امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12362 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برای اولین بار در کشور انجام شد؛

تولید داروی آیرون سوکروز در شرکت کارخانجات داروپخش

خبرایران: مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش، از تولید داروی با ارزش آیرون سوکروز در این شرکت که بزرگترین شرکت داروسازی ایران و 74درصد از سهام آن متعلق به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است،خبر داد
تولید داروی آیرون سوکروز در شرکت کارخانجات داروپخش

به گزارش  خبرایران از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر کامبیز امجدی ضمن بیان این خبر اظهار داشت: شرکت کارخانجات داروپخش که بعنوان بزرگترین شرکت تولیدکننده دارو در کشور محسوب می شود،  برای اولین بار  مبادرت به تولید این دارو نموده است.
وی افزود: این دارو عمدتا در درمان کم خونی فقرآهن در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه از جمله بیماران تحت همودیالیز یا دیالیز صفاقی استفاده می شود.
وی تصریح کرد: با مصرف این دارو، به تدریج ذخایر از دست رفته آهن جایگزین می شود و سطح آهن و فریتین سرم به طور قابل توجهی افزایش می یابد.
دکتر امجدی افزود: این دارو در موارد ازدیاد آهن، حساسیت مفرط به دارو یا ترکیبات آن و کم خونی غیر از کمبود آهن، منع مصرف دارد.
گفتنی است اداره کل نظارت بر دارو و مواد مخدر، انحصار تولید این محصول ارزشمند را به مدت دو سال به شرکت داروپخش اختصاص داده است.
 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب