب واکنش اضطراری محله با هدف ارتقاء توانمندی محلات در زمان بحران تشکیل می شوند تا در مواقع بحران  برای کارهای امدادی( خود امدادی یا دیگر امدادی ) آماده بوده و بتوانند از طریق کانکس های تعبیه شده در محلات به تجهیزات امدادی مجهز شده و  به امداد رسانی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل مناطق برای تشکیل گروههای دوام سالانه سه گروه است افزود: با همتی که منطقه در این خصوص داشته طی سه سال گذشته تمام محلات بیستگانه منطقه دارای گروه دوام شدند و حتی در محله اتابک با توجه به واقع شدن در بافت فرسوده و رغبتی که شهروندان این محله نشان دادند سه گروه دوام تشکیل شده است.

مدیر ستاد بحران منطقه یادآور شد: در سالجاری نیز تشکیل دومین گروههای دوام در دستور کار قرار گرفته و در محلات طیب و والفجر دومین گروهها نیز فعال شدند.

رحیمی با اشاره به اینکه هر گروه دوام بین 35 تا 50 نفر عضو دارد یادآور شد: اعضای گروه به دنبال جذب از طریق سرای محلات یا دیگر مراکز، به مدت 65 ساعت تحت آموزشهای لازم شامل آشنایی با مبانی بحران، روانشناسی بحران ، اطفاء حریق و کمکهای اولیه قرار می گیرند و با تعیین فرمانده ونیروهای پشتیبان و ... سازماندهی می شوند تا در مواقع بحرانی با انسجام بیشتری به عملیات بپردازند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب