امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12538 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبرداد؛

سوگواره خمسه باید مرکز تولید و تقویت تئاتر دینی شود

خبرایران: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه باید سوگواره خمسه در سطح سراسری برگزار شود، گفت: در واقع این سوگواره باید به مرکز تولید و تقویت تئاتر دینی کشور تبدیل شود و بتواند در هر فصل 5 نمایش را به اجرای عمومی برساند.
سوگواره خمسه باید مرکز تولید و تقویت تئاتر دینی شود

دومین جلسه شورای سیاست گذاری دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آئین های مذهبی خمسه روز گذشته 17 آبان ماه با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اعضای شورای سیاست گذاری متشکل از محمود عزیزی، حسین مسافرآستانه، شهرام کرمی و اصغر همت، علی اصغر خسروی دبیر سوگواره، امیرعبدالحسینی معاون هنری سازمان و امیرحسین شفیعی دبیر اجرایی سوگواره برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر سوگواره خمسه تنها رویداد دینی در حوزه تئاتر است باید به صورت سراسری برگزار شود؛ در واقع این سوگواره باید به مرکز تولید و تقویت تئاتر دینی کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه باید از هنر تئاتر حمایت همه جانبه صورت گیرد، گفت: تئاتر به عنوان یک هنر زنده می تواند در هر اجرای خود تجربه جدیدی را رقم بزند که این امر نیازمند حمایت است.

صلاحی به جایگاه ویژه تئاتر در انتقال مفاهیم به مردم اشاره کرد و بیان داشت: بیشتر کشورهای صاحب فرهنگ و هنرمنویات و مفاهیم خود را در قالب تئاتر به مردم انتقال می دهند اما متاسفانه ما در این امر ضعیف هستیم. ما نتوانستیم تئاتر انقلاب، دفاع مقدس و ... داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نیاز است دبیرخانه دائمی جشنواره های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکیل شود و به طور مثال اگر در حوزه نمایش سوگواره خمسه برپا می شود، در هر فصل باید بتواند پنج نمایش را تولید و به اجرای عمومی برساند زیرا سود و هدف ما در تئاتر، افزایش مخاطب است.

همچنین در این جلسه علی اصغر خسروی با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه سوگواره اظهار داشت: نیاز است به دلیل خلاء ایجاد شده در تئاتر دینی و مذهبی کشورباید برنامه ریزی و سیاست گذاری درست و مناسب با استفاده از هم اندیشی با هنرمندان صورت گیرد تا به واسطه برگزاری این سوگواره گامی مثبت در این حوزه برداریم.

دبیر سوگواره در خصوص بخش مدافعان حرم نیز گفت: در واقع تبلیغ و ترویج فرهنگ شهادت از وظایف اصلی این رویداد هنری محسوب می شود و ما سعی داریم به واسطه هنر نمایش در این سوگواره به رشادت های سربازان مدافع حرم بپردازیم.

دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین های مذهبی خمسه با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به دبیری علی اصغر خسروی از ۸ الی ۲۵ آذر ماه در تهران برپا می شود.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب