امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12484 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سرمربی تیم ملی امید ایران خبرداد؛

بچه‌ها به تجربه واعتمادبه‌نفس لازم دست پیدا کردند/ به دنبال رسیدن به اهداف تاکتیکی‌مان هستیم/ ازهمه مردم به خاطر استعفایم عذرخواهی می‌کنم/ من تلفنی جواب کسی را نمی‌دهم/ متاسفانه در رسانه‌ها به یکدیگرتوهین‌ می‌شود

خبرایران: محمدخاکپورسرمربی تیم فوتبال امید ایران گفت:همه تعهداتی که تیم امید نیاز داشت، حبیب کاشانی فراهم کرد، ولی فدراسیون کمک آنچنانی نکرده و نگاه ویژه‌ای نداشته است.
بچه‌ها به تجربه واعتمادبه‌نفس لازم دست پیدا کردند/ به دنبال رسیدن به اهداف تاکتیکی‌مان هستیم/ ازهمه مردم به خاطر استعفایم عذرخواهی می‌کنم/ من تلفنی جواب کسی را نمی‌دهم/ متاسفانه در رسانه‌ها به یکدیگرتوهین‌ می‌شود

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری تیم ملی فوتبال امید ایران بعدازظهرامروز 13 آبان 1394 با حضور«حبیب کاشانی» مدیر تیم ملی امید ایران ،«محمدخاکپور» سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهرداری منطقه 9 تهران برگزارو دراین نشست خبری «محمد خاکپور» سرمربی تیم ملی امید ایران اظهارداشت: در وهله اول باید از باشگاه‌ها و مدیران آنها تشکر کنم که بازیکنان خود را در اختیار ما قرار می‌دهند. آنها به خوبی از ما حمایت کرده‌اند.

خاکپوردرخصوص برنامه اردوهای تیم فوتبال امید ایران تصریح کرد: از فروردین ماه برنامه‌ریزی کردیم که تیمی بهتر از مراحل اول داشته باشیم. در همین زمینه آسیب‌شناسی‌ها را کرده و اردوی اول را اردیبهشت ماه امسال در ترکیه برگزار کردیم. در ترکیه اشکالات‌مان را برطرف کردیم که یکی از این اشکالات فاصله بین خطوط بود و پس از اردوی ترکیه اردویی را در هلند برگزار کردیم که در آنجا توانستیم کارهای تاکتیکی را تکمیل کنیم. یکی از مسائلی که در اردوی هلند پیگیر بودم نظم تیمی بود که با کمک و تلاش بچه‌ها به این مهم دست پیدا کردیم.

وی با اشاره به مسابقات غرب آسیاخاطرنشان کرد: در تورنمنت غرب آسیا مدل‌سازی و شبیه‌سازی مسابقات نهایی انتخابی المپیک را کردیم. در مجموع دستاورد مهمی در مسابقات غرب آسیا به دست آوردیم که بچه‌ها به تجربه و اعتمادبه‌نفسی که لازم بود دست پیدا کردند و کادرفنی هم توانست درس‌هایی از این بازی بگیرد. در حال حاضر به اردوی امارات فکر می‌کنیم. در این اردو قصد داشتیم با عراق و استرالیا بازی کنیم، اما متأسفانه عراق هنوز اعلام نکرده است که در امارات حضور می‌یابد یا نه.

سرمربی تیم ملی امید ایران تاکید کرد: به دنبال رسیدن به اهداف تاکتیکی‌مان هستیم، در آذرماه اردویی را بار دیگر در ترکیه برگزار خواهیم کرد و می‌خواهیم همه نفرات را در اختیار داشته باشیم تا به هماهنگی برسیم. در نهایت ۲۸ آذر تا ۴دی‌ماه اردویی در کیش یا اهواز برگزار می‌کنیم، اگر فدراسیون بتواند کره شمالی را دعوت کند و با این تیم بازی کنیم، اردوهای ما به پایان می‌رسد و می‌توانیم از تجربیاتی که به دست آوردیم در مراحل نهایی مسابقات انتخابی المپیک استفاده کنیم.

وی با اشاره به استعفای خود پس از پایان مسابقات غرب آسیا خاطرنشان کرد: ابتدا از همه مردم به خاطر آن تصمیم عذرخواهی می‌کنم. دوم باید از حبیب کاشانی و محمد مایلی‌کهن عذرخواهی کنم که دل این عزیزان شکست. سومین عذرخواهی من از بازیکنان و رسانه‌هاست که کام‌شان را تلخ کردم. با اینکه می‌دانم خبر خوبی برای رسانه‌ها بود، ولی باز هم از آنها عذرخواهی می‌کنم.

خاکپور افزود: در خصوص بحث قراردادم باید توضیحی بدهم. دلیل اینکه تیم امید ۴۰ ساله است به المپیک صعود نکرده نداشتن شخصیت ملی است. نداشتن شخصیت ملی به تیم امید ضربه زده است. همه باید دست به دست هم دهیم که این شخصیت را به وجود بیاوریم. در حال حاضر این شخصیت به وجود آمده است.

وی ادامه داد: ما تقاضا داشتیم که قرارداد اعضای کادرفنی تنظیم و از آنها دعوت شود تا ضمن بررسی قراردادشان، اگر موردی هست شفاف بگویند، کاری که در دنیا مرسوم است و هر دو طرف باید به توافق برسند. متأسفانه در مرحله اول این اتفاق نیفتاد. پس از اتمام فروردین‌ماه قراردادی از سوی فدراسیون تنظیم و به حبیب کاشانی داده شد. من اسم آن را قرارداد نمی‌گذارم، چون یک طرفه بوده و حاضر نشدم که آن را امضا کنم. حاضرم آن قراردادی را که دادند در اختیار شما بگذارم. در این قرارداد هر چیزی به غیر از تعهد فدراسیون وجود داشت و همه تعهدات اختصاص به مربی داشت. بنابراین آن قرارداد را نمی‌دانستم و امضا نکردم.

سرمربی تیم فوتبال امید ایران عنوان داشت: پس از آن در اردیبهشت ماه قرار شد قرارداد دیگری تنظیم شود، ولی هر بار به بهانه‌ای که قرارداد در دست تنظیم است آن را در اختیار ما قرار ندادند که این کار تا مسابقات غرب آسیا طول کشید. در واقع تنظیم یک قرارداد یک سال طول کشید و برای اینکه صدایم را به فدراسیون فوتبال و شما رسانه‌ها برسانم تصمیم به کناره‌گیری گرفتم. به کفاشیان گفتم کاری که در ۴۰ سال پیش اتفاق افتاد و اگر بخواهیم دوباره تکرار شود، نمی‌توانیم نتیجه بگیریم. ما باید تفکرات‌مان را تغییر دهیم تا نتیجه حاصل شود. باید نگاه ویژه‌ای به امید شود، چرا که حریفان ما در حال پیشرفت هستند.

وی تصریح کرد: همه تعهداتی که تیم امید نیاز داشت، حبیب کاشانی فراهم کرد، ولی فدراسیون کمک آنچنانی نکرده و نگاه ویژه‌ای نداشته است. در دو جلسه با کفاشیان صحبت کردم و توافقاتی حاصل شد. حرف رئیس فدراسیون برای من سند است و او قول داده آن بند در قرارداد ما حذف شود. این قرارداد تنظیم شده و بندی که باید اصلاح می‌شد، اصلاح شد. قرار بود که مشاور حقوقی من و مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال جلسه‌ای را برگزار کرده و قرارداد جدید را آماده کنند.

خاکپور ابرازداشت: این قرارداد روز گذشته بین مشاورین تنظیم شده است و منتظریم اعضای کادرفنی فردا به فدراسیون دعوت شوند و به قول ایشان آن واوی که باید تغییر می‌کرد، تغییر کرده باشد و در این مدت تحلیل و تفسیرهای مختلفی شد. صادقانه بگویم که خودم را با هیچ‌کس مقایسه نمی‌کنم. هر فردی باید جای خودش باشد و اگر بخواهم ادای کسی را در بیاورم خریدار ندارد. عرض من این است که شأن و شخصیت ایرانی باید حفظ شود. این احترام شایسته مربیانی است که زحمت می‌کشند.

وی درخصوص اینکه قرار است چه تعاملی با تیم ملی صورت بگیرد و در خصوص بازیکنان مشترک دو تیم چه تصمیمی گرفته خواهد شد، گفت: ما عملا تعامل‌مان را نشان دادیم و در هر مقطعی که تیم ملی بازی رسمی داشته بازیکنان تیم امید تمام و کمال در اختیار تیم ملی بودند. ما برای همین اردوی امارات اسامی ۲۷ نفر را به فدراسیون فوتبال اعلام کردیم که در انتهای لیست توضیح داده بودم هر کدام از بازیکنان که در اختیار تیم ملی باشند، مشکلی وجود ندارد. محمدرضا اخباری، میلاد محمدی، علی کریمی و چند بازیکن دیگر هم که به تیم ملی بزرگسالان دعوت می‌شوند در لیست ما هستند، اما اگر تیم ملی نیاز به حضور این بازیکنان داشته باشد مشکلی برای در اختیار گذاشتن آنها نداریم.

خاکپورافزود: اعلام اسامی بازیکنان تیم امید زودتر از تیم ملی بزرگسالان هم به دلیل کمبود وقت بود و برای گرفتن بلیت سفر نیاز داشتیم که زودتر بازیکنان‌مان را مشخص کنیم، ضمن اینکه نباید فراموش کرد ما تیم ملی شماره دو هستیم و دومین تیم ملی کشور محسوب می‌شویم که باید بازیکنان‌مان را طوری آماده کنیم که در خدمت تیم ملی بزرگسالان باشند.

وی درباره اینکه تکلیف بازیکنانی مانند سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی چه خواهد شد که اکنون جزو بازیکنان اصلی تیم ملی بزرگسالان هم محسوب می‌شوند، گفت: آزمون، جهانبخش و ترابی در لیست نهایی ما حضور دارند و هر وقت که تیم ملی بازی رسمی نداشته باشد و ما بازی رسمی داشته باشیم از این بازیکنان استفاده خواهیم کرد.

سرمربی تیم فوتبال امید ایران در خصوص تعاملش با کارلوس کی‌روش عنوان کرد: ما اگر هزاران جلسه برگزار کنیم، ولی در عمل تعامل نداشته باشیم، فایده‌ای ندارد. ما از روز اول با تیم ملی و باشگاه‌ها تعامل داشتیم. این تعامل به خصوص با تیم ملی بزرگسالان بیشتر بود و هر زمان که تیم ملی بزرگسالان نیاز به بازیکنان ما داشت در اختیار این تیم قرار دادیم. از طرفی تعامل خوبی با امیرحسین پیروانی، سرمربی تیم جوانان داریم که از دو بازیکن این تیم استفاده کردیم. از سرمربیان باشگاه‌ها تشکر می‌کنم که با تیم امید تعامل کردند. بارها این اتفاق افتاده که بازیکن آسیب‌دیده داشتیم که پس از مداوا سالم در اختیار باشگاه‌ها قرار دادیم. تکرار می‌کنم اگر بچه ۱۰ ساله‌ام به من مشورت منطقی بدهد، برای کمک به تیم امید استفاده می‌کنم.

وی در مورد اینکه کی‌روش به خاطر صراحت لهجه‌اش حرف خود را می‌زند، اما او چرا نمی‌تواند درباره مفاد قراردادی که فدراسیون تنظیم کند صحبت کند، گفت: خودم جزو آدم‌هایی هستم که صراحت لهجه دارم و هیچ‌وقت در لفافه صحبت نمی‌کنم. قراردادها در سایت‌ها و برنامه‌ها نشان داده شد، اما اگر اصرار دارید بار دیگر یکی از بندهای قرارداد را می‌گویم. بند ۱۳ قرارداد می‌گوید که مربی متعهد می‌شود پس از قطع همکاری به دلیل فسخ، انقضای قرارداد یا استعفا نسبت به جایگاه تیم ملی از هرگونه اظهارنظر فنی منفی علیه مربی تیم ملی و ارکان فدراسیون که جایگاه آنها را مخدوش می‌کند، خودداری کند. در صورت عدم پایبندی به قرارداد فدراسیون می‌تواند تا دو برابر قرارداد وی غرامت بگیرد.

خاکپور افزود: این بند می‌گوید که زبان و افکارت را می‌فروشی و تا آخر عمر نمی‌توانی صحبت کنی. فکر می‌کنم که شما هم با من هم‌عقیده باشید که نباید این بند را قبول می‌کردم. این مسئله تنها برای خودم نیست و به همه مربیان ارتباط دارد.

وی با اشاره به رسانه‌ها گفت:‌ من تلفنی جواب کسی را نمی‌دهم، چون اهل مصاحبه‌کردن نیستم. فکر نمی‌کنم مرا در هیچ برنامه‌ای دیده باشید. (او در این لحظه با نشان دادن تصویر میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی) گفت: این من هستم. ممکن است من هم یک روز مانند میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی در هواپیمایی بنشینم و پرواز کنم، اما پرواز من به زمین ننشیند. همه ما باید به دنبال حق و حقیقت باشیم و چنین اتفاقاتی ممکن است برای همه ما رخ بدهد. من همیشه به این فکر می‌کنم که شاید یک روز بخوابم و دیگر از خواب بلند نشوم، اما متأسفانه با اینکه همه از این موضوع باخبر هستیم، اما می‌دانیم که در رسانه‌ها چه توهین‌هایی به یکدیگر می‌شود. ممکن است اتفاقی که برای هادی نوروزی، میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی رخ داد یک روز برای هر یک از ما رخ بدهد، پس بهتر است از منیت‌ها دوری بگیریم و کار و زمان خود را به جای توهین به یکدیگر برای پیشرفت صرف کنیم. اگر من در رسانه‌ها کم دیده می‌شوم یا بنا به دلایلی کمتر مصاحبه می‌کنم این را به حساب بی‌احترامی نگذارید. من هم از این بابت از شما عذخواهی می‌کنم و امیدوارم این عذرخواهی را از من بپذیرید.

سرمربی تیم فوتبال امید ایران در پایان درباره همکاری باشگاه‌ها با تیم امید و اینکه این همکاری تاکنون چگونه بوده است، گفت: مربیان فهیم و باشگاه‌ها تاکنون نهایت همکاری را با تیم امید داشته‌اند و مطمئناً این همکاری نزدیک مسابقات انتخابی المپیک عیان‌تر می‌شود. اکنون هم که اردوی امارات را که برگزار می‌کنیم زمان از باشگاه‌ها گرفته شده و بازی‌های تیم ملی برگزار می‌شود که ما هم فرصتی را پیدا کردیم که اردویی را برگزار کنیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب