امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12373 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دو خبر از شهرداری منطقه 10 ؛

عظیمی : با اجرای تمهیدات ویژه امسال آبگرفتگی در معابر نخواهیم داشت

خبرایران: شهردار منطقه 10 گفت: قبل از شروع فصل بارندگی تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای پیشگیری از بروز آبگرفتگی در سطح منطقه صورت گرفته است و تاکنون با وجود بارش های پاییزی مشکلی در منطقه ایجاد نشده است.
عظیمی : با اجرای تمهیدات ویژه امسال آبگرفتگی در معابر نخواهیم داشت

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 10، فرامرز عظیمی با اعلام این خبر گفت: بارش نزولات آسمانی در این منطقه به دلیل بافت متراکم در معابر و خیابان‌ها مشکلاتی را در عبور و مرور شهری بوجود می‌آورد بدین منظور پیش بینی و تدارک تجهیزات و کسب آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی با شروع فصل پاییز در دستور کار منطقه قرار گرفته و در دست اجراست.

وی با تشریح اقدامات انجام شده برای رفع نقاط آبگیر خاطرنشان کرد: عملیات تبدیل نهر به کانیو کتابی و جانبی به طول 5021 متر در سطح منطقه واقع در خیابان های آزادی، رودکی، بوستان سعدی، آذربایجان، مرتضوی، مالک اشتر، جیحون، بریانک، صفدری و ... انجام شده است. همچنین علاوه بر اصلاح شیب معابر، کف کشی و شیب انهار، احداث حوضچه های رسوب گیر و زباله گیر در ورودی کانال های زیرزمینی، دریچه های فلزی واقع در خیابان کمیل نیز تعویض و با استفاده از درب های کامپوزیتی مرمت و تبدیل به آدم رو شده است.

به گفته عظیمی، علاوه بر اجرای مستمر لایروبی انهار روباز و روبسته، طرح ویژه لایروبی کانال ها و تخلیه حوضچه ها و سبدها به منظور جلوگیری از احتمال آبگرفتگی، جاری شدن آب در معابر و پاکیزگی محیط توسط حوزه معاونت امور شهری (خدمات شهری، مسیل ها) و نواحی سه گانه آغاز شده و برای اطمینان و پیشگیری از بروز آبگرفتگی‌های احتمالی نسبت به شناسایی نقاط آبگیر، استقرار نیروی کارگری با تجهیزات، اولویت بندی معابر اصلی و فرعی، کنترل و بازبینی چاه های جذبی، بررسی پیام های مربوط به آبگرفتگی معابر در سنوات گذشته با اتخاذ تدابیر لازم اقدام شده است که به محض شروع بارندگی عوامل اجرایی کنترل لازم را در سطح محدوده خواهند داشت.

به گفته شهردار منطقه، در برنامه میان مدت جمع آوری آب های سطحی منطقه، هماهنگی های لازم توسط حوزه های امور شهری و فنی و عمران و همچنین اداره آب و فاضلاب به منظور توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب شهری و جلوگیری از ورود فاضلاب شهری به شبکه آب های سطحی انجام شده است.

 

افتتاح مرکز آزمایشگاهی کنترل کیفی و مقاومت مصالح در منطقه 10 تهران

عملیات عمرانی احداث ساختمان جدید مرکز کنترل کیفی مقاومت مصالح شهرداری منطقه 10 پس از اتمام و تجهیز، در مراسمی با حضور مسئولان شهری به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، در این مراسم که با حضور عباس علی فراهی زاده معاون فنی و عمران منطقه، مهندس معماریان رییس مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران و جمعی از مدیران برگزار شد ضمن بحث و تبادل نظر، روند فعالیت های منطقه و اقدامات انجام شده پیرامون کنترل کیفی مصالح و کیفیت و کمیت تجهیزات به کار رفته شده در این مرکز مورد بررسی قرار گرفت.

این گزارش می افزاید، مرکز کنترل کیفی مصالح واقع در خیابان قزوین، خیابان بنکدار در زیربنایی به مساحت 80 مترمربع احداث شد و با استقرار مشاور مقیم آزمایشگاهی برای تشخیص استاندارد مصالح مورد استفاده و کنترل کیفی پروژه های عمرانی با استفاده از تجهیزات و اداوات  استاندارد شروع به فعالیت کرد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب