امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12441 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

در آستانه سومین همایش طاهره صفارزاده؛

تجار: دستان صفارزاده را با تمام وجود بوسیدم

خبرایران: راضیه تجار، داستان‌نویس كشورمان، گفت: در طول عمر خود تنها دست یك نفر را با عشق بوسیده‌ام و آن شخص طاهره صفارزاده است.
تجار: دستان صفارزاده را با تمام وجود بوسیدم
به گزارش خبرایران از حوزه هنری، راضیه تجار نویسنده و داستان نویس كشوررمان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی طاهره صفارزاده در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: طاهره صفارزاده از چهره‌های ادبی كشور بوده كه بخشی از زندگی پر بركتش را در قبل از انقلاب با توجه به اندیشه‌های سیاسی كه داشته‌ به مبارزه با طاغوت زمان گذراند.

وی در ادامه با بیان اینكه برخی از شاعران در قبل از انقلاب اسلامی سروده‌هایشان در حوزه‌های منیتی، جسم و وجود بوده اظهار كرد: در همان زمان كه شاعران در خصوص من، جسم و وجوشان شعر می‌سرودند، صفارزاده نگاهشان فراتر از مسائل منیتی بود. بیشتر تلاشش بر این بود كه به رشد و جایگاه مردم توجه ویژه‌ای شود و از همان زمان، معنویت در اشعارش حضور و نمود خوبی داشته است.

نویسنده كتاب «كوچه اقاقیا» از دیگر ویژگی‌های  شخصیتی طاهره صفارزاده را همگامی ایشان با انقلاب اسلامی ذكر كرد و گفت: با توجه به اینكه این بانو، شخصیتی اندیشمند و از طبقه روشنفكر جامعه بود، دوستان روشنفكری كه در برابر انقلاب اسلامی جبهه گیری می‌كردند نیز در اطرافش بودند. ولی خود بانو صفارزاده همیشه در راستای انقلاب اسلامی گام برمی‌داشت؛ به گونه ای كه وی شخصیتی جهانی پیدا كرد و مورد تایید همگان نیز واقع شد.

این نویسنده، اندیشه‌های ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهانه را از دیگر ویژگی‌های شخصیتی صفارزاده برشمرد و افزود: با توجه به این كه بانو صفارزاده عضو انجمن قلم ایران بود و درآن زمان من نیز مسئولیت آنجا را به عهده داشتم، به كرات ایشان را ازنزدیك می دیدم. وی انسان ساده و بی پیرایه‌ای بود و نور معنویت را در وجودش احساس می كردم.

وی ادامه داد: شاید درطول عمرم تنها دست یك نفر را با عشق بوسه زدم و آن بانو صفارزاده بود. ایشان سرشار از انرژی مثبت بود و همیشه اطرافیان را به فیض می رساند و من فكر می كنم كه كلمات قادر به وصف ایشان نباشند.

تجار سروده های بانو صفارزاده را اشعاری توام با فكر و اندیشه و دارای لایه های زیرین دانست و گفت: با توجه به اینكه من نویسنده ام و ایشان شاعر و من شناخت كافی نسبت به  شعر ندارم ولی همین را می دانم كه اشعار ایشان همراه با اندیشه و فكر بوده است و این سروده ها توانسته، خواص جامعه را به نوعی درگیر كند. اشعار ایشان از لایه های زیرین تشكیل شده، كه در طول زمان، افراد خاص را درگیر خود می كرد و من بشخصه هر بار كه اشعار ایشان را می خواندم چیزهای جدیدی را می‌آموختم.

مراسم اختتامیه سومین جایزه ادبی طاهره صفارزاده روز سه شنبه 19 آبان‌ماه ساعت 15 در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب