امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12623 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۴:۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مجتبی امینی اعلام کرد؛

دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما امسال در 4 بخش برگزار می‌شود/ اضافه شدن بخش ویژه «عروج از منا» دردوره دوم/اهدای20 پرستوی زرین و 20 دیپلم افتخار به برگزیدگان

خبرایران: مجتبی امینی دبیردومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما گفت: دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما در سال جاری و در 4 بخش فیلم‌نامه فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی و نسل نو برگزار می‌شود.
دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما امسال در 4 بخش برگزار می‌شود/ اضافه شدن بخش ویژه «عروج از منا» دردوره دوم/اهدای20 پرستوی زرین و 20 دیپلم افتخار به برگزیدگان

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما» عصر امروز26 آبان 1394 با حضور «مجتبی امینی» دبیردومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما ،«کاظمی زاده» قائم‌مقام دبیر جشنواره و اصحاب رسانه در موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار ودراین نشست خبری «مجتبی امینی» دبیر دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سمااظهارداشت: نخستین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «سما» سال گذشته برگزار شد.

دبیر دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما تصریح کرد: در دوره نخست این جشنواره چیزی در حدود 2 هزار اثر به دبیرخانه ارسال‌شده بود و در قالب این دوره از جشنواره شاهد برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور «بهروز افخمی» و «مهرداد اسکویی» بودیم.

وی ادامه داد: امسال نیز با توجه به تجربیاتی که از برگزاری جشنواره سال قبل داریم سعی می‌کنیم تا در قالب این جشنواره کارگاه های آموزشی بسیار خوب و باکیفیتی را برگزار کنیم و دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما در سال جاری و در 4 بخش فیلم‌نامه فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی و نسل نو برگزار می‌شود.

امینی خاطرنشان کرد: در این دوره بخش ویژه «عروج از منا» نیز به بخش‌های قبل اضافه‌شده است و بخش نسل نو مختص فیلم‌سازان زیر 25 سال است. در این بخش فیلم‌سازان جوان و بااستعداد می‌توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند. همچنین در بخش "عروج از منا" به علت فاجعه منا به این جشنواره اضافه‌شده است.

وی اضافه کرد: این بخش از جشنواره را به دلیل فاجعه تلخ منا و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای همدردی با حجاج جان‌باخته در این حادثه تأسف‌برانگیز برگزار می‌کنیم. علاقه‌مندان به شرکت در این بخش می‌توانند اثر مستند و یا فیلم‌نامه‌ای را که در دست دارند به این جشنواره ارسال کنند.

دبیر دومین جشنواره فیلم کوتاه سما یادآور شد: اگر بخواهیم به جوایز این دوره از جشنواره اشاره‌کنیم باید عرض کنم که 20 پرستوی زرین و 20 دیپلم افتخار برای برگزیدگان این دوره از جشنواره در نظر گرفته‌شده است.

امینی افزود: به‌منظور داوری هرچه بهتر آثار ارسالی به این دوره از جشنواره فیلم سما از 4 حیات داوری متشکل از 24 نخبه عرصه فرهنگ و هنر استفاده می‌کنیم. بر این اساس که آن‌ها بعد از 30 آذر که آخرین‌مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این دوره از جشنواره است کار داوری را آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: فعالیت دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه سما از اول آبان ماه سال جاری آغازشده است و علاقه‌مندان به ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا 30 آذرماه فرصت دارند تا آثار خود را ارسال کنند.

دبیر دومین جشنواره فیلم کوتاه سما خاطرنشان کرد: تعداد 2 هزار اثر در نخستین دوره این جشنواره به دبیرخانه ارسال‌شده بود و تا امروز هم 400 اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال‌شده است و در حقیقت "سما" که نام این جشنواره است مخفف اسم شهید مرتضی آوینی است. معنا و مفهوم این جشنواره هم بر اساس شخصیت و روحیات این شهید بزرگوار است.

درادامه این نشست خبری کاظمی زاده قائم‌مقام دبیر دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما نیزطی سخنانی اظهارداشت: شهید مرتضی آوینی پیش از آنکه با مستندهای خود شناخته شود با آثار و کتاب‌های برجای‌مانده از خود شناخته‌شده بود. بر همین اساس هم هست که رهبر معظم انقلاب اسلامی لقی سید شهیدان اهل‌قلم را به این شهید بزرگوار دادند.

قائم‌مقام دبیر دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه سما ابرازداشت: شهید آوینی در دوران زندگی خود و تا زمان شهادت سبک زندگی ایرانی اسلامی را در آثار و کارهای خود آورده و به این موضوع بسیار توجه کرده بود. بر این اساس حتی تندیس‌های این جشنواره را هم با توجه به آثار شهید آوینی انتخاب کرده‌ایم و با توجه به وقایع تلخ منا می‌توانیم اشاره‌کنیم که این رویداد ناگوار بستر مناسبی است که بر اساس آن فیلم‌نامه‌ها و آثار بسیار خوبی تولید و به این جشنواره ارسال شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب