امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12656 تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۴:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آیا گمانه زنی ها رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت؛

جنگ ستارگان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما / پیش فروش 50 میلیون دلاری یک ماه پیش از اکران

خبرایران: برای بیشتر فیلم‌ها 50 میلیون دلار فروش در افتتاحیه یک رویا به شمار می‌آید، اما «جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد» چهار هفته پیش از ظاهر شدن بر پرده سینما بیش از 50 میلیون دلار بلیت فروخته است.
جنگ ستارگان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما / پیش فروش 50 میلیون دلاری یک ماه پیش از اکران

به گزارش خبرایران، تا اینجای کار هفتمین فیلم از سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» رکورد پیش‌فروش را در تاریخ سینمای جهان شکسته است. به گمان بسیاری از کارشناسان صنعت سینمای جهان این نشانی از خیز قدرتمند این فیلم برای شکستن رکورد «آواتار» و تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان است. بدون تردید تا زمان اکران فیلم در تاریخ 17 دسامبر رکورد پیش فروش بلیت این فیلم بسیار بیشتر از این مبلغ نیز خواهد شد.

«نیرو برمی‌خیزد» برای رسیدن به این هدف نخست باید رکورد فروش 761 میلیون دلاری «آوتار» در سینماهای آمریکای شمالی را بشکند. از دید کارشناسان هالیوود با در نظر گرفتن پیش فروش رکوردشکن «نیرو برمی‌‌خیزد» و زمان اکران مناسب فیلم احتمال شکستن رکورد «آواتار» بسیار زیاد است.

اما با در نظر گرفتن اینکه «آواتار» بیش از دو میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته است، یکی از فاکتورهای مهم برای تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما جلب مخاطب در بازارهای بزرگ خارج از آمریکای شمالی مانند چین و روسیه است که البته «جنگ ستارگان» در آن کشورها به اندازه کشورهای غربی شناخته شده و پرطرفدار نیست.

شرکت دیزنی که در سال 2011 لوکاس فیلم را به قیمت 4 میلیارد دلار خریداری کرده است، اکنون امید زیادی دارد که با ارائه «جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد» این خرید را به یک تجارت پرسود تبدیل کند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب