امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12591 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱:۲۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشورخبرداد؛

صدور بیش از ۵۰ هزار سند اراضی ملی با مالکیت دولت/ ۸۶ درصد از کل خدمات سازمان ثبت به شکل الکترونیک ارائه شده/ از هر ۵ ازدواج یک مورد به طلاق منتهی می‌شود

خبرایران: احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت در ۷ ماهه نخست امسال ۳۴ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۸۶۰ خدمت به مردم ارائه کرده و ۸۶ درصد از کل خدمات سازمان ثبت به شکل الکترونیک ارائه شده است.
صدور بیش از ۵۰ هزار سند اراضی ملی با مالکیت دولت/ ۸۶ درصد از کل خدمات سازمان ثبت به شکل الکترونیک ارائه شده/ از هر ۵ ازدواج یک مورد به طلاق منتهی می‌شود

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «سازمان ثبت اسناد و املاک کشور» صبح امروز شنبه ۲۳ آبان ماه ۹۴ با حضور« احمد تویسرکانی» معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اصحاب رسانه در سالن جلسات ساختمان مرکزی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزارو دراین نشست خبری «احمد تویسرکانی» رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخصوص عملکرد سازمان ثبت اسناد واملاک کشوردر ۷ ماهه نخست امسال اظهارداشت: خوشبختانه سازمان ثبت در اصلاح فرایند خدمات رسانی و تحول اداری پیشتاز بوده است و این سازمان با برون‌رفت از شیوه‌های سنتی و استفاده از فناوری‌های نوین موجب کاهش ده‌ها میلیون مراجعه و مکاتبه به سازمان ثبت شده است که به همین نسبت کاهش فساد اداری و تخلف را شاهد بودیم.

تویسرکانی تصریح کرد: سازمان ثبت در ۷ ماهه نخست امسال ۳۴ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۸۶۰ خدمت به مردم ارائه کرده و ۸۶ درصد از کل خدمات سازمان ثبت به شکل الکترونیک ارائه شده است.

وی با اشاره به صدور یک میلیون و ۷۴۱ هزار و ۸۷ سند مالکیت خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت در حوزه اسناد کشاورزی بیش از ۴ هزار سند و در حوزه اسناد اراضی ملی بیش از ۵ هزار سند مالکیت صادر شده است و همچنین در ۷ ماهه نخست امسال در حوزه مسکن مهر ۳۵ هزار و ۹۷۱ سند در دفاتر اسناد رسمی صادر شده ضمن اینکه ۷ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۱۸۲ سند رسمی نیز تنظیم کردیم که البته این رقم کاهش ۱۹ درصدی داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به صدور اسناد رسمی خرید و فروش افزود: به طور متوسط در ماه، در هر دفترخانه ۱۵۲ سند تنظیم شده که بیشترین اسناد صادره مربوط به استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و کمترین آن مربوط به استان‌های ایلام و خراسان شمالی بوده است و بیشترین اسناد خرید و فروش به ترتیب در تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس به ثبت رسیده، کمترین اسناد نیز در استان‌های ایلام و کهکیلویه و بویراحمد ثبت شده است.

وی عنوان داشت: در ۱۶ درصد اسنادی که صادر شده، یک طرف شخصیت حقوقی همچون دولت یا سازمان‌ها بوده است همچنین در این مدت ۲۲ هزار و ۷۷۳ سند برای اتباع خارجی تنظیم شده که بیشترین آن مربوط به تعهدنامه و وکالت بوده است.

معاون رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در راستای اجرای کاداستر جامع کشور از ابتدا تا پایان شهریورماه سال ۹۴ در بخش کاداستر منابع طبیعی نقشه ۶۴ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۸۱۵ هکتار در بانک اطلاعاتی کاداستر پلاک‌گذاری و از این میزان میلیون و ۶۹۰ هزار و ۳۵۲ هکتار به ثبت رسیده است.

تویسرکانی ادامه داد: همچنین در ۷ ماه نخست امسال ۲۶ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۵۳۶ استعلام از پایگاه شناسه ملی اشخاص حقوقی به صورت الکترونیکی پاسخ داده شده ضمن اینکه هزار و ۱۶۹ اختراع، ۸ هزار و ۷۵۹ علامت تجاری، ۲ هزار و ۳۷۲ طرح صنعتی و ۲ هزار و ۲۱ اظهارنامه ثبت بین‌المللی مادرید نیز به ثبت رسیده است.

وی درباره آمار طلاق گفت: در این مدت، ۹۰ هزار و ۷۰ طلاق ثبت شده است که یک درصد رشد داشته است؛ بیشترین طلاق ثبت شده برای آریالایان بین ۳۰ تا ۳۴ سال و برای بانوان بین ۲۵ تا ۲۹ سال بوده است و از هر ۵ ازدواج، یک مورد به طلاق منتهی می‌شود بیش از ۴۵ درصد طلاق‌ها در ۵ سال اول زندگی اتفاق می‌افتد.

تویسرکانی ادامه داد: طبق گزارش استخراج شده از سامانه ثبت ازدواج و طلاق بیشتر ازدواج‌های ثبت شده یعنی بیش از ۳۸ درصد مربوط به رده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و بیشتر ازدواج‌های ثبت شده زوجه به میزان ۳۱ درصد مربوط به رده سنی ۲۰ تا ۲۴ سال بوده است و همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین طلاق‌های ثبت شده زوج به میزان ۲۴٫۶ درصد مربوط به رده سنی ۳۰ تا ۳۴ سال و بیشتر طلاق‌های ثبت شده زوجه نیز به میزان ۲۲٫۸ درصد مربوط به رده سنی ۲۵ تا ۲۹ سال بوده است.

وی افزود: در ۷ ماهه نخست امسال بیشترین ثبت ازدواج بر حسب تحصیلات با ۶۷ درصد مربوط به تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم، ۳۲ درصد مربوط به تحصیلات دانشگاهی و حوزوی و یک درصد نیز نامشخص بوده است. همچنین بیشترین ثبت ازدواج زوجه بر حسب تحصیلات با ۶۵ درصد مربوط به تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم، ۳۳ درصد مربوط به تحصیلات دانشگاهی و حوزوی و ۲ درصد نیز نامشخص بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در ۷ ماهه اول سال ۹۴، بیشترین ثبت طلاق زوج بر حسب تحصیلات با ۶۹ درصد مربوط به تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم، ۱۵ درصد تحصیلات دانشگاهی و حوزوی و ۱۶ درصد نیز مربوط به افراد بیسواد بوده است. همچنین بیشترین طلاق زوجه بر اساس تحصیلات با ۶۶ درصد مربوط به تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم، ۱۸ درصد مربوط به تحصیلات دانشگاهی و حوزوی و ۱۶ درصد نیز مربوط به افراد بیسواد و نامشخص بوده است.

تویسرکانی عنوان داشت: بارزترین علل طلاق مربوط به مسائلی همچون عدم تفاهم و امکان سازش، دخالت خانواده‌ها، ترک زندگی، محقق نشدن شروط ضمن عقد و اعتیاد به مواد مخدر یا مشروبات الکلی است که ۶۳ درصد از عوامل طلاق را تشکیل می‌دهد. همچنین علت ۸ درصد طلاق‌های ثبت شده در ۷ ماهه گذشته فقر مالی بوده است.

وی ادامه داد: طبق آمارهای موجود در ۷ ماهه گذشته طلاق در ۷۱ درصد استان‌های کشور دارای رشد و ۲۹ درصد استان‌ها نیز رشد طلاق منفی بوده است و طبق آمارها بیشترین افزایش طلاق در استان‌های کهکیلویه و بویراحمد و قزوین بوده است و استان‌های قم و اردبیل نیز در ۷ ماهه گذشته کاهش چشمگیر طلاق را داشته‌اند.

تویسرکانی با بیان اینکه در ۷ ماهه گذشته سال ۹۴ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۹۸ طلاق صادر شده است، افزود: بر این اساس به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، استان‌های خراسان رضوی، گیلان و کرمانشاه دارای بیشترین و استان‌های سیستان و بلوچستان و بوشهر دارای کمترین میزان طلاق بوده‌اند.

معاون رئیس قوه قضاییه از صدور بیش از ۵۰ هزار سند اراضی ملی با مالکیت دولت خبر داد و ادامه داد: در این مدت ۳۵ هزار و ۹۷۱ سند مسکن مهر نیز ثبت شده است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب