امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12414 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جوابیه روابط عمومی رسانه ملی به نامه خانم ابتکار؛

حق دانستن مردم را محترم بشماريم/برخي از مسئولان توقع دارند كه صداوسيما صرفاً به انعكاس فعاليت‌هاي آن‌ها مبادرت كند و به مسايل و مشكلات دستگاه‌ها نپردازد

خبرایران:در پي رسانه‌اي شدن نامه رئيس سازمان حفاظت محيط زيست به رئيس سازمان صداوسيما، روابط عمومي رسانه ملي با ارائه توضيحاتي به مطالب مطرح شده در اين نامه پاسخ داد.
حق دانستن مردم را محترم بشماريم/برخي از مسئولان توقع دارند كه صداوسيما صرفاً به انعكاس فعاليت‌هاي آن‌ها مبادرت كند و به مسايل و مشكلات دستگاه‌ها نپردازد

در توضيحات روابط عمومي صدا وسيما آمده است با توجه به برخي ادعاهاي مطرح شده در نامه خانم ابتكار به نظر مي رسد ذكر موارد زير مي تواند به شفاف سازي اين موضوع كمك كند.

1- آنچه كه در نامه خانم دكتر ابتكار به آقاي دكتر سرافراز برجسته شده است، بهره‌برداري سياسي از اعتراض صنفي كاركنان حفاظت محيط زيست است، در حالي كه با مرور بر گزارش پخش شده درخصوص موضوع مورد بحث خانم ابتكار مشخص مي‌شود كه رسانه ملي حسب وظيفه ذاتي خود نسبت به پوشش يك رويداد اقدام كرده است، پس اگر به اين نكته اعتقاد داشته باشيم كه دانستن حق مردم است بايد اين حق را محترم شمرده وبه آن پاسخ ‌دهيم.

2- در نامه رئيس سازمان محيط زيست اشاره شده است كه همكاران گروه خبري رسانه به كدام مسئول محيط زيست براي پاسخگويي به اين تجمع مراجعه كردند، بايد اشاره كرد كه بسياري از گزارش‌هاي تهيه شده از رويدادهاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و.... گزارش‌هايي است كه با هدف اطلاع رساني پخش مي شود و در اين خصوص صداوسيما از پاسخ دهي مسئولان امر استقبال مي كند.

3- ظاهراً برخي از مسئولان توقع دارند كه صداوسيما صرفاً به انعكاس فعاليت‌هاي آن‌ها مبادرت كند و به مسايل و مشكلات دستگاه‌ها نپردازد. اين يك امر بديهي است كه رسانه ملي بنا به هويت و كاركرد ذاتي خويش بيش از لحاظ كردن منافع و مصلحت هر گروه و جناح سياسي بايد منافع ملي و مصلحت مردم و مملكت را در نظر بگيرد. بنابراين طرح يك مشكل دليل بر اراده رسانه بر تضعيف يك نهاد و سازمان نيست. بيان مشكلات با هدف كمك به رفع آن يكي از كاركردهاي هر رسانه اي است و رسانه ملي هم نه تنها از آن مستثني نيست كه به واسطه همگاني بودن، آن را از اولويت هاي خود مي‌داند.

4- در بخشي از نامه اشاره شده است كه رسانه ملي با سوء استفاده از فضاي نقادي و آزادي بيان در دولت يازدهم و سازمان محيط زيست، به بهره‌برداري‌هايي از اعتراضات صنفي كاركنان سازمان محيط زيست پرداخته كه نوعي تحريك است. اولاً فضاي انتقادي و آزادي بيان كه ايشان از آن ياد مي‌كنند، نبايد باعث نگراني از پخش يك گزارش باشد، ثانياً اگر قرار باشد اقدام رسانه ملي در انعكاس برخي مشكلات ، سياسي كاري جلوه داده شود، چگونه مي توان انتظار داشت كه رسانه با هدف اطلاع رساني به مردم به انجام وظيفه در پوشش رويدادها بپردازد؟ ثالثاً پخش گزارش‌هاي خبري از مشكلات و رويدادهاي مختلف، سازماندهي رسانه ملي عليه دولت نيست و انتساب چنين عملكردي به رسانه، ناشي از برداشت شخصي افراد و علاقه آنان به وارد كردن برچسب سياسي به موضوعات تخصصي و كاملا حرفه اي است.

5- ضمناً بايد يادآورشد صداوسيما منتسب به هيچ جبهه و جناحي نيست و ورود به چنين فضاهايي را به دور از ساحت خود مي داند. اين سازمان به منظور شفاف سازي و حل مشكلات موجود، آمادگي خود را براي ميزباني از مسئولان سازمان حفاظت محيط زيست براي ارائه توضيحات در مورد تجمع فوق و ساير موارد از طريق برنامه هاي مختلف راديويي و تلويزيوني اعلام مي دارد. كما اينكه تا كنون نيز برنامه ها و گزارش هاي متنوع را بعضا با حضور مسئولان و در ارتباط با وظايف و عملكرد آن سازمان تهيه و پخش كرده است. به عنوان مثال مي توان به عملكرد رسانه ملي در خصوص موضوع محيط زيست و توسعه پايدار در سال 93 اشاره كرد كه 5009 ساعت برنامه را در شبكه هاي راديويي و تلويزيوني شامل شده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب