امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12645 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۵:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نماینده سازمان آموزش و پرورش استثنایی در جشنواره رشد؛

هنرمندان و فیلمسازان برای گرفتن ایده به مدارس استثنایی بیایند

خبرایران: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور همچون سال‌های گذشته به عنوان یکی از حامیان جشنواره فیلم رشد از فیلم‌های منتخب ساخته شده با موضوع آموزش استثنایی تقدیر خواهد کرد.
هنرمندان و فیلمسازان برای گرفتن ایده به مدارس استثنایی بیایند

به گزارش خبرایران از ستاد خبری جشنواره رشد، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور همچون سال‌های گذشته به عنوان یکی از حامیان جشنواره فیلم رشد از فیلم‌های منتخب ساخته شده با موضوع آموزش استثنایی تقدیر خواهد کرد.

محمدحسین خدری کارشناس مسئول فرهنگی هنری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور که در کنار همکارانش داوری آثار بخش آموزش استثنایی را برعهده داشته است به خبرنگار ستاد خبری جشنواره درخصوص معیارهای این سازمان در انتخاب آثار گفت: شناخت توانمندی‌های معلولان جامعه به منظوررسیدن به استقلال فردی و اجتماعی یکی از معیارهای مورد نظر سازمان در انتخاب آثار این بخش است.

وی افزود: همچنین پرداختن به نقشی که خانه و مدرسه در آموزش مهارت‌های زندگی جهت آماده سازی این عزیزان برای ورود به اجتماع دارند از مهم‌ترین مواردی است که مایلیم در این فیلم‌ها به آن پرداخته شود.

این کارشناس فرهنگی هنری ادامه داد:  نیز نوع تعاملی که باید بین معلم و مربی و سازمان مربوطه با این افراد برقرار شود تا بتوان بیشترین بهره را برای رسیدن به این اهداف ببریم جزو معیارهای اصلی در انتخاب آثار است.

خدری در پاسخ به این پرسش که آیا معیارهای یادشده در آثار ارسالی به جشنواره چهل و پنجم رشد مدنظر قرارگرفته است اظهار داشت: متاسفانه از میان 8 فیلم ارسال‌شده برای این بخش، که امروز بازبینی کردیم، تقریبا بیشتر آثار در پرداختن به معیارهای مورد نظر سازمان آموزش و پرورش استثنایی ضعیف عمل کردند، به جز یکی دو مورد که در بیانیه هیئت داوران به آن اشاره خواهد شد.

وی به لزوم ایجاد زمینه برای تعامل مستقیم میان فیلمسازان و سازمان آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و گفت: اگر فیلمسازی مایل به کار در این حوزه باشد و بتواند سیاست‌های استراتژیک سازمان درخصوص دانش‌آموزان کم‌توان جسمی و ذهنی را به تصویر بکشد، بی‌شک جای مذاکره دارد و ما از آن استقبال می‌کنیم.

در پایان از فراموش شدن مباحث بعد از برگزاری جشنواره انتقاد کرد و گفت: متاسفانه به محض تمام شدن جشنواره این بحث‌ها و تعاملات فراموش می‌شود. ما امیدواریم فضایی ایجاد شود تا هنرمندان و فیلمسازانی که علاقه‌مند به کار در این حوزه هستند به مدارس ما بیایند و از نزدیک با دانش‌آموزان و معلمان گفت و گو کنند. من اطمینان دارم از این طریق ایده های تازه‌ای به ذهنشان خواهد آمد.

گفتنی است چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از 22 تا 29 آبان ماه 94 همزمان با تهران در 5 استان گیلان، مرکزی، خراسان شمالی، هرمزگان و سواحل مکران برگزار می‌شود. از برگزیدگان جشنواره در مراسم اختتامیه که روز جمعه 29 آبان در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود تقدیر خواهد شد.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب