امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12375 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به مناسبت ماه محرم؛

ایستگاههای آموزش بازیافت در شمال تهران برپا شد

خبرایران: به منظور ارتقاء فرهنگ زيست محيطي و آگاهي هر چه بيشتر شهروندان با مقوله بازيافت و تفکيک از مبداء ، ایستگاههای آموزش و اطلاع رسانی بازیافت و تفکیک پسماند از مبدا در شمال تهران برپا شد.
ایستگاههای آموزش بازیافت در شمال تهران برپا شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه یک مهدی جمشیدیان رییس اداره بازیافت شهرداری منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهار داشت : به مناسبت ماه محرم اداره بازيافت شهرداری این منطقه اقدام به برپایی ایستگاههای آموزش و اطلاع رسانی بازیافت و تفکیک پسماند از مبدا و ارائه بروشور، کتاب ،اقلام آموزشی و کیسه پلاستیکی جمع آوری پسماند خشک به شهروندان نمود .

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: این اقدام با هدف حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی در خصوص استفاده بی رویه از ظروف یکبار مصرف در این ماه  و تفکیک پسماندهای خشک ارزشمند درمساجد و تکایا ی سطح منطقه صورت گرفته است.

وی آموزش به متولیان هیات مذهبی، هیات امنا و... ، بازدید از مخازن تفکیک  پسماند در هیات مذهبی ، حسینیه ها ، تکایا و ... و تعویض یا واگذای مخزن جدید به آنها را از دیگر اقدامات دانست.

جمشیدیان گفت : در حال حاضر بیش از 30 مخزن 240 لیتری در  مراکز  مذهبی جانمایی شده و از ابتدای ماه محرم بیش از 1000 کیلو گرم کیسه مخصوص پسماند خشک نیز بین هیات مذهبی ، حسینیه ها ، تکایا و ... جهت تفکیک پسماندهای خشک  توزیع شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد : در دهه اول ماه محرم هر شب با استفاده از 5 دستگاه خودرو و نیروی انسانی پسماند های خشک از تکایا، مساجد و... جمع آوری شد.

وی تصریح کرد : آموزشگران بازیافت منطقه با مراجعه به مساجد و حسینیه ها ، خادمین و اعضای هیئت امناهای این مساجد را با مقوله بازیافت و استفاده کمتر از ظروف یکبار مصرف غیر قابل تجزیه و استفاده از ظروف گیاهی آشنا نمودند.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب