امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12399 تاریخ انتشار: جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

فردا در بازار موبایل ایران ؛

آغاز نهمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی/ تلفن های همراه با قیمت بالای 700 هزار تومان قاچاق است

نهمین نمایشگاه برترین های تلفن همراه و لوازم جانبی موبایلکس2015/2 با هدف معرفی جدیدترین فناوری های روز دنیا برگزار می شود.
آغاز نهمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی/ تلفن های همراه با قیمت بالای 700 هزار تومان قاچاق است

به گزارش خبرایران به نقل از اتحادیه لوازم صوتی و تصویری ، این نمایشگاه در بازار موبایل ایران ( شماره 2) واقع در بزرگراه آیت الله سعیدی، یافت آباد شرقی از روز شنبه آغاز بکار می کند و تا روز جمعه پانزدهم ابان پذیرای حضور علاقمندان خواهد بود.

مبارزه با قاچاق این کالا از رویکردهای این نمایشگاه است.

عرضه محصولات داخلی و خارجی با شرایط و تخفیف نمایشگاهی ، پارکینگ اختصاصی و ... از ویژگی های این نمایشگاه است و علاقه مندان می توانند با اطمینان و اسایش کامل محصول مورد نیاز خود را از این مکان تهیه و خریداری کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری گفته است: تلفن های همراه با قیمت بالای 700 هزار تومان قاچاق است.

ابراهیم درستی با اشاره به اینکه قاچاق تلفن های همراه گران قیمت برای قاچاقچی سود سرشاری دارد، افزوده است : هشت هزار کیلومتر مرز آبی و خاکی، کالایی کوچک، تقاضای بالا و البته تعرفه بالای واردات همه و همه زمینه مناسبی برای افزایش قاچاق تلفن همراه فراهم کرده است.

وی گفت: اگر تعرفه واردات گوشی تلفن همراه کاهش یابد و وارد کننده کالا را قانونی وارد کند در این صورت 9 درصد ارزش افزوده این کالا نیز پرداخت می شود اما هم اکنون پولی بابت ارزش افزوده پرداخت نمی شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری افزود: اگر قرار باشد واردکننده برای واردات گوشی تلفن همراه تعرفه سنگینی بپردازد ، آن وقت است که زمینه را برای قاچاق همواره کرده ایم.

درستی گفت: تعرفه بالا یکی از راهکارهای حمایت از تولید داخل است، اما در شرایط فعلی و قاچاق قابل توجه گوشی تلفن همراه و برای جلوگیری از سود سرشار قاچاقچیان باید تعرفه واردات اصلاح شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری گفت: با ادامه روند قاچاق، تولیدکننده و مصرف کننده داخلی هر دو زیان می بینند.

درستی درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه های تلفن همراه افزود: در این نمایشگاه ها بیشتر برندهای معتبر حضور دارند به همین علت زمینه رقابت مناسبی برای برندهای مختلف ایجاد می شود و مصرف کننده نیز از خرید خود مطمئن است.

ضرورت حذف تعرفه واردات تلفن همراه

رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری و گوشی تلفن همراه اصلی ترین راهکار حذف قاچاق در بازار گوشی های تلفن همراه را حذف تعرفه واردات دانست و گفت: این تعرفه باعث شده است دولت9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را نیز از دست بدهد.

ابراهیم درستی افزود : وقتی تعرفه واردات حذف شود، ریسک قاچاق نیز بیشتر می شود و گوشی های تلفن همراه نیز با گارانتی و تضمین به مشتریان عرضه خواهد شد.

درستی اعلام کرد : ماهانه حدود یک تا 1.2 میلیون گوشی تلفن همراه نیاز بازار داخلی است و بیش از 85 درصد گوشی های وارداتی، از مسیر قاچاق وارد می شود و مالیات بر ارزش افزوده ان پرداخت نمی شود.

قاچاق موبایل هر سال 840 میلیارد تومان به دولت ضرر می‌زند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب