امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12519 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

نخستین هکاتون توسن پایان یافت

خبرایران:پرونده نخستین دوره از هکاتون توسن با معرفی تیم‌های برتر و رونمایی از اپ استور توسن بوم بسته شد.
نخستین هکاتون توسن پایان یافت

به گزارش خبرایران از مؤسسه دیده‌بان آی‌تی، شرکت توسن به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید نرم‌افزارهای بانکی و در راستای توجه به فعالیت‌های استارتاپی و حمایت از آن‌ها، اولین چالش نوآوری خود را در قالب ماراتن برنامه‌نویسی بر پایه سرویس‌های بانکی با مشارکت دانشگاه امیرکبیر با معرفی برندگان این رقابت به پایان رساند.

مراسم اختتامیه این رقابت روز جمعه در دانشگاه امیرکبیر تهران با دفاع 23 تیم از اپلیکیشن های ارائه شده که پس از بررسی توسط هیئت داوران از میان 170 ایده ثبت نامی به مرحله نهایی راه یافته بودند، آغاز شد و سپس از تیم‌های برنده با ارائه جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.

در نخستین دوره از هکاتون توسن جایزه پنج میلیون تومانی ایده برتر به تیم قطره تعلق گرفت، تیم چوب‌خط با دریافت جایزه 20 میلیون تومانی برنده اول این رقابت شد، تیم هم‌پیمان با کسب عنوان دوم موفق به دریافت جایزه 10 میلیون تومانی شد و با تصمیم هیئت داوران دو تیم نیوو و موج موفق به کسب مقام سومی شدند و هرکدام یک جایزه پنج میلیون تومانی دریافت کردند.

همچنین در این مراسم از اپ استور توسن بوم رونمایی شد که 23 تیم ارائه دهنده ایده در این ماراتن می‌توانند اپلیکیشن خود را در آن عرضه کنند.

حسین رأسی، مدیرعامل شرکت توسن، در اختتامیه این مراسم ضمن اشاره به ارزش‌گذاری شرکت توسن برای نوآوری و حرکت‌های استارتاپی درباره سیلیکون ولی به‌عنوان الگوی جامع و موفقی از این جریان در حوزه آی تی جهان گفت: وجه تمایز دره سیلیکون از مراکز مشابه خود در سراسر جهان عبارت است از نیروی تخیل قوی، جسارت ریسک کردن و تجربه نامیدن هر شکست و ناکامی که از درون همه این خصایص نوآوری بیرون می‌آید. طبق آمار از هر صد استارتاپ دره سیلیکون 85 درصد آنها با شکست مواجه‌اند،15 درصد کمی موفق هستند و تنها یک درصد به موفقیت کامل دست می‌یابند.

وی افزود: آینده بوم خیال شماست و من امروز به شما می‌گویم که آینده بوم نانگاشته شماست و توسن یک قطعه از این بوم را برای شما آینده‌سازان جامعه فراهم ساخته است. از ریسک و ناکامی نهراسید و رویاهایتان را دنبال کنید.

وی همچنین از انتشار کتابی با عنوان «از صفر به یک» به قلم پیتر تیل و با ترجمه خود خبر داد و حاضران در این رقابت و فعالان حوزه استارتاپ را دعوت به مطالعه آن کرد.

دکتر مسعود صبایی، عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر و از داوران هکاتون توسن، نیز در سخنانی از تدوین برنامه راهبردی این دانشگاه برای تبدیل شدن به دانشگاه نسل 3 که شاخص‌ترین نمونه آن در جهان دانشگاه استنفورد است، خبر داد. وی اظهار امیدواری کرد که تا سال 1400 این چشم انداز تحقق یابد و هکاتون توسن را گامی در مسیر رفتن به سمت دانشگاه نسل سه دانست که در آن ارتباط نزدیک دانشگاه با صنعت و استفاده از پتانسیل‌های فضای آموزشی برای ارتقای رفاه جامعه و حل مسائل و مشکلات خدمت‌رسانی به مردم از اهداف اساسی محسوب می‌شود.

مهندس امید ترابی، قائم مقام شرکت توسن و عضو هیئت داوران مارتن برنامه نویسی توسن بوم نیز ضمن رونمایی از اپ استور توسن بوم و خوشامدگویی ورود 23 ایده راه یافته به این فضا با نگاهی امیدوارانه به حضور جوانان فعال و خلاق کشور در این رقابت گفت: شما آینده سازان صنعت آی تی کشور هستید و ما با هم در یک اکوسیستم هستیم.

گفتنی است چالش نوآوری توسن، اولین دوره ماراتن برنامه‌نویسی بر پایه سرویس‌های بانکی در ایران است که دسترسی کامل به سرویس‌های بانکداری الکترونیکی را به توسعه‌دهندگان داده تا ایده‌هایشان را در یک فضای واقعی عملی کنند و توسن بوم، رویکرد جدیدی است که شرکت توسن برای حل برخی معضلات سیستم بانکی و رویارویی با تغییرات متناوب و مکرر حوزه‌های کسب‌وکار و تکنولوژی آغاز کرده است. در اولین دوره این رقابت، مهلت ثبت‌نام ایده‌ها از ۱۵ شهریورماه تا ۱۵ مهرماه بود که پس از بررسی توسط داوران، اول آبان‌ماه راه‌یافتگان به مرحله نهایی چالش نوآوری توسن معرفی شدند. روز ششم آبان‌ماه جلسه هماهنگی با تیم‌های منتخب و تحویل مستندات و دسترسی به API توسن صورت گرفت و رقابت تیم‌ها از ۱۳ آبان‌ماه در دانشکده کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر آغاز شد و با مراسم اختتامیه و اهدای جوایز در ۱۵ آبان‌ماه به کار خود پایان داد.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب