امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12391 تاریخ انتشار: جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۸:۴۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سخنگوی کاخ سفیداعلام کرد؛

روسیه در حال منزوی شدن است/ بر سر هیج مساله ای با ایران متحد نخواهیم بود/اقدامات مسکو در حمایت از بشار اسد مخرب و تنش زاست

خبرایران: سخنگوی کاخ سفید ضمن طرح این ادعا که ایران تهدیداتی برای نزدیکترین متحد آمریکا در خاورمیانه است گفت: بر سر هیچ مساله ای با ایران متحد نخواهیم بود.
روسیه در حال منزوی شدن است/ بر سر هیج مساله ای با ایران متحد نخواهیم بود/اقدامات مسکو در حمایت از بشار اسد مخرب و تنش زاست

به گزارش خبرایران،  جاش ارنست در جمع خبرنگاران گفت: کاخ سفید در خصوص دعوت از ایران برای حضور در مذاکرات صلح سوریه گفت: آمریکا مایل است با ایران همچون دیگر کشورها ذی نفع در سوریه به منظور مشخص شدن اینکه آیا می شود یک انتقال سیاسی در سوریه بوجود آورد یا خیر تعامل دیپلماتیک داشته باشد.

وی با اشاره به این ادعا که با وجود اینکه ایران تهدیداتی برای نزدیک ترین متحد آمریکا در خاورمیانه دارد و با حمایت از حزب الله و دیگر اقدامات بی ثبات کننده انجام می دهد، بر سر هیچ مساله ای با ایران متحد نخواهیم بود، اما مایلیم در این مورد خاص و بخاطر منافع مشترک دو کشور برای از بین بردن داعش و انتقال سیاسی در سوریه به چنین اقدامی روی آوریم.

وی اضافه کرد، مذاکرات سوریه پیش از حضور ایران دشوار بود اما همانطور که رییس جمهوری آمریکا ماه گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید داشت، آمریکا به این نتیجه رسیده است که حضور ایران و روسیه با توجه به نقشی که در قدرتمندتر کردن بشار اسد دارند، ضروری است.

وی افزود، روسیه در حال منزوی شدن است و این نه تنها از طرف اروپا بلکه از سوی دیگر کشورها نیز قابل مشاهده است.

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به گزارشاتی مبنی بر هدف گیری و شلیک به جنگنده های روس در سوریه با تسلیحات ارسالی از طرف آمریکا اذعان داشت، همانطور که رییس جمهوری آمریکا گفته است، سوریه به محلی برای جنگ نیابتی یا دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه تبدیل نخواهد شد.

ارنست اضافه کرد، گروه های مخالفان میانه رو که توسط آمریکا و دیگر کشورهای ائتلاف مسلح شده اند از ارتش آمریکا فرمان نمی گیرند بلکه خودشان در مورد نحوه دفاع از خود تصمیم گیرنده هستند.

وی ادامه اقدامات مسکو در حمایت از بشار اسد را مخرب و تنش زا دانست و تصریح کرد، شکی نیست که روسیه احساس می کند برای بر سر قدرت نگه داشتن بشار اسد مجبور است به چنین اقداماتی دست بزند.

جاش ارنست تاکید کرد، با وجود اینکه شرایط و تعاملات مسکو - واشنگتن نسبت به زمان جنگ سرد تغییر بسیاری داشته است اما، ما تمام اقدامات لازم را برای حفظ امنیت نظامیان آمریکایی در هر نقطه از جهان در نظر خواهیم گرفت.

وی یادآور شد حادثه اخیر تغییر چندانی در نحوه تعاملات دو کشور نخواهد داشت بلکه باعث بیشتر شدن انزوای روسیه در جامعه بین الملل و هر چه بدتر شدن شرایط اقتصادی روسیه خواهد شد.

ارنست مدعی شد، اقدامات نظامی اخیر روسیه باعث شده راه حل سیاسی بحران سوریه دور از دسترس شود.

وی خواستار تجدید نظر روسیه در استراتژی خود در خصوص سوریه و نقش سازنده تر این کشور شد و افزود هدف جان کری از نشست وین، امتحان چنین گزینه ای است.
 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب