امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12626 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مجتبی میرزایی نسب اعلام کرد؛

برگزاری دهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های مساجد کشور/ تغییر عمده ای در رده سنی مسابقات/هدف این مسابقات کشف و شناسایی استعداد های نهفته قرآنی در کانون های مساجد

خبرایران: مدیرکل جشنواره های فرهنگی هنری مساجدکشورگفت: هدف دهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان کشف و شناسایی استعداد های نهفته قرآنی در کانون های مساجد و ایجاد فضای رقابتی در کانون های مساجد است.
برگزاری دهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های مساجد کشور/ تغییر عمده ای در رده سنی مسابقات/هدف این مسابقات کشف و شناسایی استعداد های نهفته قرآنی در کانون های مساجد

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری تشریح مرحله استانی دهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» ویژه اعضای کانون های مساجد کشور قبل از ظهر امروز 26 آبان ماه«مجتبی میرزایی نسب»مدیرکل جشنواره های فرهنگی هنری مساجدکشورو اصحاب رسانه دردبیرخانه کانون های مساجد استان تهران برگزار ودراین نشست«مجتبی میرزایی نسب» مدیر کل جشنواره های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهارداشت: واژه «مدهامتان» برگرفته از آیه 64 سوره الرحمن به عنوان نام اصلی این مسابقات انتخاب شده است.

مدیرکل جشنواره های فرهنگی هنری مساجدکشور تصریح کرد: دهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های مساجد کشور برگزارو برای دهمین دوره این مسابقات آیین نامه ای در دو بخش فنی و اجرایی طراحی و مطالب و جزییات برگزاری این جشنواره از ابتدای شهریور به کلیه دبیرخانه استانی اعلام شد.

وی عنوان داشت: دبیرخانه های کانون های مساجد استان ها موظف شدند در یک بازه زمانی سه ماهه مرحله استانی این جشنواره را برگزار کنند و تاکنون 26 استان از اوایل 26 مهرماه مرحله استانی جشنواره را برگزار کردند و تا پایان هفته جاری استان های باقی مانده مرحله استانی را برگزار می کنند.

میرزایی نسب تاکید کرد: اتفاق خوبی که در این دوره از جشنواره رخ داد و نسبت به سال های قبل شرایط ویژه ای را مهیا کرد، تغییر عمده ای در رده سنی مسابقات بود.

وی افزود: مسابقات در سال های گذشته در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 برگزار می شد که با توجه به ارتقای سطح کیفی جشنواره مدهامتان در سال های گذشته سهمیه ای از مسابقات قرآنی اوقاف برای رتبه های اول رشته های حفظ کل و قرائت مدهامتان در نظر گرفته شد .

مدیرکل جشنواره های فرهنگی هنری مساجدکشور خاطرنشان کرد: بر اساس تغییرات رتبه های اول مسابقات قرآنی مدهامتان در مرحله کشوری به مسابقات اوقاف راه می یابند و تغییرات در رده سنی بر اساس آیین نامه مسابقات اوقاف بوده است و به رده سنی 18 سال افزایش یافت. بنابراین مسابقات مدهامتان در رده سنی 18 تا 30 سال برگزار می شود.

وی اضافه کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان در مرحله استانی در هفت رشته برگزار می شود و رشته های قرائت، حفظ اجزای 10 جزء، 20 و کل قرآن، ترتیل، اذان، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه، صحت حمد و سوره و اذکار نماز از رشته های این جشنواره در مرحله استانی هستند.

مدیرکل جشنواره های فرهنگی هنری مساجدکشور یادآورشد: یکی دیگر از اتفاقات خوب این جشنواره را ورود جدی برگزاری جشنواره برای خواهران بود که دبیرخانه های استانی برای اولین بار موظف شدند به ویژه در رشته های حفظ، مفاهیم ، صحت حمد و سوره و اذکار نماز را برگزار کنند.

وی ادامه داد: در مرحله کشوری از برگزیدگان استان ها در بخش خواهران هم در رشته حفظ کل و 20 جز نمایندگانی را خواهیم داشت و بسیاری از استان ها در مرحله شهرستانی و منطقه ای نیز این مسابقات را برگزار کردند و طبق آمار 27 هزار نفر از اعضای کانون های مساجد در این مسابقات شرکت داشتند و پیش بینی می شود با برگزاری این مسابقات در دیگر استان ها تا پایان این هفته آمار افزایش یابد.

میرزایی نسب عنوان داشت: آنچه که مهم بود بخش کیفی این جشنواره بود، هدف این مسابقات کشف و شناسایی استعداد های نهفته قرآنی در کانون های مساجد، ایجاد فضای رقابتی در کانون های مساجد بود و بر همین اساس برنامه ریزی برای این جشنواره در دستور کار قرار گرفت و از طرفی دبیرخانه های استانی کانون ها نیز به دنبال شناسایی استعدادهای قرآنی استان های خودشان بودند.

وی با اشاره به ویژگی های قرآنی «مدهامتان» هم افزود: از جمله ویژگی های این جشنواره این است که در رده سنی 8 تا 30 سال، ویژه نوجوانان و جوانان برگزار می شود و این مسابقات ویژه اهالی مسجد است و تنها اعضای کانون های مساجد می توانند در این مسابقات شرکت کنند.

میرزایی نسب با اشاره به برگزاری رشته مفاهیم و تفسیر در 29 آبان تصریح کرد: این دوره از مسابقات برای نخسین بار در رشته های مفاهیم و تفسیر به صورت مجازی هم برگزار می شود و تلاش می کنیم در بحث حضور خواهران در رشته های مدنظر و در حوزه برادران در بخش کیفی ورود خوبی داشته باشیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب