امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 12674 تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدحسین ایمانی خوشخو اعلام کرد؛

برگزاری اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی یک کار ضروری وغیرتکراری است/ دربحث تبلیغات محیطی یک آشفتگی درکشوروجود دارد/ درکلانشهری تهران با وجود تبلیغات محیطی، شهر به رسانه‌ای بزرگ تبدیل می‌شود

خبرایران: رییس اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی گفت: برگزاری اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی یک کار ضروری و غیرتکراری است چرا که در بحث تبلیغات محیطی یک آشفتگی به دلیل نبود یک برنامه مدون در کشور وجود دارد.
برگزاری اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی یک کار ضروری وغیرتکراری است/ دربحث تبلیغات محیطی یک آشفتگی درکشوروجود دارد/ درکلانشهری تهران با وجود تبلیغات محیطی، شهر به رسانه‌ای بزرگ تبدیل می‌شود

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی» صبح امروز شنبه 30 آبان 1394 با حضور«محمدحسین ایمانی خوشخو» رییس اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی و رئیس دانشگاه علم و فرهنگ ،«محمدمهدی اخویان» رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ و رییس شورای سیاستگذاری اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی ،«مهدی جعفریان» دبیر اجرایی اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی و اصحاب رسانه دردانشگاه علم و فرهنگ برگزار ودراین نشست خبری«محمدحسین ایمانی خوشخو» رئیس دانشگاه علم و فرهنگ اظهارداشت: برگزاری اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی یک کار ضروری و غیرتکراری است. چرا که هر کنفرانس و همایشی که جهاد دانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌کند برای پاسخگویی به یکی از نیازهای فوری جامعه شکل گرفته است.

ایمانی خوشخو تصریح کرد: در بحث تبلیغات محیطی یک آشفتگی در کشور وجود دارد که دلیل آن نبود یک برنامه مدون است. ما تبلیغات شهری را از چند بعد باید بسنجیم که شامل ابعاد علمی، تجاری و فرهنگی می‌شود.

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ عنوان داشت: اگر به این سه بعد با هم توجه شود به تبلیغات محیطی سالم و هدفمند خواهیم رسید و تجربه نشان داده که در مقاطع زمانی مختلف تنها به یکی از این ابعاد بیشتر توجه شده است که این موضوع کارآیی تبلیغات محیطی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ابرازداشت: با غلبه تبلیغات تجاری، نگاه فرهنگی و علمی به حداقل می‌رسد. برگزاری کنفرانس‌هایی از این دست به دستگاه‌های متولی کمک می‌کند تا با آمادگی بیشتر به بحث تبلیغات پس از تحریم توجه کنند و چارچوب علمی برای آن تدوین کنند و در کلانشهری چون تهران که فرصت کمتری برای توجه به رسانه‌ها وجود دارد، با وجود تبلیغات محیطی، شهر به رسانه‌ای بزرگ تبدیل می‌شود. بنابراین می‌بایست یک موازنه علمی در نگاه به تبلیغات محیطی داشته باشیم.

 

اخویان : در حال حاضر کل شهر تهران به یک کمپ تبلیغاتی تبدیل شده است

 

محمدمهدی اخویان، رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ و رییس شورای سیاستگذاری اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: تبلیغات از ویژگی‌های ورود به هزاره سوم و جهانی شدن است. چرا که در حال حاضر کل شهر تهران به یک کمپ تبلیغاتی تبدیل شده است.

رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: اجناس تبلیغاتی فراوانی در سطح شهرها دیده می‌شود که چنانچه تصفیه نشوند به یک معضل بزرگ تبدیل می‌شوند.

وی یادآورشد: دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان اولین مرکز دانشگاهی به این عرصه ورود کرده است چراکه معتقدیم دانشگاه‌ها می‌توانند برای مشاوره و غربالگری تبلیغات محیطی به دستگاه‌های متولی کمک کنند و تبلیغات، ذائقه شهروندان را تغییر می‌دهد، این کنفرانس برای بررسی علمی چالش‌های تبلیغات محیطی برگزار می‌شود.

رییس شورای سیاستگذاری اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی تاکید کرد: برخی تبلیغات محیطی در تضاد با استراتژی کشور در زمینه حمایت از تولیدات داخلی هستند، شاید لازم باشد به تولیدکنندگان داخلی بسته‌های تشویقی در زمینه تبلیغات محیطی داده شود.

اخویان افزود: زندگی انسان امروز دارای 2 ساحت واقعی و مجازی است و توجه به بحث تبلیغات در فضای مجازی از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

جعفریان:  تعداد ۱۸۸ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ملی تبلیغات محیطی رسیده است

مهدی جعفریان دبیراجرایی اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی درادامه این نشست خبری اظهارداشت: اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در روز سه‌شنبه هفته جاری 3 آذر در سالن زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد ۱۸۸ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ملی تبلیغات محیطی رسید که از این تعداد ۳۹ مقاله به عنوان مقاله پژوهشی و ۱۶ مقاله هم به عنوان مقاله مروری و ترویجی پذیرفته شدند.

دبیراجرایی اولین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی درپایان گفت: پذیرش حدود ۳۰ درصد کل مقالات ارسالی نشان‌دهنده سطح علمی مناسب این کنفرانس است و تاکنون از کلانشهرهایی چون تهران، شیراز، مشهد، یزد، تبریز، اهواز، اراک و کرج مقاله دریافت شده است.

بنابراین گزارش، نخستین کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران با مشارکت سازمان زیباسازی شهر تهران روز سه‌شنبه سوم آذرماه با حضور مدیران، پژوهشگران و فعالان عرصه تبلیغات در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب