امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12377 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

هيأت داوران بخش بين‌الملل جشنواره فيلم كوتاه معرفي شدند

خبرایران: اعضاي هيأت داوران «بخش بين‌الملل» سي و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران مشخص شدند
هيأت داوران بخش بين‌الملل جشنواره فيلم كوتاه معرفي شدند

به گزارش خبرایران از ستاد خبري سي و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران؛ «آندره بدنارك» از لهستان، «ماتياس‌فلوگه» از آلمان، «سيگو تونو» از ژاپن، خانم «چانگ‌يوك‌موئيو» از چين و «عليرضا شجاع‌نوري» از ايران به‌عنوان اعضاي هيأت داوران بخش بين‌الملل معرفي شدند.

بر اساس اين گزارش مشخصات هيأت داوران بخش بين‌الملل به شرح زير است:

آندره ‌بدنارك: پروفسور و استاد فيلم‌سازي در مدرسه ملي فيلم، تلويزيون و تئاتر «لودز» در لهستان و استاد مدعو در دانشگاه‌هايي نظير آج هيل و اورمزكرك انگلستان است. تحصيل در رشته كارگرداني فيلم از 1969 تا 1974 در مدرسه لودز و سپس اشتغال به فيلم‌سازي بلند، مستند و فعاليت در استوديوي فيلم و تلويزيون ملي لهستان، كارگرداني 25 فيلم مستند و 5 تئاتر تلويزيوني و همچنين اخذ مدرك كارشناسي ارشد كارگرداني فيلم و سپس دكتري از ديگر فعاليت‌هاي بدنارك است. وي از 1974 تدريس رشته‌هاي كارگرداني و ساختار دراماتيك فيلم در گروه كارگرداني و گروه توليد مدرسه فيلم، تئاتر و تلويزيون لودز را آغاز كرد و همچنين دبير پيشين جشنواره بين‌المللي فيلم دانشجويي نيز بوده است. داوري چندين جشنواره بين‌المللي فيلم در تهران، هنگ‌كنگ، تايپه، بخارست، رم، استانبول، «دراما» يونان و ... ازجمله ديگر فعاليت‌هاي آندره بدنارك است.


ماتياس‌فلوگه: متولد 5 فوريه 1952 در «مكلنبورگ» بخش شرقي آلمان است. وي سردبير مجله نويسنده آزاد و گرداننده نمايشگاه‌هاي هنري در برلين، عضو سازمان بين‌المللي منتقدان هنر و نايب‌رئيس گروه آلمان بوده است. وي همچنين ناشر و سردبير مجله و عضو هيأت انتخاب، داوري و هيأت مشاوره و عضويت در هيأت داوران در شهر بن، كميته جمع‌آوري دولت فدرال، هيأت داوران در برلين، عضو منتخب، نايب‌رئيس و مدير گروه آكادمي هنرهاي برلين بوده است. نويسندگي به‌صورت مستقل و گرداننده نمايشگاه در موزه‌هاي مختلف ازجمله موسسه روابط خارجي و نماينده دپارتمان هنرهاي تصويري اين مؤسسه، دريافت‌كننده نشان صليب شواليه از جمهوري لهستان از ديگر سوابق او است. وي از سال 2012 رئيس دانشگاه هنرهاي زيباي درسدن است.


علي‌رضا شجاع‌نوري: متولد ششم تيرماه در شيراز است. وي تحصيل‌كرده رشته زيست‌شناسي از دانشگاه شهيد بهشتي و رشته بازيگري از دانشگاه ديستريكت كلمبيا امريكا، همچنين زبان ايتاليايي از دانشگاه تهران است. شجاع‌نوري عضو شوراي راهبري سينماي كودك و نوجوان، طراحي و راه‌اندازي المپياد فيلم‌سازي نوجوانان، مديرعامل شركت فيلم‌سازي «به‌نگر»، رئيس هيأت مديره و عضو مؤسس انجمن دوست‌داران ميراث فرهنگي، مديرعامل سيما مديا (بخش بين‌الملل سيمافيلم)، مؤسس جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان اصفهان و دبير آخرين دوره در همدان بوده است. شجاع‌نوري همچنين در تأسيس و مديريت بخش بين‌الملل بنياد سينمايي فارابي و اداره بخش بين‌الملل جشنواره فيلم فجر مشاركت داشته است. از سوابق تهيه‌كنندگي وي مي‌توان به فيلم‌هاي «دونده زمين»، «صندلي خالي»، «يك بوس كوچولو»، «باغ‌هاي كندلوس»، «يك ايستگاه جلوتر»، «بابا عزيز»، «پنج عباس» و چندين فيلم ديگر اشاره كرد. همچنين در سريال «سربداران» و فيلم‌هاي «محمد (ص)»، «يازده دقيقه»، «ترديد»، «روز واقعه»، «شيرسنگي» و ... نيز به‌عنوان بازيگر حضور داشته است.


سيگو تونو: در سال 1968 در «تاكارازوكا»، ژاپن به دنيا آمد و در رشته روزنامه‌نگاري دانشگاه «پپرداين» ايالات‌متحده آمريكا (1987-1991) به تحصيل پرداخت. وي پس از سه سال زندگي به‌عنوان هنرجو در كلرمونت  ــ فراند، فرانسه، فيلم كوتاه «ايچيگو ايچي» را در لس‌آنجلس كارگرداني كرد كه در 1998 در ميان فيلم‌هاي انتخابي جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه توكيو قرار گرفت. پس از همكاري در توليد دو فيلم در هاليوود، براي نوشتن نمايش راديويي خودش به ژاپن بازگشت. او همچنين عضو كميته جشنواره اروپايي «اوساكا» بوده است و از سال 2000 به‌عنوان مدير جشنواره فيلم «شورت شورتس» (توكيو)، كه تبديل به بزرگ‌ترين مانيفست فيلم‌هاي كوتاه در ژاپن شده، فعاليت كرده است. تونو همچنين از سال 2003 عضو مؤسس و مدير بخش آسيايي جشنواره «شورت شورتس» كه به حمايت از فيلم‌هاي آسيايي مي‌پردازد، بوده است.


چانگ‌يوك‌موئيو (جيپسي): جيپسي سال‌ها به سردبيري پروژه‌هاي داخلي و خارجي مشغول بوده و از 1996 به سمت استاد تدوين فيلم در آكادمي هنرهاي نمايشي هنگ‌كنگ منصوب شده است. تجربه فراگير تدريس او شامل تدوين، مستندسازي، توليد فيلم كوتاه و مشاوره و راهنمايي پروژه‌هاي فيلم‌سازي پايان‌نامه است. درعين‌حال او در گروه‌هاي فيلم‌سازي مستقل فعاليت مي‌كند و به‌عنوان مشاور توليد يا مشاور تدوين در بسياري از فيلم‌هاي مستقل مشاركت دارد. جيپسي همچنين به عضويت در هيأت داوري بسياري از فستيوال‌هاي داخلي و خارجي ازجمله فيلم‌هاي دانشجويي جشنواره كلرمونت فراند در فرانسه، جشنواره بين‌المللي دانشجويي فيلم و تلويزيون مديا اسكول در لهستان، در چين و جشنواره فيلم كوتاه موج نو در هنگ‌كنگ دعوت شده است.


گفتني است، از مجموع 3601 فيلم كه از 108 كشور به جشنواره ارسال شده است، 104 اثر به بخش بين‌الملل راه پيدا كرده‌اند.

سي و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران از تاريخ 20 تا 26 آبان در پرديس سينمايي چارسو، برگزار خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب