امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12595 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل سلامت شهرداری تهران اعلام کرد؛

ویژه برنامه های هفته دیابت در پایتخت/ برگزاری 1200کارگاه آموزشی با موضوع دیابت/ تست رایگان دیابت از شهروندان در ایستگاه های غربالگری مناطق 22 گانه تهران

خبرایران: مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به راه اندازی ایستگاه های غربالگری در مناطق 22گانه در هفته دیابت گفت: از دیگر برنامه های هفته دیابت برگزاری ورزش صبحگاهی و پیاده روی نمادین با حدود 30000 مخاطب در شهر تهران است.
ویژه برنامه های هفته دیابت در پایتخت/ برگزاری 1200کارگاه آموزشی با موضوع دیابت/ تست رایگان دیابت از شهروندان در ایستگاه های غربالگری مناطق 22 گانه تهران

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سمانه زمانی با بیان اینکه  14 نوامبر مصادف با 23 آبان ماه روز جهانی دیابت است، گفت: هدف این روز آگاه‌کردن مردم از اهمیت روزافزون بیماری دیابت است. مراسم روز جهانی دیابت همه ساله توسط فدراسیون بین‌المللی دیابت برنامه‌ریزی شده و برنامه‌های آن در سراسر جهان اجرا می‌شود. هدف این فدراسیون از سال 2014 تا  2016 زندگی سالم با دیابت است. روز جهانی دیابت در تمام دنیا توسط 200 انجمن جهانی دیابت در بیش از 160 کشور گرامی داشته می‌شود.

وی ادامه داد: اداره کل سلامت شهرداری تهران با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمانهای دولتی، غیردولتی و سایر ذینفعان درصدد است در هفتۀ ملی دیابت (26-20 آبان ماه) ویژه برنامه‌هایی را در راستای آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی و پیشگیری از بیماری دیابت به مرحلۀ اجرا در‌‌آورد.

 

بهره مندی  84هزار شهروند  از کارگاه های آموزشی دیابت

زمانی با اشاره به روزشمار هفته ملی دیابت عنوان کرد: در تمامی روزهای نامگذاری شده  هفته برگزاری، کارگاه و دوره‌های آموزشی با موضوع دیابت به تعداد 1190 اجرا و 73900 نفر مخاطب غربالگری دیابت که حدود 83800 نفر از شهروندان تهرانی از آن بهره‌مند خواهندشد.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران در ارتباط  با انجام غربالگری ضمن اشاره به راه اندازی  پایگاه و ایستگاه ها  در مناطق  22گانه اظهارداشت:  تست دیابت در خانه‌های سلامت، سرای محلات، مساجد، بوستان ها، دبیرستان ها، دانشگاه ها، فرهنگسراها، ورزشگاه ها و مجموعه‌های ورزشی، کارخانه‌ها، حسینیه‌ها، مراکز شهربانو، مراکز بهداشت و درمانگاه ها،  میادین بزرگ شهر، بازارها و پاساژها، مجتمع های مسکونی، شهرک های مسکونی، پایگاه های بسیج، امامزاده‌ها، باغ موزه قصر، بازارهای روز و میادین میوه و تره‌بار و ایستگاه های مترو انجام می گیرد.

 

برپایی 300 غرفه ایستگاه سلامت برای 50 هزار شهروند

 زمانی با بیان اینکه روز دوم به نام دیابت و همایش علمی برگزار می شود، ادامه داد: استقرار ایستگاه ها و پایگاه های سلامت با  300غرفه که 50000 نفر از شهروندان از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی در ادامه به معرفی کانونهای اجتماعی سلامت محور دیابت پرداخت و عنوان کرد: کانونهای پیشگیری از دیابت محلات شهر تهران در این هفته به صورت داوطلبانه و مردمی به برنامه ریزی و انجام فعالیت های مرتبط با این هفته خواهند پرداخت که بعنوان ساختار و شبکه ای منسجم در سطح محلات محسوب می گردند

مدیر کل سلامت به برگزاری همایش های منطقه‌ای دبیران کانون های پیشگیری از دیابت محلات اشاره کرد و بیان داشت:  تقدیر از فعالیت های داوطلبانه دبیران و اعضای فعال کانون های پیشگیری از دیابت محلات شهر تهران و تشکیل حلقۀ آبی انسانی در بوستان ها، میادین بزرگ شهر، برج آزادی، مدارس، هنرستان های شهر تهران با حدود 12000 نفر مخاطب از دیگر برنامه های ما در این هفته است .

 

پیاده رودی 30 هزار شهروند پایتخت

زمانی از دیگر برنامه های هفته دیابت را برگزاری ورزش صبحگاهی و پیاده‌روی نمادین با حدود 30000 نفر مخاطب در شهر تهران خواند و گفت: برگزاری اردوهای آموزشی، تفریحی، فرهنگی و زیارتی با حدود 5000 نفر مخاطب و مسابقات علمی، نقاشی، کاردستی، صنایع دستی و مقاله‌نویسی با موضوع سلامت و مسابقات ورزشی مثل: شطرنج، طناب‌کشی، دارت، دوچرخه سواری به تعداد 223 اجرا و حدود  10000 مخاطب اجرا خواهد شد.

وی در پایان  به « جشنواره  دیابت و تغذیه سالم» با مشارکت همه سازمانها، نهادها NGO های فعال و ذینفعان این حوزه اشاره و بیان داشت: «جشنواره دیابت و تغذیه سالم » با حضور بیش از 4000  نفر از اعضا کانونهای پیشگیری از دیابت محلات شهر تهران خواهد شد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب