امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12497 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در راستای اجرای جشنواره مشکات؛

کارگاه های آموزشی پسماند در 50 مدرسه منطقه 15 برگزار شد

خبرایران: در راستای اجرای جشنواره مشکات،کارگاههای آموزشی با محوریت پسماند در 50 مدرسه جنوبشرق تهران برگزار شد.
کارگاه های آموزشی پسماند در 50 مدرسه منطقه 15 برگزار شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، حسین عرب رئیس اداره آموزشهای شهروندی منطقه با اعلام مطلب فوق افزود: با توجه به تعریف پنج حوزه کاری در محیط زیست شهری، حمل و نقل و ترافیک، ایمنی شهری، سیما و هویت شهری و حقوق وتکالیف شهروندی و تعیین محورهای 16 گانه آن در جشنواره  مشکات، مناطق مختلف شهرداری تهران پهنه بندی و قرار شد هر یک علاوه بر محورهای 16 گانه، در یک محور تعیین شده به صورت تخصصی فعالیت کنندکه در این زمینه منطقه 15 در محور" پسماند" از زیرشاخه های محیط زیست شهری فعالیت می کند.

به گفته وی اداره کل آموزشهای شهروندی در ابتدای فعالیت جشنواره مشکات مسئولین خانه های مناطق را تحت آموزش قرار داد تا آنها همزمان با آغاز سال تحصیلی در مدارس حضور یافته و به آموزش دانش آموزان بپردازند.

عرب با اشاره به واقع شدن بیش از 280 مدرسه در محدوده این منطقه یادآور شد: از آغاز سال تحصیلی جدید تاکنون 50  مدرسه تحت پوشش این طرح قرار گرفته و آموزش در دیگر مدارس نیز در حال انجام است.

مدیر اداره آموزش های شهروندی همچنین خاطر نشان کرد: کارگاههای آموزشی محور پسماند با دو شعار کدام پسماند خشک و کدام تر است و نیز کم حجم سازی پسماند خشک و رطوبت زدایی از پسماند تر برگزار و اثرات دانش آموزان در تمام محورهای 16گانه و به ویژه محور پسماند در قالب نقاشی، انشاء، جمله نویسی، کاردستی، عکس، پوستر ، انیمیشن و ... جمع آوری می شود.

وی یادآور شد: آثار جمع آوری شده به تفکیک به سازمان های مربوطه ارسال و پس از داوری و انتخاب آثار برگزیده، در مراسم اختتامیه هر سازمان از دانش آموزان با آثار برتر تقدیر به عمل می آورد.

شایان ذکر است، هر یک از سازمانها یکی از مناطق را به عنوان معین انتخاب کرده که در این زمینه منطقه 15 به عنوان معین سازمان مدیریت پسماند می باشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب