امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12597 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۳:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مطرح کرد؛

سینما می‌تواند به آموزش عمق ببخشد

خبرایران: رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در روزهای آغازین جشنواره فیلم رشد درخصوص اهمیت نقش سینما در آموزش گفت: سینما هنری به شدت تاثیر گذار است که می‌تواند فاصله‌ها را نزدیک کند و آموزش را عمق ببخشد.
سینما می‌تواند به آموزش عمق ببخشد

محی‌الدین بهرام محمدیان که سازمان متبوعش میزبان مهم‌ترین رویداد فرهنگی هنری عرصه تعلیم و تربیت یعنی جشنواره بین‌المللی فیلم رشد است در گفت و گویی با خبرنگار ستاد خبری جشنواره درخصوص اهمیت هنر سینما گفت: سینما هنری به شدت تاثیر گذار است که می‌تواند فاصله‌ها را نزدیک کند، زمان را فشرده سازد، آموزش را عمق ببخشد و مفاهیم مجرد ذهنی را به صورت حسی درآورد.

وی سپس به حضور هنر سینما در آموزش و پرورش امروز کشور اشاره کرد و گفت: ما سینما را به کتاب‌های درسی آوردیم و در هنرستان هم رشته سینما داریم ولی مهم‌تر از آن این است که ما از هنر هفتم در آموزش استفاده کنیم، لذا یکی از اجزاء بسته‌های آموزشی ما فیلم‌های آموزشی هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در این بسته‌های آموزشی سهم رسانه‌های تصویری بیش از بقیه است و این سهم در آینده بیشتر هم خواهد شد.

گفتنی است در مراسمی که عصر روز جمعه 22 آبان 94 در سالن امیرکبیر مدرسه دارالفنون برگزار شد مسئولان وزارت آموزش و پرورش، فرهنگیان و دانش‌آموزان فعال در عرصه فیلمسازی و نیز جمعی از فیلمسازان مطرح داخلی و خارجی آغاز به کار چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد را جشن گرفتند.

این جشنواره تا 29 آبان ماه  همزمان با تهران در 5 استان دیگر کشور در بخش های فیلم داستانی بلند، فیلم داستانی کوتاه، فیلم مستند، فیلم مستند آموزشی و انیمیشن برگزار خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب