امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12562 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت الاسلام والمسلين امرودی اعلام کرد؛

اتاف جلوه عقلانيت مديريت شهري است/ امروز800 پروژه شهر تهران اتاف دارد

خبرایران: معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به اين كه امروز 800 پروژه شهرتهران اتاف دارد گفت: اتاف (ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه های شهری) جلوه ي عقلانيت مديريت شهري است.
اتاف جلوه عقلانيت مديريت شهري است/ امروز800  پروژه شهر تهران اتاف دارد

به گزارش خبرایران، حجت الاسلام والمسلين میثم امرودي در دومين اجلاس ارزيابي تاثير اجتماعي وفرهنگي با عنوان اتاف، 7سال علمكرد وافق هاي آينده كه امروز در تالار ايوان شمس برگزار شد؛ با اشاره به اينكه اتاف يعني گره زدن شهرساختني با عقلانيت وجلوه ي عقلانيت مديريت شهري گفت: امروز هفتمين سالگرد پديده زيربنايي اتاف به عنوان اتفاق مبارك در شهرداري تهران در حال برگزاري است.

وي اظهار اميدواری کرد در اين همایش بتوانیم ويتريني از اتاف را كه بايد برای سایر شهرها الگو قرار گيرد عنوان كنيم.

 امرودی خاطرنشان کرد: در گذشته شهرداري سازمان خدماتي بود اما با تغییر رویکرد شهرداری تهران و اتفاقي كه با طرح اتاف افتاد به نهاد اجتماعي تبديل شد.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران اظهار داشت: در فضايي كه به كارهاي خدماتي عمراني  عادت شده ایجاد تغيير نگاه و دیدگاه به شدت مشكل بود اما اتاف مسیر را براي اين مهم هموار كرد.

وی با اشاره به اينكه حدود 800 پروژه شهر تهران امروز اتاف دارد گفت: امروز عقلانیتي با اتاف در شهر حاكم است كه تهران را تبديل به شهري كرده كه در آن آيين شهروندي و حقوق شهروندي در همه موارد لحاظ مي شود.

امرودي ادامه داد: اتاف به شهروندان اين حق را داد كه از فضای شهری به خوبی استفاده کنند و تهران را به شهري شهروند مدار تبديل كرد.

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران  تصریح کرد: امروز در شهرداري تهران عقلانيت با اجرا گره خورده و چنانچه مديريت يكپارچه شهری اجرا نشود هزينه هاي سنگيني را تحميل خواهد کرد.

امرودي گفت: انشاءلله با اجراي طرح اتاف نوروز شاهد تهران بدون چهره آلوده و كارتن خواب و معتاد خواهيم بود.

وی با اشاره به اين كه امروز تهران از مرحله عمراني بايد جلو برود و توجه خود ر به شهروندان جلب كند بيان داشت: بعد از تبديل سازمان خدماتي به نهاد اجتماعي مرحله بعدي نگاه فرهنگي است يعني هر اتفاقي که مي افتد بايد ديد به لحاظ فرهنگي چه تاثيري دارد.

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران اظهار داشت: اگر اتاف در پروژه ها در نظر گرفته نشود ضرر آن غير قابل جبران است و منافع این طرح برای شهر و شهروندان بيشتر خواهد بود.

وي با بيان اينكه بسياري از پروژه ها به دليل نداشتن اتاف متوقف شده  است، گفت: در هر پروژه اي نيازمند اتاف است و بدون اتاف به اهداف خود دست نمي يابد.

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران افزود:همچنان كه روند اجتماعي اتاف ادامه دارد بايد هدف فرهنگي نيز برايش تعريف شود .

وي با اشاره به اينكه شهرداري تهران با رویکرد تامین امنیت و آرامش براي شهروندان تلاش می كند، خاطر نشان كرد: هر پروژه محيط زيست عمراني يا خدماتي قبل از اجرا نيازمند نگاه و هدف فرهنگي است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب